Omgevallen bitje? Eenmalige no detect

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 22:54
Na ongeveer een heel jaar lang 0 problemen hoorde ik zojuist bij het opstarten van mijn PC (zie sig voor details) en soort vreemd "priep" geluidje en bleek bij het booten dat mijn HD niet was gedetect. Geschrokken resette ik de PC en voila: Windows2000 bootte zoals normaal.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? De kabels lijken allemaal goed vast te zitten...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Paar opties:
- Mainboard begint de eerste 'abit' symptomen te krijgen (lekkerende caps)
- HD is aan het sterven (check anders eff smart status via speedfan, geeft ie 100% performance en 100% fitness aan dan is waarschijnlijk alles ok)
- Het was werkelijk maar een eenmalig iets :+

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 15:42

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Harde schijven hebben een opstarttijd nodig.
het kan weleens zijn dat dit een keer niet snel genoeg ging en het bios al probeerde om de schijf te herkennen maar de schijf was nog niet klaar: jij hoorde daardoor een briepje. Het kan zijn dat de schijf even een slip of the mind maakte en hoef je je geen zorgen te maken.

Maar zoals iedereen weet, kunnen hdd's ieder moment stuk en kun je het beste hele belangrijke data regelmatig backuppen. Op cd of zo.

Make music, not war

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 18:06
musiman2 schreef op 24 oktober 2002 @ 09:09:
Harde schijven hebben een opstarttijd nodig.
het kan weleens zijn dat dit een keer niet snel genoeg ging en het bios al probeerde om de schijf te herkennen maar de schijf was nog niet klaar: jij hoorde daardoor een briepje. Het kan zijn dat de schijf even een slip of the mind maakte en hoef je je geen zorgen te maken.

Maar zoals iedereen weet, kunnen hdd's ieder moment stuk en kun je het beste hele belangrijke data regelmatig backuppen. Op cd of zo.
Uit ervaring weet ik dat je pc altijd crashed als je al een tijdje geen back-up hebt gemaakt.. ;)

(MuddyMagical is bezig Win2000 opnieuw te installeren 8)7 )