Kan geen printer toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Ik heb pas een HP PSC 2110 gekocht, een printer/flatbed combo. Nu gaat scannen als een zonnetje, via de TechnologyWithoutAnInterestingName-driver, maar printen wil niet lukken? En ik moet nu echt iets uitprinten voor school, bén al te laat... Ik heb vroeger wel een printer gehad, maar nooit gebruikt, weet er dus de ballen vanaf. Als ik vanuit photoshop of notepad probeer te printen kan 'ie geen printer vinden. Als ik naar 't Configuratiescherm ga (Windows XP), en een printer toe wil voegen krijg ik een msgbox met "Operation could not be completed".

Maar het is een USB printer, die hoort 'ie toch automatisch te herkennen? Wat doe ik fout?

Verwijderd

Alle utils geinstalleerd die op de bijgeleverde cd staan? Hij voegt dan automatisch de printer toe.

Download anders de laatste drivers: http://www.hp.com/cposupp...ier/c8648a/downloads.html

• DiSiLLUSiON
Die cd ben ik kwijt, de drivers van de site heb ik gedownload (hele hap, 109MB), en compleet geïnstalleerd.. En nog doet 'ie 't dus niet..

Misschien ligt het aan m'n Windows installatie? Dat als ik een printer probeer toe te voegen, ik een error krijg..

Verwijderd

Die messagebox duid er inderdaad op dat er iets niet goed zit in windows... Heb je de troubleshoot al geprobeert m.b.t. het toevoegen van een printer?

• DiSiLLUSiON
Ik heb net de drivercd teruggevonden, oude drivers verwijderd en nieuwe getracht te installeren, maar ik krijg "Unable to install device: The RPC server is unavailable" :?

edit: Ik heb bij m'n services gekeken, maar beiden RPC services draaien gewoon...

Verwijderd

Hier heb je wel wat aan: http://is-it-true.org/nt/atips/atips191.shtml

En er staan nog meer artikelen over dit probleem. Ik heb gezocht op "Unable to install device printer" en kreeg veel hits.

Succes :)

• DiSiLLUSiON
Wow, ik heb spoolss.dll en spoolss.exe vervangen door die van een andere XP bak en hij werkt weer, thnx!!
Pagina: 1