Ik heb twee weken geleden een dvd speler erbij gekocht voor in de slaapkamer , zodat we daar ook onze svcd-tjes kunnen kijken. Nou hebben we al een aardige verzameling svcd-tjes , ik meen iets van een stuk of 30 ofzo. Nou had mijn zwager nog een oude versie van Nero geinstalleerd staan , NERO 5.5.5.1+svcd plugin ofzo, en die heeft een svcd gemaakt en die gaat prima , echter wij hebben (mijn vriendin eigenlijk
, het hele svcd verhaal is haar pakkie an
, ik bemoei me er niet mee) NERO 5.5.8.0+svcd plugin .
Wat er nu dus gebeurt is dat :
• A De cd niet automatisch opstart maar dat je in een menu terecht komt
• B Je zelf dus de mpg file op moet zoeken en "activeren" (film starten)
• C De timecounter niet werkt , tijdsbesef verdwijnt dus volledig
• D Bovendien worden de laatste 10 minuten van de cd niet weergegeven , hij stopt gewoon met afspelen 10 minuten voor het einde van de film en komt dan weer in dat menu terecht wat er als een verkapte vorm van Windows Verkenner uit ziet
, gevolg is dat je dus gewoon het einde van de film mist of in 2cd svcd's een stuk halverwege de film PLUS het einde van de film....
Even wat informatie :
Brander : Lite-on 16x10x40 burnproof
DVD-speler : Daewoo DVG5000D standalone
Verdere informatie moet je maar vragen , dit leek me (voorlopig) relevant genoeg ...
Het vreemde aan dit probleem is dat als ik diezelfde svcd op mijn andere dvd-speler afspeel die in de huiskamer staat, een Cyberhome ADL-528 , er geen enkel probleem is , alle bovenstaande problemen zijn er niet.
Bevindt dit probleem zich nou in de brandsoftware , of in de daewoo rom-software ....???? Ik bedoel mijn zwager heeft exact dezelfde dvd-speler gekocht (weer die daewoo) en heeft exact hetzelfde probleem nu na een upgrade , en een andere svcd-speler bezittende kennis heeft dit probleem weer niet .
Nog belangrijker , wat kunnen we veranderen zodat we onze svcd verzameling gewoon in de slaapkamer kunnen kijken zonder die hinderlijke ongewilde edits, time-counter gemis en dergelijke ?
Al zou de enige werkende truuk maar betekenen dat de hele film bekeken kan worden ben ik al gelukkig , ik ben bijna op het punt om dat ding gewoon naar de zaak terug te brengen onder het mom van geld terug (kan niet want ik heb hem al twee weken
)
Wat er nu dus gebeurt is dat :
• A De cd niet automatisch opstart maar dat je in een menu terecht komt
• B Je zelf dus de mpg file op moet zoeken en "activeren" (film starten)
• C De timecounter niet werkt , tijdsbesef verdwijnt dus volledig
• D Bovendien worden de laatste 10 minuten van de cd niet weergegeven , hij stopt gewoon met afspelen 10 minuten voor het einde van de film en komt dan weer in dat menu terecht wat er als een verkapte vorm van Windows Verkenner uit ziet
Even wat informatie :
Brander : Lite-on 16x10x40 burnproof
DVD-speler : Daewoo DVG5000D standalone
Verdere informatie moet je maar vragen , dit leek me (voorlopig) relevant genoeg ...
Het vreemde aan dit probleem is dat als ik diezelfde svcd op mijn andere dvd-speler afspeel die in de huiskamer staat, een Cyberhome ADL-528 , er geen enkel probleem is , alle bovenstaande problemen zijn er niet.
Bevindt dit probleem zich nou in de brandsoftware , of in de daewoo rom-software ....???? Ik bedoel mijn zwager heeft exact dezelfde dvd-speler gekocht (weer die daewoo) en heeft exact hetzelfde probleem nu na een upgrade , en een andere svcd-speler bezittende kennis heeft dit probleem weer niet .
Nog belangrijker , wat kunnen we veranderen zodat we onze svcd verzameling gewoon in de slaapkamer kunnen kijken zonder die hinderlijke ongewilde edits, time-counter gemis en dergelijke ?
Al zou de enige werkende truuk maar betekenen dat de hele film bekeken kan worden ben ik al gelukkig , ik ben bijna op het punt om dat ding gewoon naar de zaak terug te brengen onder het mom van geld terug (kan niet want ik heb hem al twee weken
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.