Toon posts:

[ADSL] nieuwe aansluiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
2 dagen geleden is mijn adsl aansluiting opgeleverd. Ik heb daarbij van mijn ISP (Solcon) een modem (Allied copperjet 810), spitter en kabels gekregen.
Deze heb ik allemaal (volgens de gebruiksaanwijzingen) aangesloten.
De modem heb ik via een UTP kabel aangesloten op mijn ethernetkaart. Deze kaart herkent dat de modem is aangesloten.
Ook de configurator van de modem die werd bijgeleverd, herkent de modem en het MAC adres.
Ook wordt er al automatisch een IPadres toegewezen (deze is ook al beschikbaar in de Configurator) en staan de juiste snelheden in deze configurator.
Alle lampjes die moeten branden, branden (ADSL, Ethernet, 500K enz)

Maar het probleem is het volgende: Aan mijn ISP moest ik het MAC adres doorbellen. Zij kregen dit MAC adres alleen niet binnen. Ook ik kreeg (behalve de juiste instellingen) niets door (geen internet oid).

Solcon gaat nu contract op nemen met BBnet om te kijken of daar de fout misschien ligt. Ik ben alleen bang dat BBnet zegt dat de fout daar niet ligt. Kan de fout bij mij liggen (zelf-installatie) of niet?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me gewoon dat je het goed hebt aangesloten omdat "adsl" lampje brandt en 500k ook.
Maar dat je isp moet bellen om mac-adres door te geven is wel beetje lijp volgens mij.
Mijn modem (ook Allied Copperjet 810) maar dan van Cistron kwam gebruiksklaar aan. Ik moest alleen een paar dagen wachten op Kpn die de lijn nog moest opleveren.

Systeem specs

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Het is niet zo gek om je MAC-adres door te geven hoor. Ik heb een Demon DSL-abo en ik kreeg na het aansluiten een dynamisch IP, waarna ik mijn MAC-adres naar de helpdesk moest mailen zodat ze me voortaan een statisch IP toe konden wijzen. Ik kon echter voordat ze mijn MAC-adres hadden al via het dynamische IP gewoon internetten.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Je moet misschien eerst de lijn nog activeren bij bb-ned? Zo werkt het bij babyxl en demon. Ik kreeg eerst een 1.x.x.x ip-adres, daarna activeren via connect.babyxl.nu, daarna een 212.x.x.x demon IP adres gekregen, daarna mac-adres doorbellen en internetten maar. Lees eerst eens even heel rustig je handleidingen na van bb-ned.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• bigben04
Aan mijn ISP moest ik het MAC adres doorbellen. Zij kregen dit MAC adres alleen niet binnen
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Als je ze gebeld hebt en je noemt je MAC-adres op dan hebben ze het toch binnen? Had je een dove telefoniste aan de lijn ofzo :?

edit: na wat brainstormen denk ik dat je bedoelt dat, wanneer jij probeert te internetten, de ISP bij de verbinding niet het MAC-adres binnenkrijgt dat jij hebt doorgegeven. Bedoel je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik ben aangelogd moeten Solcon het MAC-adres 'langs zien komen'. Zij kunnen dus de MAC-adressen zien die zijn aangelogd. Het MAC-adres van mij moet dus overeen komen met een MAC-adres dat zij op dat moment binnen krijgen.
Dat bedoelde ik dus. Duidelijk?

Ps. Ik heb trouwens geen handleiding van BB-net gekregen. Wel heb ik via de site van solcon een handleiding gekregen waarin stond wat er allemaal gedaan moest worden. Dit heb ik gedaan.
Ook was er uiteraard een handleiding van de modem. Deze heb ik ook gevolgd en lijkt goed te werken.

• bigben04
Uit je openingspost begrijp ik dat je niet een ingewikkelde configuratie hebt ofzo, gewoon 1 stand-alone PC met 1 netwerkkaart?
Hoe ben je aan je MAC-adres gekomen van je netwerkkaart? Uit je eigen OS of uit de configurator-app van je modem? Kan het misschien zijn dat je modem zelf ook een MAC-adres heeft, en dat je die i.p.v. het MAC-adres van je netwerkkaart hebt doorgegeven (of andersom)?

Ik ben ooit begonnen met KPN Mxstream, maar na installatie werkte het niet (terwijl ook alle lampjes brandden die moesten branden), toen heb ik na een paar weken wachten op aktie van KPN een rigoreuze oplossing gebruikt, namelijk de KPN-zooi terugsturen en een ADSL-abo bij Demon nemen. Ik hoop niet voor je dat dit de oplossing voor jou zal zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee dat hoop ik ook niet!

Verder had ik eerste het MAC adres van de modem doorgegeven. Volgens Solcon was dit het verkeerde nummer. Daarna heb ik het MAC adres van de netwerkkaart doorgegeven. Deze was dus ook niet 'te zien'.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, inderdaad gewoon 1 stand-alone PC met 1 Netwerkkaart. Splitter in de meterkast, telefoonlijn doorgetrokken naar kamer met PC.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:16:
Op het moment dat ik ben aangelogd moeten Solcon het MAC-adres 'langs zien komen'. Zij kunnen dus de MAC-adressen zien die zijn aangelogd. Het MAC-adres van mij moet dus overeen komen met een MAC-adres dat zij op dat moment binnen krijgen.
Dat bedoelde ik dus. Duidelijk?

Ps. Ik heb trouwens geen handleiding van BB-net gekregen. Wel heb ik via de site van solcon een handleiding gekregen waarin stond wat er allemaal gedaan moest worden. Dit heb ik gedaan.
Ook was er uiteraard een handleiding van de modem. Deze heb ik ook gevolgd en lijkt goed te werken.
Volgens mij bedoel je daarmee dat als jouw netwerkkaart een IP-adres aanvraagt via DHCP zij inhun database het bijbehorende (al dan niet vaste) IP-adres vergeven aan jouw netwerkkaart.

Tot nu toe hetzelfde als bij Demon/BabyXL. Kijk eens met ipconfig in een cmd-box wat je ip-adres nu is, en wat je ip-adres zou moeten zijn als je een vast ip-adres van Solcon krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door Gé Brander op 24-10-2002 15:28 . Reden: typo ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.
Ik kan wel kijken wat mijn IP-adres nu is maar ik weet niet wat die zal moeten zijn (volgens Solcon). Ik heb deze namelijk niet gekregen (zou automatisch toegewezen moeten worden (en kan hem dan zelf zien) wanneer ik aangesloten ben).

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:43:
Klopt.
Ik kan wel kijken wat mijn IP-adres nu is maar ik weet niet wat die zal moeten zijn (volgens Solcon). Ik heb deze namelijk niet gekregen (zou automatisch toegewezen moeten worden (en kan hem dan zelf zien) wanneer ik aangesloten ben).
Nu even in een stappenplan:
Bel SOLCON en vraag in welke range hun ip-adressen zitten die uitgegeven worden
Klik op Start, Uitvoeren en type in CMD en klik op OK. Type nu in IPCONFIG en kijk wat je ip-adres nu is. Geef de info even hier door of trek zelf je conclusie.

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek te liggen aan de instellingen van de modem. Officieel wordt deze modem met de goede instellingen afgeleverd. Er zit alleen een knopje op. Als deze ingedrukt wordt veranderen de instellingen. Misschien dat ik hier perongeluk op heb gedrukt. Na het veranderen van de instellingen bleek het dus wel te werken!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Stond dat niet in de handleiding dan vermeld dan? Slechte handleiding als dat zo is. Maargoed. Het werkt en je kan nu eindelijk aan de gang. Succes verder er mee

Pagina: 1