Toon posts:

ik wordt gehacked

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu al twee keer gebeurd dat ik ineens een berichtje op m'n scherm van iemand kreeg. Was een berichtvenstertje in Windows (ik draai 2000) met zijn/haar naam aan 'mijn ip'. En kon ik alleen maar sluiten met OK button
De eerste keer met netstat (onder de prompt) proberen te achterhalen welk ip die vandaan kwam, lukte niet. Heb toen een proggie gedownload Advanced Administrative Tools en dat het de 2e keer gebeurde proberen te achterhalen wie het was, maar niet gelukt. Het ziet er wel allemaal erg advanced uit, maar worden geen logs bijgehouden en tegen de tijd dat het was opgestart was de vogel alweer gevlogen.
Ik heb norton antivirus geinstalleerd met de laatste virus updates, dus kans dat ik met een virus besmet ben ik vrij klein.

Mijn vraag is: weet iemand misschien waar diegene gebruik van maakt en hoe ik 'm de volgende keer kan pakken?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Dat is gewoon de standaard messenging service van windows nt. Hierdoor kunnen mensen die ook windows nt (dus ook xp en 2k) draaien via het "net send" commando berichten sturen naar andere nt gebruikers. Van hacken is dus geen sprake.
Je kan deze service uitzetten met: "net stop messenger"

Verwijderd

Topicstarter
de eerste keer dat het gebeurde zat ik op irc en toen liep ie nogal wijs te doen dat als ik wilde weten wie het was dat ik dan berichtjes in het kanaal moest typen.
toen het daarnet weer gebeurde zat ik niet op irc.

is er geen manier om te achterhalen wie die berichten stuurt dan?

Er stond trouwens de 2e keer een andere naam bij degene die het bericht stuurde

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
DT ?

...............

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon port 135;137 en 138 dicht zetten in je firewall software. well ff testen of de poorten niet ook door andere applicaties wordt gebruikt maar volgens mij niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

jep standaard net send bericht van nt/w2k/xp

als je op irc zit kan iedereen gewoon achter het ip van alle mensen komen
met typt in /whois nickname
dan zie de hostnaam
en de hostnaam kan je pingen in dos -> hoppa en je hebt het ip

wat je er aan kan doen.
zie de post van Witsflow

Verwijderd

en als je toch al NT/2k/XP hebt kan je ook nog es nslookup doen, of gewoon /dns nickname is nog simpeler :P

Verwijderd

als je alleen maar internet gebruikt over je netwerk kaartje kun je beter netbios over tcp/ip disabelen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 08:41:
en als je toch al NT/2k/XP hebt kan je ook nog es nslookup doen, of gewoon /dns nickname is nog simpeler :P
hmm, ja
kan natuurlijk ook

maar ik heb zelf nooit last van die dingen.
zit hier achter een router. dus die net send dingen gaan hier niet door heen
gebruik net send alleen om me huisgenoten te roepen.

en als je alleen internet hebt en geen netwerk. idd uitzetten

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus genoemde nieuws item, heeft weinig met hacken te maken :X

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.