[php/mysql/apache/w2k] mysql doet t half

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 14:41

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Na een lekkere format van m'n hddtjes, kwam ik er achter dat ik apache / php etc (dus niet de www root) mee had geformateerd..

nouja, pechdan maar.. dan maar lekker handmatig installeren. Ok, ik dus apache (1.3.27 gloof ik> en php 4.2.3 geinstalled.. Ok, even manual door gelezen, en ja hoor.. m'n apache en php zijn binnen 10 minuten uptime :) . Nou, ook even mijn mysql als service geinstalled (mysqld-max-nt --install als ik het me goed herinner), en die doet het ook prima.. Ok, mooi.. Ik dus even op localhost checken of phpmyadmin het doet! super, doet het ook.. kan m'n tabellen etc lekker modden via deze tool.. Dus dan denk je, mooi, hij doet het..!

Mooi niet! mysql doet het maar half onder mijn pagina's! echt super vaag. Ik gebruik altijd een connect.php include bestand om te connecten, maar hij doet t maar half..

check bijv http://80.56.179.116:666/pws/index.html en dan forum.. het counten van rows in de tabellen doe ie leuk, maar bv replie-en doet ie weer niet, want dan geeft ie een mysql_fetch_object(): error.. Dit terwijl ie dit toch altijd goed gedaan heb. (ps, al het eigengemaakte websites op m'n localhost doen t niet met mysql).

Ik weet dus effe niet waar ik moet zoeken. Of er nou wat in het httpd.conf of php.ini verkeerd staat.. Mischien dat het aan mijn connect 'string' ligt?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?
$selectdb="adfgiuhpu";
$nm="naam";
$pw="mepaswoord";
$link = mysql_connect("localhost","$nm","$pw") or die ("sukkel, je bent een sukkel");
mysql_select_db("$selectdb", $link) or die ("aars, je ziet toch dat ie het niet doet".mysql_error());
?>

Ik loop nu toch echt tegen de lamp, en ik weet niet waar ik moet zoeken.. Mijn mysql doet het gewoon goed (en phpmyadmin doet het prima).. Ik heb ook al in de connect.php.inc van phpmyadmin gekeken, van wat ik nu al 2 jaar verkeerd doe... maar ik zie niks vreemds!

heeft iemand hier ervaring mee?! 'k liep paar maanden tegen t zelfde prob op, maar toen heb ik maar zo'n phpdev4 bundle gedownd, en van daaruit php / mysql geupdated..

Ik buig diep voor diegene die het mij kan vertellen _/-\o_

oja, : mysql 4.01 beta (ja hij doet (deed) het goed)

traktor scratch!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 22:47
Heb je je databases wel (goed) terug gezet in mysql, met data?

• .oisyn
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

waarom zet je eigenlijk quotes om je variabelen :?

bovendien denk ik dat je even de code moet postten waar je de query uitvoert en de objecten fetched. Deze error spreekt wel voor zich denk ik
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in f:\www\pws\topic.php on line 33
Blijkbaar is de query niet goed... Verkeerde db geselecteerd? Database link vergeten mee te geven? Kloppen de variabelen wel? (kijk ook even hiernaar)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ah..

de code is niet zo anders dan anders.. (euh, hoe zet je zoeits in een mooie php tag?!

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
include "connect.php";
?>
<?
$sql1="SELECT topic_name FROM forum WHERE id=$id";
$res1=mysql_query($sql1);
$rec1=mysql_fetch_object($res1);
$topic_name="$rec1->topic_name";
?>

connect.php had ik al gepost.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het aan mysql zit, want als ik gwoon in dos in mysql zit dan kan ik wel een database connecten (bv, connect database).. zit ik erin : maar ik kan dan geen : show tables doen.. Want dan zegt ie een denied error voor meneer @localhost ofzo.. nouja, ik weet dat ik een maand terug met grants en m'n mysqladmin heb gekloot om passwoorden en restricties aan m'n databases te hangen.. maargoed

ik heb eigenlijk geen zin / tijd om me daar nu in te verdiepen dus ik ga een fresh install van mysql 4.0.4 installeren.. (als innodb maar werkt :P)

traktor scratch!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ah kijk daar, je doet een mysql_query (), zonder de databaselink mee te geven (de $link variabele uit het stukje uit connect.php dat je eerder al postte)

probeer de regel
PHP:
1
eens te vervangen door
PHP:
1
$res1=mysql_query($sql1, $link);

php tags doe je dus met [php]..[/php], dat lukte net niet omdat je de / buiten de tag had gezet ;)

.edit: oh dat zal niet uitmaken, ik lees net dat mysql_query () de laatst geopende link pakt als je er geen opgeeft :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• baggah
Tja daar kom je dus al met het probleem: Zet de gebruikers rechten goed en waarschijnlijk werkt het dan. Als het goed is zal een nieuwe instalatie niks veranderen, dus blijft het niet werken.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
okee.. ik ga kijken of dat werkt.. maar euh, waarom doet ie het 2 jaar wel goed dan , zonder de databaselink mee te geven?! en vcandaar dat phpmyadmin het wel doet omdat ie gewoon netter geprogged is denk ik ..

traktor scratch!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik had mijn post al geedit, ik denk niet dat het dat was... maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen :)

• baggah
Volgens mij is die database link nog altijd optioneel.....
resource mysql_query ( string query [, resource link_identifier [, int result_mode]])

staat hierboven al ;)

[ Voor 0% gewijzigd door baggah op 24-10-2002 03:35 . Reden: te laat ]

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
.oisyn schreef op 24 oktober 2002 @ 03:31:
ah kijk daar, je doet een mysql_query (), zonder de databaselink mee te geven (de $link variabele uit het stukje uit connect.php dat je eerder al postte)

probeer de regel
PHP:
1
eens te vervangen door
PHP:
1
$res1=mysql_query($sql1, $link);

php tags doe je dus met [php]..[/php], dat lukte net niet omdat je de / buiten de tag had gezet ;)

.edit: oh dat zal niet uitmaken, ik lees net dat mysql_query () de laatst geopende link pakt als je er geen opgeeft :)
nop.. ik heb t geprobeerd.. maar het werkt gwoon niet....?!

woeps.. ik lees het... hmm.. nou, heb net .. euh.. 'k weet het niet meer (huil icoon)

traktor scratch!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wat geeft mysql_error () nadat je de (foute) query doet?

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
.oisyn schreef op 24 oktober 2002 @ 03:41:
wat geeft mysql_error () nadat je de (foute) query doet?
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in f:\www\pws\topic.php on line 39

jegis.. en phpmyadmin doet het wel?! echt zo super rraarr..

traktor scratch!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nee mysql_query (), niet mysql_fetch_object ()

als je de query doet gaat dat fout. Je vangt deze error echter niet op. Dus wat ik vraag is: zet eens een echo mysql_error (); tussen mysql_query () en mysql_fetch_object ()

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ok komt ie :

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

en dit staat er in de sql opdracht

$sql="SELECT * FROM topic WHERE id=$id ORDER BY topic_id";

maar voor m'n format draaide ie gewoon goed....

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ehm.. Check the manual that corresponds to your MySQL server version ???? euuhh.. ik vind t ook best vreemd.. in mijn phpinfo staat nl [Client API version 3.23.39 ] terwijl ik 4.0.3 draai?

traktor scratch!

• baggah
Dat betekent dat je php met een oudere versie van mysql is gecompileerd...
Misschien moet je dan een oudere versie van mysql draaien (eentje uit de 3.23.xx serie i.p.v. 4.x.x serie)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ja dat vind ik echt gek.. hiervoor had ik php 4.2.3 met mysql 4.0.1 beta draaien. en dat deed het goed.. en toen stond er ook 3.23.xx in phpinfo. (en waarom doet phpmyadmin het wel? ook 1 en al php scripts)..

traktor scratch!

• baggah
Tja geen idee... maar als je die query runt binnen mysql (met de mysql client) werkt hij dan wel? Vul anders tijdelijk een id waarde in i.p.v. $id.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ok.. wtf.. dat is stom.. dat doet het wel! hmm.. heeft t mischien iets met sessies te maken in mijn php.ini?! effe searchen..

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
huh ?! hij zend de variabellen niet mee!! hmmmmm... dit stond ergens op got!!.. wtf..

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
potverdorrie.. ik heb t : in m'n php.ini heb ik veranderd : register_globals = on

maar d'r staat wel een text boven :
; You should do your best to write your scripts so that they do not require
; register_globals to be on; Using form variables as globals can easily lead
; to possible security problems, if the code is not very well thought of.

maar hoe zou ik dan mijn variabellen willen verturen?

nouja.. terug in de boeken maar :P

traktor scratch!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Erikie schreef op 24 oktober 2002 @ 04:09:
huh ?! hij zend de variabellen niet mee!! hmmmmm... dit stond ergens op got!!.. wtf..
.oisyn schreef op 24 oktober 2002 @ 03:18:
Blijkbaar is de query niet goed... Verkeerde db geselecteerd? Database link vergeten mee te geven? Kloppen de variabelen wel? (kijk ook even hiernaar)
sorry hoor, maar: :Z

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
whohooo.. het staat gewoon daar ! potverdorie ! maargoed, wel weer goed van me zelf dat ik het zonder hulp (of eigenlijk met) heb gevonden :P.. maareuh, oisyn, sorry da'k er overheen heb gelezen..!! thanx all.. case closed

traktor scratch!

Pagina: 1