Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Je zet de PC aan, en onderaan staat een gigantisch lange code, schrijf die op en post hem hier
. Of zoek dan zelf op google
.
Staat er nix tussen de PCI/ISA sloten
Staat er nix tussen de PCI/ISA sloten
Verwijderd
http://access1.sun.com/drivers/DU2/doc/adp.html --> you said???
http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/520r.htm --> need more??
anyway....googlen werkt bij mij wel
http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/520r.htm --> need more??
anyway....googlen werkt bij mij wel
Die eerste had er niet echt wat mee te maken (SCSI controlers)
2e was bingo, bedankt! Heb ik kenlijk toch wat laten glippen.
Meen je echt dat het precies die mobo iszeikstraal schreef op 24 oktober 2002 @ 00:03:
Die eerste had er niet echt wat mee te maken (SCSI controlers)
(ik heb hem hier in een plastic zak zitten, de 'PB520R'=Intel Premiere/PCI LC)
Maar iig, de i430LX heeft een max RAM van 192MB, ondersteunt FP, geen EDO (staat niet duidelijk op die site), kan wel alle 192 MB cachen (dit itt vele latere Intel 430xX chipsets
Opmerkelijk: de i430LX heeft maar een enkelkanaals IDE controller, vaak werd er dan ook voor een 2e kanaal een externe controller chip geleverd, zie bij deze mobo de CMD chip.
Oh, en als je die Premiere/PCI LC hebt, probeer eens de FSB jumper van 60 naar 66 te zetten- 10% performance winst (=OC) en dat op een Intel OEM mobo
Oslik blyat! Oslik!
Het is niet helemaal dezelfde; de pci en isa sloten zitten gewoon op het bord. Denk dat dit een normale retail versie van het bord is. (Hij zat ook in een escom kast.)
Maar de typen componenten komen wel overeen en hij heeft ook onboard ram, samen met 4 memory banks.
Weet je toevallig ook wat voor hd er maximaal in gaat?
Maar de typen componenten komen wel overeen en hij heeft ook onboard ram, samen met 4 memory banks.
Dan zal het geen retail versie zijn, maar wel een baby-AT versie ipv de LPX versie die PB gebruiktezeikstraal schreef op 24 oktober 2002 @ 00:46:
Het is niet helemaal dezelfde; de pci en isa sloten zitten gewoon op het bord. Denk dat dit een normale retail versie van het bord is. (Hij zat ook in een escom kast.)
In de PB520R werd max 2.1GB ondersteund door de on-chip controller; wat de CMD controller ondersteunt is niet duidelijk (maar veel meer is het niet).Maar de typen componenten komen wel overeen en hij heeft ook onboard ram, samen met 4 memory banks.
De Intel BIOS heeft ook de onhebbelijke neiging om met een grotere HDD überhaupt niet te booten, waardoor je het niet onder WinNT/Linux alsnog kunt detecteren
Heb je geen Intel BIOS, dan is het allicht een andere plank en hoef je daar hopelijk geen rekening mee te houden.
Oslik blyat! Oslik!
Ja, heel goed mogelijk hoor.dion_b schreef op 24 oktober 2002 @ 01:32:
[...]
Dan zal het geen retail versie zijn, maar wel een baby-AT versie ipv de LPX versie die PB gebruikte
[...]
Ik geloof wel dat ik een intel bios heb, maar ja, dat is dan niet andersIn de PB520R werd max 2.1GB ondersteund door de on-chip controller; wat de CMD controller ondersteunt is niet duidelijk (maar veel meer is het niet).
De Intel BIOS heeft ook de onhebbelijke neiging om met een grotere HDD überhaupt niet te booten, waardoor je het niet onder WinNT/Linux alsnog kunt detecteren
Heb je geen Intel BIOS, dan is het allicht een andere plank en hoef je daar hopelijk geen rekening mee te houden.
Ik weet eigenlijk niet eens of ik deze pc ook echt ga gebruiken. Heb namelijk al een server en niet echt een andere nodig. Eigenlijk staat zo'n mobo met al dat chroom ook wel mooi aan de muur
Ik vond deze pc trouwens op de gang van onze faculteit op de schoonmaakdag met een briefje "kan weg". Kon de verleiding niet weerstaan om deze taak van de schoonmakers op me te nemen.
Post anders ff wat details (tip: kijk ff op de zijkant van de onderste ISA slot, evt info daar leidt meestal snel tot identificatie), dan kunnen we wat nauwkeuriger info geven.zeikstraal schreef op 24 oktober 2002 @ 16:24:
[...]
Ja, heel goed mogelijk hoor.
[...]
Ik geloof wel dat ik een intel bios heb, maar ja, dat is dan niet anders
Ik weet eigenlijk niet eens of ik deze pc ook echt ga gebruiken. Heb namelijk al een server en niet echt een andere nodig. Eigenlijk staat zo'n mobo met al dat chroom ook wel mooi aan de muur
Dat zijn de leukste vondsten idd- ik heb hier een sys met op de kast in grote zwarte stiftletters weggooien aub, niet weer in het computerhok neerzetten wat dan ook je doetIk vond deze pc trouwens op de gang van onze faculteit op de schoonmaakdag met een briefje "kan weg". Kon de verleiding niet weerstaan om deze taak van de schoonmakers op me te nemen.
Oslik blyat! Oslik!
De 430VX moet zijn 430 TXdion_b schreef op 24 oktober 2002 @ 00:14:
[...]
Meen je echt dat het precies die mobo is![]()
![]()
(ik heb hem hier in een plastic zak zitten, de 'PB520R'=Intel Premiere/PCI LC)
Maar iig, de i430LX heeft een max RAM van 192MB, ondersteunt FP, geen EDO (staat niet duidelijk op die site), kan wel alle 192 MB cachen (dit itt vele latere Intel 430xX chipsets), wil overigens ook met EDO draaien, maar benadert het als FP (eigen ervaring met die mobo, ik had er 64MB EDO en 40MB FP in/op zitten).
Opmerkelijk: de i430LX heeft maar een enkelkanaals IDE controller, vaak werd er dan ook voor een 2e kanaal een externe controller chip geleverd, zie bij deze mobo de CMD chip.
Oh, en als je die Premiere/PCI LC hebt, probeer eens de FSB jumper van 60 naar 66 te zetten- 10% performance winst (=OC) en dat op een Intel OEM mobo![]()
Pagina: 1