Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] applicatie starten en afsluiten m.b.v. extern signaal

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
In afwachting van mijn epia ben ik vast aan het bedenken wat ik er allemaal aan kan hangen in de auto.. Aangezien de hele mikmak er toch al in komt dacht ik waarom geen usb webcam bij de achteruit, makkelijk met parkeren enzo.. heb dat ding toch en gebruik hem nooit..

Maar nu wil ik het dus zo maken dat het beeld van dat ding automatisch op het beeldscherm verschijnt als ik de auto in z'n achteruit zet en ook weer afsluit als ik hem weer uit z'n achteruit haal.

IP Rocks

Verwijderd

heb zo ooit iets ontwikkelt met VB 6 en Win98 SE machine met seriele poort ... wat zoek jij te gebruiken qua besturingsysteem en programmeeromgeving ?

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Met een interfaceje en wat programmeer kennis moet dit wel te maken zijn. Kijk eens bij Conrad

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 19:13

QkE

In your face Gnagna

Je moet inderdaad wel ff uitvogelen hoe je die informatie van het in z'n achteruit je compu binnen wil laten komen. Misschien via het achtuitrijlicht? Software is dan eigenlijk een eitje met een klein beetje programmeerervaring...

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
mja en ik heb dus 0,0 ervaring met programmeren..
hardware is geen probleem, maar software..

Ik heb de par. poort nog beschikbaar dus daar kan ik wel iets aan knopen dat een 1 doorgeeft voor achteruit en een 0 voor vooruit/vrij...

daaraan moet dus een proggie komen dat aan de hand van dat signaaltje een programma opstart dat het beeld van die webcam laat zien en het op de voorgrond zet. Zodra het signaal weer op vooruit/vrij staat moet dat beeld weer verdwijnen en gewoon mijn vorige beeld tevoorschijn komen.

IP Rocks

Verwijderd

Beetje mechanika moet dat ook wel lukken :) zit vast een knopje op je webcam? bij de meeste van die dingen als je op het knopje drukt gaat die aan.. En daarna gewoon USB kabel uit rukken :)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Hardware: Ik denk dat je het beste de gameport kan gebruiken
Software: VB6? kijk eens op het www.vbwereld.nl forum

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
Relais plus wat weerstande aan het achteruitrijlicht hangen, relais aan de lpt, VBproggie dat een input op de lpt checkt, en vervolgens een progje opstart...

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:58:
Relais plus wat weerstande aan het achteruitrijlicht hangen, relais aan de lpt, VBproggie dat een input op de lpt checkt, en vervolgens een progje opstart...
En waar zijn die weerstanden voor :?

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
relais is ook weer een tikkie overdreven allemaal. elektrisch gezien komt het allemaal wel goed.. daar zit ik niet zo mee, ik zit met de software.. is er een proggie dat aan de hand van lpt input signalen apps op kan starten ?

ooh en DilDog, een epia heeft geen gamepoort.

IP Rocks

Pagina: 1