Toon posts:

Sony CDR's ineens van Acer Media Technology?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een doos Sony CDR's (25 stuks) gekocht bij de Makro. Uitvoerig de folder vooraf bekeken, sony cdr's in de aanbieding van het type CDQ80N2 (24 speed). Ik vooraf gekeken bij www.cdr-info.de, en ja hoor; of afkomstig van T.Y. of Mitsui.
Toppers dus, dacht ik. Echter, bij de Makro bleek het ineens CDQ80N3 (32 speed) te zijn die daar lagen. Foutieve reclame dus in de folder! Toch maar een doos gekocht, want aan sony kan je je nooit een buil vallen....

Thuis toch maar even checken met CD Identifier, en nu blijken het de volgende te zijn;

ATIP: 97m 22s 67f
Disc Manufacturer: Acer Media Technology, Inc.
Reflective layer: Dye (Short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type: CD-Recordable
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 74f / LBA: 359849)

Ben ik niet zo blij mee! Nu maar hopen dat mijn wisselaar ze nog leest...
Iemand ervaring met deze Sony's?

PAM

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
In de tijd dat je dit hele verhaal hebt geschreven had je ook een cd kunnen branden en testen ;)

Ik zou dus zeggen test het zelf en je weet of de cd's goed zijn voor jou doeleinden of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het was meer een waarschuwing voor anderen die misschien gebruik zouden gaan maken van deze Makro aanbieding. Noem het maar een tip.

Maar als ik dit toch even meld, kan ik net zo goed direct naar ervaringen vragen, toch?

PAM

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:54
volgens mij is cds kopen bij www.cdrwinkel.com nogsteeds goedkoper dan bij de macro...

maar volgens mij zijn die acers alleen maar beter. 32x betekent dat de media van een betere kwaliteit moet zijn.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sharkzor schreef op 24 oktober 2002 @ 09:58:
volgens mij is cds kopen bij www.cdrwinkel.com nogsteeds goedkoper dan bij de macro...
Kun je beter naar http://shop.cdfreaks.com gaan want die zijn ook nog es goedkoper met DVD-Rs
maar volgens mij zijn die acers alleen maar beter. 32x betekent dat de media van een betere kwaliteit moet zijn.
32x zegt nix. Dat de produktie van Acer is wel. Acer behoort tot een van de betere producenten, dus zeker niets om je druk over te maken. Het schijnt zelfs dat onze vrienden van Sony bij fabrieken extra kwaliteits controle vereisen bij produktie door derden, al met al zou ik zeggen, geen miskoop!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl