netwerk-connectie pleite

Pagina: 1
Acties:

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37
Ik heb een netwerkje liggen tussen 3 win98 comps om lekker te kunnen internetten om m'n laptop. Alles loopt over CAT5 UTP via 100Mbit NIC's. Voor de deling van Inet gebruik in Winroute 4.1
Het gebeurd alleen regelmatig dat m'n netwerkverbinding met de server ineens weg is :( Bij pingen krijg ik dan ook een timeout en de server is op geen manier meer te vinden. Een herstart lost dit dan weer op...Niet bepaald ideaal dus.
Iemand dit ook heeft gehad?
Of weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Vertalen.nu

Verwijderd

Ik draai hier op een studentenhuis ook een servertje waar 4 pc's aan hangen. In de server zitten 2 Realtek 8029 10 mbit netwerkkaartjes, hier draait ook Winroute 4.1 op. Geen enkel probleem mee.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

check kabels

En toen was m'n signature weg :(

• Knalpot
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad met winroute 4. Nu met ICS onder win98se zijn de problemen over, ik zou ook liever winroute hebben maarja.

Ik heb het op meerdere computers geprobeerd maar steeds was winroute het probleem. Ik heb deze vraag hier toen ook gesteld maar toen wist niemand de oplossing, misschien nu iemand?

Verwijderd

kabels doen het wel of niet maar niet soms dat is het niet denk ik.

Is je winroute dhcp enabled? Dan gebruiken de nics in ieder geval niet dezelfde ip's
Probeer sygate eens nooit problemen mee.

Heb je wel connectie op je server trouwens (wellicht domme vraag, maar dat probleem heb ik nu, Chello)/ :(

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37
Ik gebruik niet de DHCP van winroute, maar weet wel zeker dat het allemaal unieke IP's zijn. Verbinding met internet heb ik wel ja, het is dan wel casema maar toch...
Ik zal 'ns kijken of het niet gebeurd zonder Winroute, weet ik in ieder geval waar het aan ligt.

iig bedankt voor de reacties!

Vertalen.nu

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Mijn verbinding viel steeds met onregelmatige tussenpozen ineens voor ~ 15 min weg. Dacht eerst dat het aan chello lag. Bleek aan de RealTek NIC te liggen. Sindsdien is het voor mij Intel-only :)
Pagina: 1