Toon posts:

[AMD760] Exotische chipset ook goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, exotisch. Het is in ieder geval geen krumige piepers en een kuiltje met jus.
Er lopen redelijk wat topics over de populairste SiS-gebasseerde moederbordjes, namelijk de ECS K7S5A en -6A. Daarnaast heb ik zelf een systeem gebouwd voor mijn baas met de SiS-gebaseerde MSI Ultra 745. De SiS chipset komt tot nu toe erg betrouwbaar en snel over en ik overweeg daarom een bordje met deze chipset aan te schaffen. De ECS K7S6A heeft tot nu toe mijn voorkeur.
Maarrrrrrrrrr......de AMD760 tsjipset bestaat natuurlijk ook nog en daar kan ik helaas niet zo gek veel over vinden. Een review op Tweakers en enkele veel te korte (ja, dat lees je goed) topics over deze chipset waren niet genoeg om mij een goede mening te vormen. Ik lees dat BalusC (toch?) erg blij is met deze chipset en ik hoop dat er meer mensen zijn die hem gebruiken en er misschien wat over kunnen zeggen. Hoe verhoudt-ie zich bijvoorbeeld in snelheid en stabiliteit tot de SiS 745 chipset? Welke van de twee zouden jullie aanraden en waarom?
Aan de prijs zal het overigens niet liggen, want op www.funcomputer.de zijn het ECS bordje (Sis) en de EPOX EP-8K7-A+ (AMD 761/686B) bina even duur (€65).

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
ik heb zelf een amd761/via686b op een abit kg7 bordje. Loopt lekker stabiel allemaal. De snelheid is wel iets lager dan de via kt266 / kt333 chipset. Met sis chipsets heb ik geen ervaring.

check

http://www17.tomshardware...1q3/010902/kt266a-07.html
en
http://www17.tomshardware...1q3/010902/kt266a-08.html

voor een vergelijking tussen de verschillende chipsets. De amd 761 is trouwens wel weer ietsje sneller dan de amd 760.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De AMD 761 is de northbridge van de AMD 760 chipset, dus die is niet sneller dan de 760 aangezien hij er een onderdeel van is.

Ik zou gewoon die ECS plank nemen. De SiS 745 is een veel modernere chipset dan de inmiddels twee jaar oude AMD 760.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik sluit mij aan bij Femme, ik heb zelf een Abit KG7 gehad, fijn plankje maar is links en rechts wel in gehaald door betere producten. Wanneer je geen haast hebt kun je nog w88 op nieuwere chipsets van Sis, de SiS746 bijv. die toch wel met kerst te krijgen moet zijn denk ik.
http://www.sis.com/products/chipsets/oa/socketa/746.htm
btw de 745 is niet echt superieur aan de SiS 735 dat is wat mij betreft ook een aanrader.

ECS L7S7A (SiS 746)

http://www.tbreak.com/forums/showthread.php?threadid=12448

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
de kg7 was idd een goed plankje (ik had m ook)
alleen zou ik die amd760 nu links laten liggen. zit namelijk een via686b southbridge op en dat wil je eigenlijk niet ;)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb onlangs mijn MSI K7T266pro vervangen door een MSI 745 ultra :)Die SiS745 is echt merkbaar sneller en heeft geen last van bugs en gekloot met drivers *D
Ik zou alleen wel afraden om een ECS moederbord te kopen, simpelweg omdat het maar €5,- scheelt met de MSI variant en omdat ECS niet bepaald hoge kwaliteit levert :r (veel doa's of moederborden die maar kort leven)
Bovendien wil de MSI uitstekend overklokken (183Mhz FSB zonder problemen :9)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik zou een MSI 745 ultra nemen.
De K7S6A wordt door ECS nogal zwak gesupport. Er is al sinds maart geen nieuwe Bios geweest. 166/166 loopt gewoon niet en 166/133 heeft performance issues.

In tegenstelling tot de ECS plank haalt de MSI de bovenstaande specs wel.
Helaas ben ik zelf in het bezit van een K7S6A en draai dan ook 150/150.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Het grote voordeel van mijn stabiele AMD 760(mp) chipset vind ik de mogelijkheid voor een 2e proc. Qua prestaties en betrouwbaarheid niets te klagen...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het is toch aan jou om te kiezen voor welke chipset je wil gaan.. Er zijn imo wel genoeg reviews te vinden:
[google=amd760 review]
[google=sis745 review]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.