Goede & uitbreide game-site gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Zoals de topictitel al vermeld.... ik zoek een goede gamesite met o.a. actueel nieuws. De laatste ontwikkelingen moet ik dus ook daar vandaan kunnen halen om maar een voorbeeld te noemen. Verder zou ik het ook wel handig vinden als die desbetreffende page vrij uitgebreid is; Previews, Reviews, news, pics, vids, demo-downloads, guides, hitlisten van cijfernominaties en noem maar op. :)

De reden waarom ik dit vraag is dat ik vroeger heel tevreden was met Gamespot.com; mijn numero 1 gamepage destijds *D. Maar aangezien hun sinds kort overgestapt zijn op een gedeeltelijke pay-service, staat toch veel achter slot en grendel voor de gratis bezoeker. Uiteraard niet alles maar jah; het leuke en coole wat je wilt lezen is dan toch verboden terrein als je geen abonnee bent dus.... dat schiet ook niet erg op. :+

Als je een leuke site hebt, vertel hier je ervaringen. :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:43

NoTimeRemains

I know

ign is the best maar weer pay crap paar gotters hebbe daar een rekeningtje lope ...

This is the Way.

Verwijderd

www.gamers.nl check ik altijd die zal je wel kennen maar ik noem hem voor de zekerheid toch nog:D ze hebben vrijwel alles

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik zat vroeger altijd op avault, naar mijn mening een goede site als je er regelmatig komt....

Verwijderd

Voor consoles:
www.gaming-age.com
www.xengamer.com
ign.com

Verwijderd

SGD :+

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 19:10

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Pas maar op, toen ik iemand in CME ditzelfde vertelde toen hij vroeg naar een site waar hij kon lezen over Casemodden kreeg ik een onofficiele waarschuwing ;)

Anyway, gamer(s).nl is er inderdaad dik op achteruit gegaan, dikke advertentie voor je neus als je de site opent. Niet dat de gemiddelde replies daar hoger dan Fok niveau lagen, maar toch jammer....

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 19:28

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hahn
  • Laatst online: 19-01 19:42
Hier een quotje uit de SGD FAQ :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hahn op 24-10-2002 14:05 . Reden: Foutje... ]

The devil is in the details.

• Silent Thunder
MaRc0 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:04:

[...]
Thnx voor het kopiëren naar dit topic maar kan je er ook iets over vertellen en/of aanbevelen? Anders word het ook zo'n opsomtopic. :) Maar goed, kijkend naar jouw lijstje.... als ik 'Gameskool' open krijg ik dit te lezen: "GameSkool sluit de deuren"; dus ik denk dat ik hier niet veel aan zal hebben. ;) Verder heb ik in de openingspost al vermeld dat gamespot.com laatste tijd niet meer zo uitgebreid is als vroeger.
You look confused. :? :)

En waarom deze keuze?

• Hahn
Ok, ik zal er ff wat bij vertellen dan :P

www.gamer.nl <- Kijk ik altijd wel voor de nieuwtjes
www.gamez.nl <- kom ik nooit :D
www.gamesen.nl <- ook niet :P
www.spelletjesgarnaal.be <- leuke site, met leuke verhaaltjes etc.
www.avault.com <- Ken ik niet
www.ign.com <- Ook niet
www.gamers4ever.net <- Hier zit ik in de crew dus die beveel ik aan :+
www.gamespot.com <- Die val af
www.gameskool.nl <- ken ik ook niet
www.gonegold.com <- Altijd handig als je wilt weten wanneer een spel ongeveer uitkomt :)

Verwijderd

insidegamer.nl 8)

en gamepress.co.uk als je daar lid van bent maar zal je wel niet zijn...dus dan gamer.nl, gonegold.com ook nog, verder weet ik der eigenlijk niet zo erg veel

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
mja blijkbaar voldoen alle gamessites dus aan je opgestelde kenmerken dus misschien kan je nog wat eisen toevoegen anders kunnen we er net zo goed google neerpleuren :)

Human Bobby

• Silent Thunder
MaRc0 schreef op 25 oktober 2002 @ 11:49:
Ok, ik zal er ff wat bij vertellen dan :P

www.gamer.nl <- Kijk ik altijd wel voor de nieuwtjes
www.gamez.nl <- kom ik nooit :D
www.gamesen.nl <- ook niet :P
www.spelletjesgarnaal.be <- leuke site, met leuke verhaaltjes etc.
www.avault.com <- Ken ik niet
www.ign.com <- Ook niet
www.gamers4ever.net <- Hier zit ik in de crew dus die beveel ik aan :+
www.gamespot.com <- Die val af
www.gameskool.nl <- ken ik ook niet
www.gonegold.com <- Altijd handig als je wilt weten wanneer een spel ongeveer uitkomt :)
Bravo! _/-\o_ Prachtig _/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Misc/moron.gif

Just kidding ;)
Justice schreef op 25 oktober 2002 @ 12:16:
mja blijkbaar voldoen alle gamessites dus aan je opgestelde kenmerken dus misschien kan je nog wat eisen toevoegen anders kunnen we er net zo goed google neerpleuren :)
Hmm.... nou jah okeej; de site moet dus een erg uitgebreide database hebben waardoor ik gericht kan zoeken op games (het liefst ook nog op genre). Verder moet het 'cijfer-nominatie-systeem' vrij nauwkeurig zijn en niet beoordelen met 1 t/m 5 sterretjes in the end maar ook specifiek de graphics, sound, gameplay enzo @ 1 tot 100 procent of 1 t/m 10 ofzo; om maar een voorbeeld te noemen. :)

De reviews moeten ook actueel zijn, dus als een game-site als laatste review GTAIII nog heeft staan... dan is dat ook niet zo geweldig. :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
www.cached.net is erg goed wat betreft nieuws voor de serieuze fps gamers

Verwijderd

Kan iemand een samenvatting maken van alle linkjes met een (maximaal) 3 regels info over de site. :) Dan komt er een sticky van met jouw naam erbij :)

Verwijderd

http://www.dutchgaming.net

Of telt dit als spam? :+

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 09:19:
Kan iemand een samenvatting maken van alle linkjes met een (maximaal) 3 regels info over de site. :) Dan komt er een sticky van met jouw naam erbij :)
Gamer.nl - De grootste Nederlandse gamesite met dagelijks de laatste nieuwtjes. Naast nieuws ook uitgebreide (p)reviews, colums en een populair forum.

btw, nog een paar nederlandse site's :

Console.be
De Spelletjesgarnaal
DutchGaming
Game.nl
GameClub
GameCom
GameCore.nl
GameDome.NL
Gameforum.nl
GamelifeNL
GamemaG
GameNation.nl
Gamers4ever
GamersNet
Gamerz.nl
games.pagina
Games.zoek.nl
GameSen
GameSkool.nl
GameSpot.nl
GameZ
GsX.nl
GameNed
InsideGamer
Playzone
TacticalGames
Ultimate Gamer

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 12:55 ]

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-01 22:55
www.gamesdomain.com is nog niet genoemd :)

tampert, kriminalpolizei

• Silent Thunder
Dit is een goeie. :)

De frontpage oogt overzichtelijk en heeft een goede lay-out. Zover ik kan zien is het game-news vrij actueel evenals de reviews met een vrij nauwkeurig cijfer-systeem. Verder is 'ie best wel uitgebreid met haar o.a. ingebakken forum, demo's, movies, cheats en patches. :)

• Hahn
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 09:19:
www.gamer.nl - Erg snel met de nieuwste nieuwtje en daardoor altijd leuk om even te kijken. Ook redelijk snel met de reviews en een aanrader door de leuke en vernieuwende features en columns die je niet vaak tegenkomt.

www.spelletjesgarnaal.be - Een site met humor, waardoor het erg vermakelijk is om te lezen. Is altijd één van de eerste als het op demo's aankomt. De site heeft ook wat originele dingen zoals ShrimpTV.

www.gamers4ever.net - Een gamessite die zich vooral op de PC richt. Waardoor er dus dieper op sommige dingen kunnen worden ingegaan. Ook wordt er hardware gesproken, wat natuurlijk interessant is voor de die-hard PC-gamer. (Binnenkort totaal vernieuwd).

www.gonegold.com - Als je niet weet wanneer een spel uitkomt (of al uit is) kan je hier altijd even checken hoe het nou zit. Alle games die uitkomen staan per maand gerangschikt. Helaas is deze site de laatste tijd niet erg up to date meer...

www.spelpunt.nl - De naam zegt het eigenlijk al. Dit is een centraal punt waar je de meest uiteenlopende spelletjes kan spelen tegen andere op internet. En dit keer zijn het geen diepgaande spelletjes waar je de snelste pc voor nodig hebt, maar gewoon simpele spelletjes zoals darten.

Toegevoegd met wat kleine aanpassingen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 14:54 ]

Verwijderd

Dies het herhalen wel waard, errug complete re/preview database :D

Verwijderd

Zodra ze vergelijkbaar zijn aan die van Marco voeg ik ze toe ;)

• Hahn
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 13:20:
Zodra ze vergelijkbaar zijn aan die van Marco voeg ik ze toe ;)
Oeh een compliment (toch?) :P

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 10:46
Beetje slecht dat de betere game sites zoals Gamespot & IGN geen uitleg krijgen.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 26 oktober 2002 @ 13:22:
[...]

Oeh een compliment (toch?) :P
Nu de tikfouten er nog uithalen :D

• Hahn
M@NIC schreef op 26 oktober 2002 @ 13:46:
Beetje slecht dat de betere game sites zoals Gamespot & IGN geen uitleg krijgen.
...
De sites die uitleg hebben zijn de sites waar ik kom. De andere sites kom ik niet en kan ik dus ook niet uitleggen. Iedereen mag zo'n stukje schrijven zoals ik deed maar dan over de andere sites :)

• M@NIC
  • Laatst online: 18-01 10:46
www.gamespot.com - Beschikt over het laatste nieuws van alle platvormen die er maar bestaan. Snel en goede previews/reviews, veel downloads, cheats, guides en FAQs. Simpel weg, een must!

www.IGN.com - Veel inside news, zoals previews en interviews.
Vaak met exclusiefe beelden, ook met cheats, guides en FAQs.

www.gamez.nl - Vrij veel en intressante reviews, en alleen met zinvol nieuws. Leuk aantal cheats en een gezellig forum.

www.gamescreenshots.com - Zou je graag willen weten hoe de laatste game eruit ziet ? Dan is deze site en must, de laatste games staan er en zeer veel screenshots! (Misschien iets te veel ?)

www.gamewallpapers.com - Altijd al een wallpaper van je favoriete game willen hebben ? Redelijk aantal wallpapers van de bekende games.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 14:53 ]

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

gamershell die hoort er ook nog bij :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 13:03 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Zonder korte beschrijving komt ie er niet in :+

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Telenet Games: - Altijd de laatste demos op de site, ze staan er niet alleen snel op, je kan zo ook nog eens mega snel downloaden! En ook nog het laatste nieuws, maar voornamelijk voor de demos ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 15:05 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Evilernie933
naja, ok dan

www.gamesdomain.com - Grote Site met veel informatie over Games die al uitgekomen zijn en nog moeten uitkomen. Is soms wat laat met nieuwe games bespreken, maar de enorme database met reviews/previews van games to 8 jaar geleden op alle platformen is zeer interessant. Ook Guides, tips etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 15:06 ]

tampert, kriminalpolizei

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ikkuh ook :D

http://www.ugamer.com/ - Mooie site met veel informatie. De ultieme console games site zoals ze zelf zeggen. Hiet kan men vanalles vinden over games.

FF een overzichtjuh :)

Door MaRc0

www.gamer.nl - Erg snel met de nieuwste nieuwtje en daardoor altijd leuk om even te kijken. Ook redelijk snel met de reviews en een aanrader door de leuke en vernieuwende features en columns die je niet vaak tegenkomt.

www.spelletjesgarnaal.be - Een site met humor, waardoor het erg vermakelijk is om te lezen. Is altijd één van de eerste als het op demo's aankomt. De site heeft ook wat originele dingen zoals ShrimpTV. Bij deze site moet men betalen om de content te bekijken/downloaden

www.gamers4ever.net - Een gamessite die zich vooral op de PC richt. Waardoor er dus dieper op sommige dingen kunnen worden ingegaan. Ook wordt er hardware gesproken, wat natuurlijk interessant is voor de die-hard PC-gamer. (Binnenkort totaal vernieuwd).

www.gonegold.com - Als je niet weet wanneer een spel uitkomt (of al uit is) kan je hier altijd even checken hoe het nou zit. Alle games die uitkomen staan per maand gerangschikt. Helaas is deze site de laatste tijd niet erg up to date meer...

www.spelpunt.nl - De naam zegt het eigenlijk al. Dit is een centraal punt waar je de meest uiteenlopende spelletjes kan spelen tegen andere op internet. En dit keer zijn het geen diepgaande spelletjes waar je de snelste pc voor nodig hebt, maar gewoon simpele spelletjes zoals darten.

Door M@NIC

www.gamespot.com - Beschikt over het laatste nieuws van alle platvormen die er maar bestaan. Snel en goede previews/reviews, veel downloads, cheats, guides en FAQs. Simpel weg, een must! Bij deze site moet men betalen om de content te bekijken/downloaden

www.IGN.com - Veel inside news, zoals previews en interviews.
Vaak met exclusiefe beelden, ook met cheats, guides en FAQs.

www.gamez.nl - Vrij veel en intressante reviews, en alleen met zinvol nieuws. Leuk aantal cheats en een gezellig forum.

www.gamescreenshots.com - Zou je graag willen weten hoe de laatste game eruit ziet ? Dan is deze site en must, de laatste games staan er en zeer veel screenshots! (Misschien iets te veel ?)

www.gamewallpapers.com - Altijd al een wallpaper van je favoriete game willen hebben ? Redelijk aantal wallpapers van de bekende games.

Door McFlipp

Telenet Games: - Altijd de laatste demos op de site, ze staan er niet alleen snel op, je kan zo ook nog eens mega snel downloaden! En ook nog het laatste nieuws, maar voornamelijk voor de demos ;)

Door Evilernie

www.gamesdomain.com - Grote Site met veel informatie over Games die al uitgekomen zijn en nog moeten uitkomen. Is soms wat laat met nieuwe games bespreken, maar de enorme database met reviews/previews van games to 8 jaar geleden op alle platformen is zeer interessant. Ook Guides, tips etc.

Door GTA3

http://www.ugamer.com/ - Mooie site met veel informatie. De ultieme pc games en console games site zoals ze zelf zeggen. Hiet kan men vanalles vinden over games.

http://www.3dgamers.com/
Deze site bevat veel informatie en vooral veel downloads. Er is wel 56 gigabyte aan 3D Gaming Goodness.

http://www.drome.nl/
Goede site over Drome, een zeer leuke lan om je hrdcore gaming lusten te bevredigen :)

http://www.gameparty.net
Als je een goede lan zoek, kun je naar deze site gaan om die lan te zoeken. Veel informatie over welke lans komen, waar ze zullen zijn etc.

http://www.gamepoint.net/
Goede site voor multiplayer games.

http://main.insidegamer.nl/
Mooie site met heel veel informatie over games.

http://www.lik-sang.com/
DE site voor allerlei leuke gaming-goodies. Uitbereidingen voor je gameboy advance nodig ? X-box modchip nodig ? Ga naardeze site om ze te bestellen.

(Missende links) toegevoegd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 13:03 . Reden: m00i ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:19
zet er ook effe bij welke betaalde content hebben. (spelletjesgarnaal en gamespot bv).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

www.hebus.com: - Zeer uitgebreide site met veel wallpapers, deze site wordt gehost op een snelle server en de Wallpapers zullen dus snel op je scherm tevoorschijn getoverd worden. Het nadeel is echter wel de pop-ups.
Tupo's voorbehouden ;)

toegevoegd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 13:01 ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 14:54
valt tegen dat de amerikaanse voodooextreme.com en bluesnews.com nog niet genoemd zijn, die 2 sites updaten de hele dag de hele week door nieuws voor alle systemen, met links naar reviews/previews etc.

Verwijderd

http://www.gamerankings.com is ook een aanrader. Meteen een overzicht wat tientallen sites voor cijfer hebben gegeven aan een bepaalde game.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

www.gamesforever.nl - Klein maar fijn :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Evilernie933
http://www.happypuppy.com - In de begintijd van 3dfx een van de grotere gamesites. Tegenwoordig ietwat tegenvallend met weinig vernieuwende dingen. Behandelt wel Consoles + PC. Ook demo's

Toegevoegd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 12:58 ]

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

MaRc0 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:04:

[...]
ok die REVIEWS op GAMES4EVER.COM zijn dus echt slecht. Maar aangezien je het mij niet zal toestaan om ze subjectief slecht als objectief slecht gebruikende te noemen, zal ik het toelichten.

Stijl en grammatica van de reviews is bar en bar slecht. Eerlijke vraag: hoe oud zijn jullie? als jullie 14 zijn; akkoord. Als jullie 15 of ouder zijn zouden jullie je moeten schamen voor zoveel fouten die je op de middelbare school worden afgeleerd als het goed is (blijkbaar is het niet goed).

Bovendien missen de reviews elke vorm van pit. Saai, gebaseerd op andere reviews (de aquanox review lijkt een gestripte versie van de PCGameplay versie maar met veel meer fouten) en onevenwichtig (de ene keer wordt vermaak zwaarder aangerekend dan de andere keer) zijn sleutelwoorden hier.

Dus, graag enige uitleg bij deze vrij onvolwassen site. No flaming intended ofcourse, ik probeer alleen het best uit jullie van gamesforever naar boven te halen. Ik heb 8 reviews bekeken en ze waren bar en boos, that's why.

• Hahn
Het is .net :+
En ik ben 15 jaar, maar ik denk niet dat je veel spelfouten bij mij kan vinden hoor...
De reviews die ik heb gedaan zijn Cultures 2 en Age of Sail II.

• Mystic_X
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

http://www.gamespy.com
Duidelijk 1 van de grootste sites met veel subsites in alle genres.
Voor alle populaire games en game series een eigen subsite.
Veel nieuwtjes en soms erg grappig. Heeft ook het al bekende beruchte fileplanet. Die veel heeft maar niet snel is en lange wachttijden behalve als je betaald.

Http://www.gamefaqs.com
Alle cheats staan hier op plus vele walkthroughs voor bijna elk spel zelfs nog op oudere systemen.
Heeft weinig nieuwtjes maar het gaat voornamelijk voor de cheats en de walkthroughs.

Http://www.rpgamer.com
Amerikaanse rpg site met vele nieuwtjes collums reviews discussies over rpgs.
Zeer Amerikaans gebased word weinig over de europese markt gesproken maar mensen die rpgs spelen importeren toch veel. Deze site gaat voornamelijk over Console style rpgs.
Heeft ook een vrij grote console style rpg database met midi muziek plaatjes filmpjes reviews informatie etc.

Toegevoegd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 12:54 ]

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

MaRc0 schreef op 27 oktober 2002 @ 09:31:
Het is .net :+
En ik ben 15 jaar, maar ik denk niet dat je veel spelfouten bij mij kan vinden hoor...
De reviews die ik heb gedaan zijn Cultures 2 en Age of Sail II.
15, ok, dat kan dan nog net. bovendien is het al heel wat als ik gratis reviews kan bekijken; ik schrijf zelf ook maar heb nog niet de behoefte gehad om ergens crewmember van te worden - ben overigens 18. Maar xal die van cultures en ASII eens bekijken. Maar zeg zelf eens; wat vind je zelf van jullie reviews? Ben ik wel benieuwd naar :P.

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
http://www.rpgzone.nl - Goede Nederlandse site met een hechte community op de forums, veel nieuws en retro reviews. Aardige staff met veel humor en een aardig layout. Aanrader :)

Voor de rest ben ik van mening dat Er van die 'koop' sitess in de sticky moeten komen, zoals 'Dixons.nl' oid :)

Verwijderd

shocker: de 3 sites die je wilt hebben daarvoor staan er al heel lang bij. Kieskeurig, Vergelijk en El Cheapo ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

http://www.bluesnews.com/ - Amerikaanse game site. Elke dag het laatste game nieuws. Neem even 2 uur tijd om alle nieuwtjes door te lezen, want dit heb je echt nodig voor deze site. Vanwege het groot aantal links, reviews (niet van eigen bodem) en heeel veel screenies. Ook hardware nieuwtjes (die voor al voor de gamer interresant zijn). Verder ook een reactie-system als hier op Tweakers.net.

Je hoeft niks te betalen voor de site zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 28-10-2002 13:22 . Reden: Vanwege de opmerking hier onder :) ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Hahn
Jouw stukkie is nogal een ik-verhaal en dat moet niet ;)
En een stuk met 'dit is de beste' vind ik nou ook niet echt in een sticky passen...

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
ItSnows: Ok :) Maar die link RPGZone, komt die er in of is 't iets 'te'?
Pagina: 1