Toon posts:

Hoe kan ik 2 adsl lijnen op 1 pc koppelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HOI,
Ik heb 2 adsllijnen thuis, en zou deze graag koppelen op 1 pc zodat de snelheid sneller wordt, dus up en downstream zou moeten verdubbelen.
In linux is dat wel mogelijk, maar zou het met win2k server ook mogelijk zijn ?

Wie zou mij kunnen helpen ?

Thnx alvast :)

Verwijderd

Ja kan, alleen of het echt sneller wordt betwijfel ik.
Met midbase of vicomsoft kun je dit onder windows doen.

Wat deze software doet en ook de linux software trouwens is de 2 lijnen bundelen en zo het internet verkeer regelen over 2 lijnen, ben je aan het downloaden dan en de server waarvan je download ondersteund meerdere downloads tegelijkertijd kun je met een download acc. inderdaad sneller downloaden.
Echter het versturen zal niet sneller gaan daar je ISP maar max xxkb per seconden zal doorsturen, ook zal er via 2 IP adressen gewerkt worden omdat elke lijn natuurlijk een eigen IP adres heeft, dit wordt niet 1 IP adres.

Maargoed bundelen kan dus, je kunt het ook met eventueel een router doen, de nexland800pro ondersteund dit(2x wan ingang) en kost ca 400 dollar(excl).

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
hoi Bart,

Kan je me ook vertellen hoe die software precies heet ?
Want er staan verschillende producten onder deze namen.
Thnx :))

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

In windows 2000 server kan het ook met het BACP protocol...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Het is Bert trouwens.....

Vicomsoft kun je vinden op www.vicomsoft.com je moet het pakket: "Intergate" hebben, met dat pakket moet dat gaan.
En voor midbase kun je hier kijken: http://www.midpoint.com

Suc6

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op 24 oktober 2002 @ 12:07:
In windows 2000 server kan het ook met het BACP protocol...
Oh, dat is nieuw voor mij, kun je mij uitleggen hoe dat werkt of heb je een linkje waar dat ergens uitgelegd staat?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BACP staat voor bandwith allocation protocol, een soort van load balancer.
is een vinkje bij de IP instellingen van je interface (een soort van multilink, maar dan niet voor ppp)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Na een aantal malen geprobeerd de lijnen te bundelen is het nog steeds niet gelukt, telkens wordt er alleen maar via 1 lijn gedownload.
Ik heb die BACP multilink aangevinkt onder de ppp van remoteserver., want ergens anders kon ik die BACP optie niet vinden.
Is er niet een makkelijker manier of weet iemand welk software precies de lijnen kan bundelen ? Of een link waar het allemaal precies erop staat ?
Alvast bedankt :))

Verwijderd

Lees mijn 2de reply in deze topic, daar staat precies welke software je moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat heb ik gedaan, maar ik kan nergens die software van Midbase vinden, en van die vicomsoft zie ik ook nergens over bundelen van 2 lijnen software.
Weet jij het exacte naam van de software ?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ISAServer zal het ook wel kunnen... en (maar schiet me niet af als het niet zo is) SyGate kon het volgens mij ook... niet zeker...

Forget your fears...
...and want to know more...

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 09:39
En ik zeg dat het niet gaat lukken.... aangezien de provider het ook moet ondersteunen en dat zal niet het geval zijn...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

CronoS76 schreef op 25 oktober 2002 @ 10:38:
En ik zeg dat het niet gaat lukken.... aangezien de provider het ook moet ondersteunen en dat zal niet het geval zijn...
dat is dus totoale klets.
Aan 1 kant word het verkeer gedeeld. het juiste verkeer komt dan automatisch over de goede lijn terug.

Verwijderd

inderdaad, je kan gewoon de verschillende verkeersstromen omleiden. dus cs gaat over lijn 1 en als de loadbalancer zn werk goed doet, gaat kazaa over lijn 2 op dat moment.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 03:41:
ja, dat heb ik gedaan, maar ik kan nergens die software van Midbase vinden, en van die vicomsoft zie ik ook nergens over bundelen van 2 lijnen software.
Weet jij het exacte naam van de software ?
Dan moet je toch echt eens goed kijken wat ik geschreven heb, er staat een URL naar vicomsoft EN daarachter staat welk pakket je moet hebben.
Dat pakket kan dat, ze noemen het alleen iets anders als jij het verwacht.

De website van midbase is blijkbaar niet meer bereikbaar merkte ik, daar kan ik niets aan doen helaas

Verwijderd

CronoS76 schreef op 25 oktober 2002 @ 10:38:
En waarom zou je ISP dat moeten ondersteunen?

Jij stuurt gewoon pakketjes via de ene lijn of de andere lijn, je krijgt ook gewoon 2 IP's.
Ook als je gaat downloaden dan haalt de software de pakketjes over 2 lijnen binnen, dit moet de verzender wel ondersteunen(om meerdere connecties gelijktijdig toe te laten), de meesten gebruiken dit nu ook al via een download accelerator.
Ook zorgt de software ervoor als 1 lijn te zwaar belast wordt dat automatisch het andere verkeer omgeleid wordt naar de andere lijn.

Het heeft helemaal niets met je ISP te maken, je kan ook 2 verschillende ISP's gebruiken, bv kabel en adsl samen of kabel en isdn of andere combinatie's.

Verwijderd

Topicstarter
OK, THnx Bert
Ik ga effe aan de gang, kijken of het werkt!
Pagina: 1