Toon posts:

Aura VA-150 versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben al een behoorlijke tijd een aura va 150 versterker in ons bezit en sinds kort is het geluid van deze versterker een beetje brak het is vet overstuurt en af en toe valt ie helemaal weg. Nu zit er achter op een (vergulde???!!damn wist ik niet eens!) verbinding tussen de voor en de eindversterker van dit apparaat.

Om te testen of de voorversterker het nog deed heb ik mijn cd speler(denon dcd-1015) op de cd ingang van de aura aangesloten. Vervolgens heb ik deze voorversterker aangesloten op de eindversterker van een wat oudere Luxmann 308 amp. En warempel nu was het geluid wel perfect, en nog zuiver ook.

Conclusie: Eindversterker van de aura is kapot.

Nu heb ik een paar vragen:

1. Wat kan er kapot zijn aan de eindversterker als je de symptonen (hard zwaar overstuurt geluid dat wegvalt) in bekijkt

2. Wat is de importeur??? Van alle audiofiele zaakjes die ik ken krijg ik constant te horen dat het een vet duur ding is maar niemand kan mij een importeur naam geven. Deze naam wil ik wel weten aangezien ik via de importeur naar gerenomeerde reparatie centra wil zoeken. Ik wil niet dat jan met de pet mijn aura amp met b-componenten verknalt.

3. Achter op de versterker staat dat aura een divisie is van B & W (speaker) corporation, maar op hun site is niks over de aura terug te vinden.

Kan iemand mij informatie over deze punten verschaffen want ik begin het geluidje best wel te missen. ;(

Verwijderd

1. Wat kan er kapot zijn aan de eindversterker als je de symptonen (hard zwaar overstuurt geluid dat wegvalt) in bekijkt

. Wat is de importeur?

Probeer eens een professioneel bedrijf 0206990480