[photoshop] Wegschietend kogel effect

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben een plaatje aan het maken van een sniper en nou wil ik zeg maar een weg schietend kogel effect erin krijgen. Ik heb al wat gekloot met de verschillende filters maar ik heb niks kunnen vinden. Weet iemand hoe dat moet?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

motion blur?? ik denk niet dat er een specifiek filter voor is, je zult het zelf moeten maken

edit:
topic past beter in webdesign & graphics

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
ik hoort van een vriend van me dat je een rimpel effect doen en dan een motion blur er over heen.

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik bedoel dan een kogel die van links naar rechts wordt geschoten. Zeg maar zoiets als dat je bij de matrix zag. Kleine shockwaves wil ik maken

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

check ceaser, ik denk dat ie heel dicht in de buurt zit, nogmaals: er bestaat zeer waarschijnlijk geen filter voor. Rommel dus zelf wat aan en laat je resultaat zien. Misschien dat we er dan nog wat aan kunnen doen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

't is zeer moeilijk om dit voor elkaar te krijgen; misschien is het handiger om ook even te zeggen hoe de kogel precies zijn baan beschrijft ... horizontaal links/rechts, verticaal in/uit of een combinatie hiervan ... sowieso moet je een blur gebruik voor de kogel zelf .... misschien moet je cirkels gaan tekenen en hiermee aan de slag gaan ...

kun je anders het plaatje even posten, dan kunnen we je beter helpen

Verwijderd

Alleen in close up zou het wat worden, het blijft een streep door je beeld, hoe goed je je best ook doet. Je ziet een kogel nu eenmaal niet bewegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcshooter.com/reviews/max_payne_4.jpg
Streep dus...of je moet het op een tekenfilm achtige manier doen met een circulerende beweging om hse streep heen met vegen, maar dan wordt het gauw te overheersend.

Verwijderd

Hmmz da's idd een leuk effect :) Maar zou niet weten hoe dat moet..motion blur is het eerste wat in me opkomt.

Verwijderd

probeer je kogel wat te blurren geef hem mischien een wind effect meej en maak gewoon kringen achter de kogel ook geblured en wind ... denk dat je dan wel wat voor mekaar moet kunnen krijgen.

Verwijderd

gebruik geen wind; die is zo afschuwelijk ... misschien is het handiger om eerst de kogel apart te bewerken (dus niet in de foto) en hem daarna weer in de orginele foto te shoppen ... de kringen moet je echt krijgen door ze eerst te tekenen (kijk goed of de vorm ervan goed in het perspectief past) en vervolgens deze ook te gaan bewerken ...

• Pelle
  • Laatst online: 00:27

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, kgeloof dat ik vannacht met blackd had afgesproken dat 'ie in SA dicht zou gaan.. maar blijkbaar zijn er mensen die nog brood zien in dit topic :)
This must be your lucky day :P

Verwijderd

Heb even wat geprobeerd voor je, is echt in 5 minuten gemaakt dus als je het mooier wilt dan zul je zelf moeten proberen!

Hier eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/got/got_01.jpg

Hier zie je wat er ongeveer gedaan is (dus de ruimte tussen geweer en kogel is ge-rippled en er zitten twee witte - transparante streepjes door heen).
Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/got/got_02.jpg

De kogel heb ik even snel in max gemaakt, was het makkelijkst:
Afbeeldingslocatie: http://www.streamingmediadesign.nl/got/got_03.jpg

Het perspectief klopt nog niet, had ik geen zin in ;) en dit was mijn idee van een vliegende kogel. Je ziet namelijk altijd hitte, en iets van condensstreepjes (ik dacht aan een vliegtuigvleugel....).

Succes!

het plaatje hield op bij de helft van de kist, dus ik heb hem heel fout met een stempeltje gekloond zodat ik meer ruimte had.....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 10:39 . Reden: typo ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik mis een stevige mondingsvlam :P
of is het een luchtbuks :+

www.jurgroessen.nl

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
uhm, je maakt 1 witte lijn, die kopieer je, dan goo je er in de breedte van de lijn bij allebei een motion blur overheen, de ene klein, en de ander iets groter. dat zou ik zeggen bij het zien van het hitman plaatje. En dan zorg je dat je de achterkant van de "sliert" fade naar transparant.

ff in een minuutje gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://www.kapiteel.nl/robert/bullet.jpg

Verwijderd

Ik denk dat dat allemaal leuk is voor in een spel om te zien waar je schiet bijv. maar in het echt zie je toch echt geen streep achter je kogel hoor.. ;

Enne, Hangloozz:

Het ging toch om een kurk-pistool ? :)
Pagina: 1