Demos kijken als passief entertainment

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Vandaag bij een maatje demos zitten kijken van Quakecon. RTCW halve-finale en finale. Nu is demos kijken op zich niet zo bijzonder en demos kijken als entertainment ook niet... De demos had ik al eens gezien op mijn computertje, maar wat ik echter bedoel met de titel van dit topic is het volgende:

Demos afspelen via de tv en tegelijkertijd TsN coverage syncen... Mijn god, wat een geweldige ervaring is dat! Teams met goeie skills en strats, begeleid door het geweldig opzwepende commentaar van WarWitch. _/-\o_ Ondertussen lekker onderuit gezakt op de bank zitten kijken. Het is wel ff een gedoe om het hele zaakje goed op te zetten en de coverage te syncen met de demos, maar dan! Ik kan zelf niet wachten totdat er echte pro-leagues komen... :9

Wat vinden jullie hiervan? Zal gaming ooit echt massa entertainment worden voor passieve toeschouwers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
hmm lijkt me vreemd. Het mooie van pc games tegenover ander vermaak als films en televisie is dat het interactief is. Je kunt doen wat je wilt en wat je doet heeft effect op de andere spelers. Lijkt me persoonlijk niks om daar dan weer iets passiefs van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou opzich wel kunnen alleen moet er dan een goed regie team zijn.
Ook leent niet elk spel zich er voor; Quake(te hectish), Sportspellen(komt niet in aanmerking live is altijd 100% beter).
Maar bv counterstrike, red allert.

Oja al genoemd maar zeker belangrijk, commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 11:30

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:04:
Het zou opzich wel kunnen alleen moet er dan een goed regie team zijn.
Ook leent niet elk spel zich er voor; Quake(te hectish), Sportspellen(komt niet in aanmerking live is altijd 100% beter).
Maar bv counterstrike, red allert.

Oja al genoemd maar zeker belangrijk, commentaar.
Ik heb zelf ooit is een demo gekeken (europcup 2002?) met daarin beelden van cs en q3. Begeleid door heftige muziek, een comentator een briljant geedit was dit zeer leuk om naar te kijken. De q3 gedeeltes waren door middel van vertragingen, herhalingen vanuit multiple angles en inzoomen zeker niet te hectisch. Mijn favo stuk uit deze demo is de overtime, die wordt behaald als iemand binnen luttele seconden 2 brilliante frags haalt. _/-\o_

Het enige probleem is dat de mensen die dit soort uitzendingen zullen waarderen waarschijnlijk de gamers en de tweakers zijn. De mainstreamers spelen liever zelf of het interreseert ze helemaal niets.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32
Vind het ook erg gaaf om naar dat soort dingen te kijken.
Heeft iemand nog links naar demo's (in .avi/.mpg formaat)?
Heb die van de ClanBase Eurocup 3 finals (CS en Q3) al gezien, maar wil meer meer meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

I second that. Tijdje terug voor het eerst een demo (Q3 WCG geloof ik) bekeken met TSN duo commentaar erbij, ik wist niet wat ik hoorde :D Maakt het 10x leuker dan gewoon een demo bekijken. Lekker enthousiast die lui ook. 'Ohh great spawn, he takes the Red Armor en Megahealth right off the bat! This man is loaded and ready to roll'. En dan bij een lightning gun-standoff als er 1 wint met nog 10 health over ofzo 'oooooooooooooohhh amazing!!' in koor - echt humor :) Ook nog de RTCW finale bekeken, alleen irriteerde me een beetje aan het camerawerk met een spectator als cameraman, al zaten er af en toe wel mooie shots in :)

Van mij mogen ze het zo vaker doen, thumbs up ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
heeft iemand een linkje voor mij dat ik dit ook eens kan zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

melly schreef op 24 oktober 2002 @ 19:03:
heeft iemand een linkje voor mij dat ik dit ook eens kan zien??
QuakeCon 2002 coverage.

En ik had het over deze.

Was dus QuakeCon ipv WCG zoals ik eerder zei.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel de Fatal1ty vs Aim comeback, daarin staat Fatal1ty 0-8 achter, maar maakt in 1 minuut en 45 seconden een complete comeback.
(uiteindelijk 20 - 7 ofzo gewonnen)
verkrijgbaar via m'n msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
op www.cached.net kan je veel demos downen (sowieso degene die ik heb gezien). Op www.tsncentral.com kan je de coverage downen (of live coverage volgen)...

Ik weet niet hoe het is om q3 te kijken, maar RTCW is natuurlijk langzamer en een teamspel...

camarewerk laat soms flink afweten idd, maar toch vond ik het deze keer nog wel meevallen. "He's got the docs... oooooooooooohhhh shot out of the sky!"

Of dan die geweldige move van Infensus op ice... die ene die je niet echt verwacht (ik wil niks spoilen :) )... en dan het commentaar er bij! Superheftig! :D

Ik zit alweer met smart te wachten op een 2e BoB, quakecon2k3 en de WCG... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 10:59
Gaming is al massive entertainment op TV hoor.

Er zijn in Korea hele leageus te volgen van Starcraft 1 on 1 op TV

hele studio's ingericht waar de beste starcraft spelers van korea aan meedoen.
en dan een soort ladder systeem.

Keek wel s op TV toen ik op vakantie was in Zuid-Korea.

makkelijk te volgen ook natuurlijk hoe de tactiek van beide spelers zijn

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ja Redtop dat was tegen Doctors op ice nietwaar? Echt machtig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedTop schreef op 24 oktober 2002 @ 02:17:
Vandaag bij een maatje demos zitten kijken van Quakecon. RTCW halve-finale en finale. Nu is demos kijken op zich niet zo bijzonder en demos kijken als entertainment ook niet... De demos had ik al eens gezien op mijn computertje, maar wat ik echter bedoel met de titel van dit topic is het volgende:

Demos afspelen via de tv en tegelijkertijd TsN coverage syncen... Mijn god, wat een geweldige ervaring is dat! Teams met goeie skills en strats, begeleid door het geweldig opzwepende commentaar van WarWitch. _/-\o_ Ondertussen lekker onderuit gezakt op de bank zitten kijken. Het is wel ff een gedoe om het hele zaakje goed op te zetten en de coverage te syncen met de demos, maar dan! Ik kan zelf niet wachten totdat er echte pro-leagues komen... :9

Wat vinden jullie hiervan? Zal gaming ooit echt massa entertainment worden voor passieve toeschouwers?
Ik denk dat als er genoeg vraag naar is van de "gamers & co" dat het zeker wel gaat gebeuren
Zit wel eens naar TV te kijken, en is er echt geen ruk op.. dan ga ik computeren (meestal combinatie van computer en kijken naar tv waar meestal toch geen ruk op is :P )

Maar ik zou wel gaan kijken als ik een soort van "samenvatting" zou zien van een "CS wedstrijd" ofzoiets
Misschien zelf live te volgen? :) :)
" het staat nu 20 - 18, nog 2 minuten over, zal blabla het nog halen of gaat bla door tot de volgende ronde?!"

Nokke met dat "sport" gedoe op Ned 2, give us CS/Q3/whatever ! ;)

(bovenstaande niet al te letterlijk nemen.. der is niks beters dan ff lekker onderuit voor de tv naar sport zitten te kijken :P )

ps.
Ik heb ook ClanBaseEurocup3_Q3_CS gekeken
Echt _MASTERLIJK_ gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
infinity esports vs aAa had live commentaar via HLTV, wat ook vrij droog is als je een reporter heb die er verstand van heb. Alleen was daarbij veel gepruts met connectie enzo, beetje experimenteel was dat zeg maar.

Zelf kijk ik ook meer demos dan dat ik zelf speel tho, kweenie waarom maar vind het gewoon vrij amusant om te volgen allemaal :)

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:28:
ps.
Ik heb ook ClanBaseEurocup3_Q3_CS gekeken
Echt _MASTERLIJK_ gewoon :)

Dat vind ik echt wel de beste so far.
Zulke filmpjes bedoel ik ook.. mooie kills (@ CS) en vette muziek erachter. Daar wil ik er meer van hebben, iemand tips?

Heb wat gevonden: http://www.mymtw.de/downl...did=1000000&dir=next&sid=
Zooi CS movies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

TsN coverage syncen :? :? :? waar gaat dit over!?

*zoekt*

aha.. dus je kan commentaar in mp3 vorm downloaden, dit moet je dan tegelijk met de replay (demo) van een online sessie CounterStrike/Quake3/Unreal etc. afspelen, zodat je het op een soort studiosport-achtige manier kan bekijken (spel+verslaggeving)

maaruh.. ik kan daar alleen maar mp3's downloaden, waarom staan die demo's niet ook op die pagina? (of tenminste een link ernaartoe)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

shit ik dank al wat moet een "DAMES kijken als passief entertainment" topic nou in games & discussies maar nu lees ik pas de echte topic titel! LOL .. stom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
BdR schreef op 25 oktober 2002 @ 10:00:
TsN coverage syncen :? :? :? waar gaat dit over!?

*zoekt*

aha.. dus je kan commentaar in mp3 vorm downloaden, dit moet je dan tegelijk met de replay (demo) van een online sessie CounterStrike/Quake3/Unreal etc. afspelen, zodat je het op een soort studiosport-achtige manier kan bekijken (spel+verslaggeving)
bijdehand :X
maaruh.. ik kan daar alleen maar mp3's downloaden, waarom staan die demo's niet ook op die pagina? (of tenminste een link ernaartoe)
Tjek de links die ik heb gegeven... het staat er toch echt. ;)

www.cached.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50

Maxow

Hidden Sound System

sounds kewl allemaal, als ik weer thuis ben tog maar is gaan checken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brolsen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Studio eSports anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 17-10 15:37

Wiebbe

<none />

euhm waarom een topic van 3 jaar oud boosten die eigelijk niks met de studio esports heeft te maken?

Dat het een pracht idee is (wat nogal gestolen is, maar ik ga me daar hier niet over uiten) is waar, maar maak dan gewoon een nieuw topic :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 'Studio eSports' loopt al een apart topic, dus dit topic twee en een half jaar omhoog trappen met die mededeling is niet nodig.

Dit topic doe ik dan ook dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.