WTF is "Compaq Insight Management Web Agents"?

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik krijg continu op me winroute firewall (als ik UDP ook ga loggen) packets binnen op poort 2301, ik heb uitgevonden dat dit gaat om de volgende service:
Compaq Insight Management Web Agents

WTF is dit? ik word gek van die security window! Elke seconde komt er zo'n pakketje binnen die winroute blocked.. Ik kan UDP logging wel uitzetten maar dat wil ik niet :)

Ik heb chello amsterdam..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

hello and join the club!!! Schrok er ook nogal van, want mijn logs lopen hierdoor behoorlijk snel vol. Compaq insight agents zijn kaarten die in een (grote) server worden ingebouwd als externe aansturings kaart. Zo'n kaart heeft een eigen netwerk ingang, eigen os (!) eigen http server (!!) en via zo'n kaart kun je a-la pc anywhere de pc zien en er gewoon op werken. helaas communiceert die kaart op een rare poort (2301). De waarschuwingen die je krijgt zijn dus NIET gevaarlijk. hooguit irritant. ik zou zeggen: BELLEN met die helpdesk ;)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Eigenlijk niet alleen op die poort, maar ook nogal wat andere poorten. Allemaal UDP packets, want als ik UDP logging uitzet is het vet rustig. Waarom krijgt ik zoveel UDP packets? Het zijn ook praktisch allemaal broadcasts (snmask 255.255.255.255). Krijgt iedereen zoveel UDP packets voor ze kiezen?

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Volgens mij zit 62.108.20.3 me te portscannen, volgens mij is dit een machine van chello zelf. Ik krijg om de haverklap berichten dat hij UDP packets stuurt naar mij, beginnende (vanaf het moment dat ik op zat te letten) 2400 nogwat en nu zit hij al bij 2600 ofzo.. hij gaat steeds in stapjes omhoog.

Ik denk dat het een machine is van chello omdat me DHCP server 62.108.1.71 is. Kan ik hierover contact opnemen met chello? of is dit onzin..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Die Compaq Insight Management Web Agents zijn wat zaken die normaal gesproken op een (compaq)servertje draaien om zo info door te kunnen geven. Info over status van de server, eventuele fouten, etc etc.
Zover ik weet zit die handel niet aktief data te versturen... dus surf eens een keer naar je server's ip op poort 2301 en kijk wat je daar kunt instellen om het uit te zetten.
Suc6

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
me firewall dropt/blockt alles op vrijwel elke poort (behalve 21), dus dat zit wel goed.. maar het komt dus niet van mijn server af.

Mijn iRacing profiel

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Is dat een compaq waar die FW op draait, zo ja ... is het niet de bak zelf die zichzelf zit te scannen op te zien of CIM nog up is >:)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
nee het is dus geen kromprak >:)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Op maandag 30 oktober 2000 20:53 schreef collin het volgende:
Ik krijg continu op me winroute firewall (als ik UDP ook ga loggen) packets binnen op poort 2301, ik heb uitgevonden dat dit gaat om de volgende service:
Compaq Insight Management Web Agents

WTF is dit? ik word gek van die security window! Elke seconde komt er zo'n pakketje binnen die winroute blocked.. Ik kan UDP logging wel uitzetten maar dat wil ik niet :)

Ik heb chello amsterdam..
Compaq Insight Manager Web Agents is een tools van compaq waardoor je via je browser je server een beetje kan configureren en de status bekijken.
Tik in je browser [url="http://server"]http://server[/url] IP Nummer:2301 en of you go.

Werkt vrij aardig je moet alleen we ff anonymus access uitzetten en je password van administrator naar wat anders zetten.

Via het services icoon in je control panel kan je ze ook uitzetten (draait nl als service).

Verwijderd

Op maandag 30 oktober 2000 21:17 schreef Paz het volgende:
hello and join the club!!! Schrok er ook nogal van, want mijn logs lopen hierdoor behoorlijk snel vol. Compaq insight agents zijn kaarten die in een (grote) server worden ingebouwd als externe aansturings kaart. Zo'n kaart heeft een eigen netwerk ingang, eigen os (!) eigen http server (!!) en via zo'n kaart kun je a-la pc anywhere de pc zien en er gewoon op werken. helaas communiceert die kaart op een rare poort (2301). De waarschuwingen die je krijgt zijn dus NIET gevaarlijk. hooguit irritant. ik zou zeggen: BELLEN met die helpdesk ;)
Je bedoeld waarschijnlijk remote insight boards. Check eerst effe compaq support site |:(

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
R2D2 trekt ff een topic van een half jaar oud uit het slijk :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1