[LNX] Quake3, ADSL en ping-time

Pagina: 1
Acties:

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Topicstarter
Iemand een idee hoe het kan dat een Quake-server een directe ping-respons heeft van gem. 24ms en dat diezelfde ping IN Quake3Arena een waarde van gem. 48 heeft (de zgn. ADSL-ping voor Q3A-spelers)? Connectie is ADSL-basic met Linux dus.
Bugs me... ;(

[ Voor 0% gewijzigd door hbokh op 24-10-2002 00:38 . Reden: Aanvulling ]

This is my sick nature.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Misschien omdat er voordat je speelt er amper vekeer over je lijn gaat en als je in het spel zit wel. Wat natuurlijk invloed heeft op de ping.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
offtopic:
Dit topic hoort gewoon ergers anders, gaat over netwerk latency

Verder denk ik dat een PING pakketje toch echt anders is als een Quake pakketje... zowiezo ook omdat de server al iets met het pakketje doet en het dus langer kan duren voordat er iets terug komt en omdat er gewoon andere data in zit, dan nog 't feit dat 't UDP is, en ping ICMP is en die soms wel voorang hebben op routers e.d.

Gem ping 48 is heel normaal heb ik hier ook, terweil ik ook gewoon ping 25 naar de server zelf heb....
niets bijzonders....

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

_cyclops_ schreef op 24 oktober 2002 @ 11:18:
offtopic:
Dit topic hoort gewoon ergers anders, gaat over netwerk latency

Verder denk ik dat een PING pakketje toch echt anders is als een Quake pakketje... zowiezo ook omdat de server al iets met het pakketje doet en het dus langer kan duren voordat er iets terug komt en omdat er gewoon andere data in zit, dan nog 't feit dat 't UDP is, en ping ICMP is en die soms wel voorang hebben op routers e.d.

Gem ping 48 is heel normaal heb ik hier ook, terweil ik ook gewoon ping 25 naar de server zelf heb....
niets bijzonders....
nou begin ik te twijfelen.. ICMP is toch gewoon TCP.. maar die response waar dus de info instaat of er een time-out is oid, dat noemen ze ICMP.

Btw, ben jij die Railer van 1.11 (/1.16) :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

DeMoN schreef op 24 oktober 2002 @ 15:27:
nou begin ik te twijfelen.. ICMP is toch gewoon TCP.. maar die response waar dus de info instaat of er een time-out is oid, dat noemen ze ICMP.
Je hebt IP (de routing layer), en daar bovenop ligt dan bijvoorbeeld TCP of UDP of ICMP. Dat zijn dus drie afzonderlijke protocollen. Bovenop UDP of TCP ligt dan weer een ander protocol (bijv HTTP).

Hij kan onderhand wel richting NT btw...

NOS --> NT

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

deadinspace schreef op 24 oktober 2002 @ 16:55:
[...]

Je hebt IP (de routing layer), en daar bovenop ligt dan bijvoorbeeld TCP of UDP of ICMP. Dat zijn dus drie afzonderlijke protocollen. Bovenop UDP of TCP ligt dan weer een ander protocol (bijv HTTP).

Hij kan onderhand wel richting NT btw...

NOS --> NT
ok, kwestie van de OSI netwerklagen ff doornemen, thx :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1