Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderen northbridge koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Ik weet niet of dit topic hier goed staat maar dat merk ik wel.

Ik heb op mijn GA-7DXR een northbridge koeler met fan zitten. Nu wil ik die vervangen voor de Zalmam ZM-NB32J maar ik heb gisteren al eens geprobeerd om de oude northbridge er af te halen maar ik krijg het er met geen mogelijk af. Er zitten geen pinnetjes op dus het is er opgeplakt. Krijg ik die oude er uberhaupt nog af? Zo ja, op welke manier.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43

talin

ES-MA

heel voorzichtig draaien .

ik heb mensen gezien die eraan hebben getrokken , en toen was niet alleen de koeler er af

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• TimTie
Ik heb dus zitten draaien maar naar een minuut of 10/ 15 was er nog even veel beweging er in. Ik dacht ook eers met een tang maar ik had het vemoeden als ik hem dan er af zou hebben dat ik ook gelijk een nieuw mobo kan gaan aanschaffen.

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Hobby mesje ertussen ?

• TimTie
Is misschien wel een idee, alleen beschadig je de northbridge dan niet? Of heeft die een sterk omhulsel waar door ik hem niet kan beschadigen?

Verwijderd

Je moet em naar links en naar rechts draaien dan zal er uiteindelijk speling
in komen, je moet er NIET aan trekken.

Desnoods met een klein mesje eronder proberen te komen

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je hele moederbord inpakken in een luchtdichte plastic zak en het hele zooitje de vriezer in. Ff een tijdje wachten en als het goed is laat je cooler nu veel beter los. Zo het ik ook de vastgelijmde cooler van mij Geforce er toe af gekregen.

Verwijderd

Hurricane schreef op 24 oktober 2002 @ 09:53:
Je hele moederbord inpakken in een luchtdichte plastic zak en het hele zooitje de vriezer in. Ff een tijdje wachten en als het goed is laat je cooler nu veel beter los. Zo het ik ook de vastgelijmde cooler van mij Geforce er toe af gekregen.
Zo laat de rest ook los, en hij wil alleen zijn nortbridge koelblok eraf

• TimTie
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 09:55:
[...]

Jij snapt het. Met een mes je is dus te proberen zonder beschadigingen een northbridge te verwijderen?

Verwijderd

TimTie schreef op 24 oktober 2002 @ 10:05:
[...]

Jij snapt het. Met een mes je is dus te proberen zonder beschadigingen een northbridge te verwijderen?
Als je het met een dun mesje doet en hem er echt voorzicht tussen laat glijden
gaat het goed, zolang je de bridge maar niet met een van de scherpe kantjes van het mes raakt.

Nogmaals: Voorzichtigheid is Geboden! Het northbridge koelblok haal je er normaal niet af

Verwijderd

Laat em eens goed warm draaien, dan PC uit en voorzichtig draaiend wrikken, zo heb ik de mijne ook verwijderd van de 7DXR. Als ie goed warm is wordt die plakzooi flexibel.

• TimTie
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:10:
Laat em eens goed warm draaien, dan PC uit en voorzichtig draaiend wrikken, zo heb ik de mijne ook verwijderd van de 7DXR. Als ie goed warm is wordt die plakzooi flexibel.
Zal me maar handschoenen aandoen anders heb ik een mooi brandmerk er bij :P

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 09:55:
[...]

Alsof er zoveel meer koelers erop zitten.

Meh ...

• TimTie
Twarp schreef op 24 oktober 2002 @ 10:13:
[...]

Alsof er zoveel meer koelers erop zitten.
Misschien mijn CPU 8)7

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

|:( En die haal je er niet af voordat je hem in de vriezer legt? 8)7

Meh ...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
heb je die vastgelijmd dan? 8)7 |:( :?

TheS4ndm4n#1919

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Jah,

Nou ik heb hezelfde porobleem. Koeler van mij AK73Pro A moederbord kapot. Ik zal eens proberen die los te krijkgen en dan een CrystaklOrb er op plakken ofzo.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wel uitkijken met die mesjes methode, ik heb een keer toen ik dat aan het doen was met mijn tnt2 een beetje per ongeluk een condensatortje volledig ontwricht :D gelukkig kon ik et pootje er nog terug induwen :D

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 24 oktober 2002 @ 13:14:
wel uitkijken met die mesjes methode, ik heb een keer toen ik dat aan het doen was met mijn tnt2 een beetje per ongeluk een condensatortje volledig ontwricht :D gelukkig kon ik et pootje er nog terug induwen :D
Het is sowieso gevoelig en ook eigenlijk niet de bedoeling dat je je northbridge koeling eraf haalt, ik heb een keer de pootjes van mijn prov verbogen gehad omdat ik te onbenullig was, met veel geluk heb ook ik ze weer recht kunnen zetten.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Je zegt dat er een koler op die heatsink zit,
zet die ff zonder stroom,
w8 tot de heatsink flink warm is,
leg je pc op de kant (wel ff 220 verwijderen) en draai aan de heatsink
Als het goed is gaat ie er nu af, anders vriezer methode proberen !

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Weezer-DC schreef op 24 oktober 2002 @ 18:21:
Je zegt dat er een koler op die heatsink zit,
zet die ff zonder stroom,
w8 tot de heatsink flink warm is,
leg je pc op de kant (wel ff 220 verwijderen) en draai aan de heatsink
Als het goed is gaat ie er nu af, anders vriezer methode proberen !
Ik dat de methode die jij nu noemt de beste is. Je maakt namelijk minder snel fouten, bijv, waterdamp etc. beetje riscovol anders.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• TimTie
Hij is er af. Heb hem gewoon even een uurtje of 2 aan laten staan en toen kon ik hem er zo afplukken.

Thnx voor het advies.

Verwijderd

Modbreak: Trance-master2k2 - U wordt hartelijk bedankt voor uw nutteloze HK kick :(

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 25-10-2002 16:47 . Reden: fonttag gesloten :PO ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.