Linux voor een router/server pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ok, ik zit met het volgende:

Heb hier een adsl verbinding en die wil ik sharen, gebeurt nu via een winnt4 pdc met winroute erop. Het enige is dat die nogal vaag kan doen soms en wel eens vastloopt. Nu zat ik eraan te denken om er Linux op te zetten, alleen vraag ik me af wat voor versie bijvoorbeeld en hoe ik dat het beste kan doen.

Het gaat om een P133 met 64 MB RAM en een paar schijven. Ik wil dus dat ie mijn internet shared (NAT oid), dat er apache op draait en dat ie files kan sharen (lijkt me met samba geen probleem). En ook vroeg ik me af of het mogelijk was het ding als pdc in te stellen zodat ik nog wel gewoon op domein aan kan loggen (ivm roaming profiles en zo), of is dat typisch windows?

Of is dit alles teveel gevraagd?

Aurë Entuluva!

• Feanaro
Het sharen op zich staat in de FAQ, dat heb ik al gezien, maar het gaat mij dus ook om die andere functionaliteiten...

Aurë Entuluva!

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
behalve dat domeinverhaal weet ik dat je alles met freesco kan. http://www.freesco.org
alle optionele software kan je vanaf http://www.freescosoft.com halen.

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Specs

Verwijderd

Of vragen in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 , dat is er speciaal voor.

• Feanaro
Ok, ik heb een pagina gevonden over Linux Domain controlers en het schijnt met SAMBA te kunnen. Dan vraag ik me alleen nog af welke distro ik zou moeten gebruiken, maar dat post ik dan wel even in die thread...

Aurë Entuluva!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Juist, daar hoort die vraag ook :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.