Kan iemand mij vertellen hoe ik de inhoud van een harddisk (zit ingebouwd in een diagnosetoestel ) kan kopieren naar een andere harddisk de enige mogelijke verbinding is de compoort. Op het diagnosetoestel is het toetsenbord gedisabled (touchscreen). Bios is niet toegankelijk daart het password niet gekend is. De BIOS resetten is niet aan te bevelen daar demogelijkheid bestaat dat het toestel daarna niet werk werkt. Dit zal dus moeten gebeuren via een DOSbatchfile (vermoedelijk) persoonlijk dacht ik aan xcopy. Is dit mogelijk en welke is dan de syntax voor de schrijfopdracht? En hoe lees is de data in op het ander systeem.
Als je geen exacte copy van de harddisk hoeft te hebben dan kun je misschien het programma "FastLinx" gebruiken, ook wel bekend onder de naam "FX". Dit is een filetransfer programma die zowel via parallel als serieel werkt.
edit:
Met exacte copy bedoel ik inclusief opstart gegevens en zo, met FX kun je alleen data en applicaties overzetten. Voor exacte copy raad ik Ghost aan, maar ik weet niet of die ook over de COM poort wil werken.
Met exacte copy bedoel ik inclusief opstart gegevens en zo, met FX kun je alleen data en applicaties overzetten. Voor exacte copy raad ik Ghost aan, maar ik weet niet of die ook over de COM poort wil werken.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Ghost werkt ook via een seriele poort.koffercomputer schreef op 24 oktober 2002 @ 07:31:
Als je geen exacte copy van de harddisk hoeft te hebben dan kun je misschien het programma "FastLinx" gebruiken, ook wel bekend onder de naam "FX". Dit is een filetransfer programma die zowel via parallel als serieel werkt.
edit:
Heb ik zelf regelmatig gebruikt,
al geef ik wel de voorkeur aan de paralelle poort.
Fastlynx gebruik ik ook, maar neemt geen boot informatie over,
en kan ook niet overweg met lange bestandsnamen en ook niet met ntfs.
Kortom, Fastlynx als je een paar bestanden wilt overzetten
en Ghost voor een complete harddisk.
Beide werken zowel met een seriele als een parallelle kabel.
Volgens mij zelfs via een ethernet kaart,
maar dat heb ik nog nooit gebruikt,
vanwege de benodigde drivers voor dos.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB