Toon posts:

Win98se + registerproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze post al bestaat, ik kon m niet vinden.

Nouja, ik heb problemen met mn windows. Ik heb pas weer een complete format uitgevoerd op mn pc en win98se er op gezet. Nu is alles geinstalleert, start prima op, maar steeds na enkele keren booten geeft hij in windows bij het opstarten een foutmelding dat het register beschadigd is. Heel leuk, mag ik restarten en zet hij de oude registratie terug. Mag ik meteen al mn code's, programma's en hardware opnieuw installeren die ik laatst had geinstalleert :S. Ik vind het nogal frustrerend en wil niet overstappen op xp. heeft iemand enig idee waar het aan ligt? ik heb het op mijn pc al bij meerdere installaties van windows 98se gehad. (stuk of 5 keer afzonderlijk)

Config:
Amd 1000@1000
A7v333 met 256(pc2700) ddr
Western digital 80 gigabyte
Nvidia GeForce 4 Ti4200 128 megabyte.
creative 5.1 live
En voor de rest de standaard dingen zoals netwerkkaart en al dat gedoe.

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Komt erg vaak voor, kijk maar eens in de search. Vrij weinig aan te doen, je kan proberen de afsluitpatch voor Win98SE te installeren, misschien dat dat helpt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Check je geheugen eens met Memtest86, zou zo kunnen dat je geheugen niet meer helemaal 100% is(kans is redelijk groot)

Verwijderd

Geef in MS-DOS even het volgende commando: scanreg /restore
Let wel op dus even de computer opnieuw opstarten in MS-DOS wanneer Windows op de achtergrond draait werkt het niet!

Als dat niet helpt gewoon onder uitvoeren 'msconfig' en registercontrole uitzetten!