[win2kAS] problemen met foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Als de server opstart dan komt er een error vlak na dat de mogelijkheid om naar het inlogscherm te gaan er is met de volgende melding: At least on service or driver failed during system startup. Use Event viewer to examine the Event details.

Nou ben ik de eventviewer langs geweest en ik had daar een 3 errors staan in de system log:

W32time omdat ik geen NTP server had ingevoerd, ik wil dat eigenlijk niet eens gebruiken dat tijd syncen. ik toch de server maar even opgegeven, maar dat hielp ook niet. (ID 11)

Dan heb ik nog 2 warnings bij het booten over dat ik geen Certificate heb voor het LT2P protocol, ik had in de KB daar iets over opgezocht, en daar stond hoe ik dan dat kon voorkomen, maar die verwezen me naar een Tabblad in RAS, maar dat tabblad heb ik niet :? (id 20192)

Die andere is dat er geen IP address beschikbaar is om een dial-in verbinding op te zetten. Dat is opzich niet zo'n probleem dat is mijn ADSL verbinding die wil inbellen terwijl de netwerkkaart nog niet geconfigureerd is en dat levert verder geen problemen op. (ID 20167)

Nou maakt staat er bij de DNS server in de event viewer wel steeds een error die ik niet kan plaatsen:
DNS Server has updated its own host (A) records. en dan volgt er een heel verhaal.. (ID 6702)

Ik ben nu al 2 dagen bezig om die melding weg proberen te krijgen, maar het lukt me echt niet. Heeft er hier nog iemand ideen die mij misschien tot een oplossing kunnen leiden dan zou ik daar heel _/-\o_ voor zijn.

Specs

Verwijderd

W32time omdat ik geen NTP server had ingevoerd, ik wil dat eigenlijk niet eens gebruiken dat tijd syncen. ik toch de server maar even opgegeven, maar dat hielp ook niet. (ID 11)
Gewoon de Windows Time uitzetten in Services. Dat ding kost alleen maar resources en is ook nog eens niet veilig.
Dan heb ik nog 2 warnings bij het booten over dat ik geen Certificate heb voor het LT2P protocol, ik had in de KB daar iets over opgezocht, en daar stond hoe ik dan dat kon voorkomen, maar die verwezen me naar een Tabblad in RAS, maar dat tabblad heb ik niet
Je hebt ergens of het LT2P protocol geinstalleerd, of aangezet dat je VPN calls toelaat mbv dit Protocol. (Protocol bij je Lan verbinding?) Wanneer je Calls toelaat via L2TP moet je een Certificaat Server, vandaar deze melding. Dus dat VPN gebeuren disablen. IPSec uitzetten in de Services is misschien ook al voldoende.

Dat IP address verhaal ga je nog oplossen begrijp ik, dus skip ik.
Nou maakt staat er bij de DNS server in de event viewer wel steeds een error die ik niet kan plaatsen:
DNS Server has updated its own host (A) records. en dan volgt er een heel verhaal.. (ID 6702)
Je gebruikt de DNS server? Zo niet, disable.

Anders even op de volgende pagina kijken: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q275554

Succes

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:14:

Gewoon de Windows Time uitzetten in Services. Dat ding kost alleen maar resources en is ook nog eens niet veilig.
keey thanx, de melding is weg in de Event-viewer, en veiliger is altijd beter :)
Je hebt ergens of het LT2P protocol geinstalleerd, of aangezet dat je VPN calls toelaat mbv dit Protocol. (Protocol bij je Lan verbinding?) Wanneer je Calls toelaat via L2TP moet je een Certificaat Server, vandaar deze melding. Dus dat VPN gebeuren disablen. IPSec uitzetten in de Services is misschien ook al voldoende.
Ik heb hem als geen enkel protocol staan afaik, en mijn ADSL verbinding wordt gemaakt via PPTP en dat heb ik ook zo ingevoerd in Routing & Remote Access.
Services uitzetten heeft niet de oplossing geboden :(
Dat IP address verhaal ga je nog oplossen begrijp ik, dus skip ik.
Uhm, in zoverre, ik heb bij mijn ADSL Verbinding opgegeven dat hij het een paar keer probeert als het niet lukt om 1 keer in te bellen en bij de 2e keer lukt het wel.
Het zal denk komen omdat mijn ADSL Verbinding eerder in gaat bellen dan het IP nummer van de betreffende NIC ingesteld staat -> vandaar die melding, maar wat ik daar aan kan doen weet ik niet.
Je gebruikt de DNS server? Zo niet, disable.

Anders even op de volgende pagina kijken: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q275554

Succes
Ik gebruik de DNS server wel, icm. een AD op een local domein, in de event (ID: 6702) stond:
If this DNS server does not have any DS-integrated peers, the this error should be ignored.
Ik weet niet of ik dit gebruik, ik weet alleen dat ik de DNS server wil gebruiken om voor de clients in het netwerk de DNS op te halen bij de ISP.
Dat werkt ook goed nu, alleen snap ik niet waar die melding vandaan komt.

Specs