Laden van een pagina...

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een html pagina, één tabel, met daarin een hele zooi tabellen met daarin weer allemaal images en javascripts etc.

Nu is m'n probleem dat als je die pagina (totaal 130kb ofzo) via een analoge modem ofzo bekijkt hij eerst alles moet laden voordat je wat ziet, dus in 1x van zwart scherm (achtergrond kleur) naar (*flop*) de hele pagina. Daar zit een tijd tussen van 15 sec. ofzo. Niet erg bezoekersvriendelijk...

Is er een manier (zonder dat ik de hele tabellenstructuur omgooi) om dit te voorkomen en alle images enzo die geladen zijn gelijk te laten zien?

Een andere manier is denk ik een javascriptje dat een layer ofzo laat zien met een preload tekst zolang de pagina aan het laden is. Heeft iemand daar goede ervaringen mee?

Verwijderd

het is raar dat hij niks laat zien ... wat je sowieso het beste kan doen (volgens grote vrind Jakob) is een table bovenaan de site zetten waar alleen je logo instaat en misschien nog wat andere elementen (banner), door deze tabel los te zetten van de rest van de content zal deze altijd direct geshowt worden.

Ik denk dan ook dat hier je probleem ligt, je hebt vast de hele content in 1 grote tabel gezet .... je browser gaat nu waarschijnlijk deze tabel inladen (plus inhoud) en laat deze pas zien wanneer deze helemaal is ingeladen. Oplossing is DIV's te gebruiken, of meerdere tabellen gebruiken...

kun je de URL anders eens posten

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

of een javascriptje ofzo dat er iets geladen wordt. moet beter lezen had je zelf ook al aan gedacht. Ik heb hier dus geen slechte ervaringen mee

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

Quinie schreef op 24 oktober 2002 @ 09:21:
of een javascriptje ofzo dat er iets geladen wordt
bedankt voor deze nuttige en duidelijke bijdrage ... *sigh*

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 22:41

Lost-Viking

Log off, Live Life

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 09:17:
.....je hebt vast de hele content in 1 grote tabel gezet .... je browser gaat nu waarschijnlijk deze tabel inladen (plus inhoud) en laat deze pas zien wanneer deze helemaal is ingeladen. Oplossing is DIV's te gebruiken, of meerdere tabellen gebruiken...
IDD, mijn gedachte ook. Kan het niet anders, plaats het dan d.m.v. InnerHTML, en laat alle teskst onderin de pagina plaatsen. Geef via je body onload een actie aan de innerHTML te plaatsen in je tabel

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dat ie niks laat zien is niet zo raar en dit is een fout die heel veel gemaakt wordt.

Je neemt een grote tabel en plempt daar vanalles in.. IE laadt per tabel/tagset en laat dus pas de gehele pagina zien als de buitenste tabel geladen is. Kortom, IE kan een tag/tabel pas laten zien als die van begin tot eind binnen is.

Een beter html-ontwerp zou zijn om een reeks tabellen onder elkaar te plaatsen, of om meer gebruik te maken van layers (tis bijna 2003 per slot van rekening ;))

Daarbij is een pagina van 130 Kb veel en veelste groot imho..

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik neem aan dat je wel een CSS hebt gebruikt voor je tabel? Kan een aardig stukje schelen in de grootte en laadtijd :)

webOS all the way!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
"Je neemt een grote tabel en plempt daar vanalles in.. IE laadt per tabel/tagset en laat dus pas de gehele pagina zien als de buitenste tabel geladen is. Kortom, IE kan een tag/tabel pas laten zien als die van begin tot eind binnen is."

Ok duidelijk. Thnx!

En ja ik gebruik CSS :)

Probleem is echter dat het logo nogal groot is... nouja ik maak er iig meerdere tabellen van denk ik. Thnx all!
Pagina: 1