Toon posts:

Lage bits kwaliteit bij sommige divx films ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het Topic zegt het al,

bij sommige films die ik op divx heb staan geven een gaar geluid, het lijkt wel 11.000Hz geluid, je kent het wel als je een zin hebt zoals : " Westside " dan hoor je die " S " erg schel en sissend

Ik heb een AWE 64 gold, wat kan ik hieraan doen want ik wordt er gek van (de divx is WEL goed bij andere mensen)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan door een brakke codec komen, kan door je speakers/geluidskaart komen :)
staan alle overbodige schuifjes bij je volumecontrole dicht? :)
kan namelijk ook schelen of dat stoort...
verder de hoge tonen niet te ver open bijvoorbeeld? :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de info :)

Ik zal alles ff nalopen.. kwaliteit van sampling enzo.. kan je allemaal instellen, maar je hoort gewoon duidelijk dat hij gewoon een lagere bitrate heeft dan bijvoorbeeld een mp3, bij anders divx films is het geluid wel gewoon goed, echt heel raar

want ik de eigenschappen van het avi bestand staat gewoon 44.1Khz en 16Bits stereo geluid

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het rare is nu dat als ik mijn MIDI schuifje naar beneden doe, dat ik dan nix meer hoor ?

Goed geluid gaat toch via een Wave-output.. en toch niet via MIDI :?

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

?
Best vreemd. Midi in divx'en !! :-)
Serieus: hoor je dan echt nix meer? ik HAD namelijk ook 'n AWE 64 (jammer dat ik geen ISA slot meer heb, anders had ik m nooit weggedaan...) die dat probleem had met de mic ingang. Wanneer die helemaal dicht stond was al het geluid weg. Opgelost met nieuwe drivers bij creative weg. suk6

Verwijderd

Topicstarter
bah, ik baal er echt van, die zogenaamde "nieuwe" drivers komen uit 1998 :?
ik schiet er dus helemaal nix mee op :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog ff wat zitten klooien maar het werkt echt niet, het rare is dus ook dat het alleen bij sommigen divx'es is en niet bij alle, dat snap ik dus totaal niet

/edit/

misschien moet mijn ouwe awe64gold kaartje dan toch maar plaats maken voor een wat nieuwe kaart ;( ;(

maar wegdoen zal ik hem nooit :9 :*)

Verwijderd

Zijn ms divxen met lagere bitrate mp3? Of is het allemaal AC3 geluid? Dan is het wel vreemd namelijk, anders is het redelijk normaal...

Verwijderd

installeer nimo codec pack zou ut goed moeten werken werkt het niet goed moet het toch aan je hardware liggen of aan een instelling

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:33:
installeer nimo codec pack zou ut goed moeten werken werkt het niet goed moet het toch aan je hardware liggen of aan een instelling
waar kan ik die downen dan ? :)

/edit/

nevermind, ik heb em al :) build 8 van version 5 is de laatste toch ?

Verwijderd

Topicstarter
nimo reeds installed.. nog steeds hetzelfde probleem ;(
ik geef het op, morgen weer een dag

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heb je het al geprobeerd met een andere player ?

MediaPlayer 9
mplayer2.exe
BSPlayer
ThePlaya

etc

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op 24 oktober 2002 @ 10:04:
Heb je het al geprobeerd met een andere player ?

MediaPlayer 9
mplayer2.exe
BSPlayer
ThePlaya

etc
yup allemaal al gedaan, zit nu op school met een SBLive 5.1 geval en werkt perfect ;(

iemand toevallig een goed advies voor geluidskaart ? (hoeft niet surround te zijn.. ik heb gewoon normale stereo op aangesloten)

Verwijderd

Topicstarter
iemand ? :)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hm Kick in een oud topic maar misschien nog nuttig voor Future Generations;
Een AWE64 heeft problemen met de 48 Khz sampling rate van geluid in veel DiVX'en. Een SB Live 1024 of 5.1 kan dat gewoon verwerken, maar bij een AWE64 krijg je het effect dat de topicstarter beschrijft. Heb het zelf ook gehad, en de makkelijkste oplossing is een 5.1 kopen, zoveel kost dat nou ook weer niet. Je kunt ook al je films gaan hercoderen naar 44,1 Khz :D

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Oviparous schreef op 27 januari 2003 @ 00:38:
Hm Kick in een oud topic maar misschien nog nuttig voor Future Generations;
Een AWE64 heeft problemen met de 48 Khz sampling rate van geluid in veel DiVX'en. Een SB Live 1024 of 5.1 kan dat gewoon verwerken, maar bij een AWE64 krijg je het effect dat de topicstarter beschrijft. Heb het zelf ook gehad, en de makkelijkste oplossing is een 5.1 kopen, zoveel kost dat nou ook weer niet. Je kunt ook al je films gaan hercoderen naar 44,1 Khz :D
Er is een workaround voor dit probleem.

- Zet je film aan.
- Zet een mp3-tje aan in winamp (directsound).
- Zet winamp op 'always-on-top', en zet 'm op pauze, en zet 'm in een hoekje over de film.

Directsound resampled dan on-the-fy van 48kHz naar 44.1kHz, en je film klinkt dan ok.

Siditamentis astuentis pactum.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Varienaja schreef op 27 januari 2003 @ 09:33:
[...]
Directsound resampled dan on-the-fy van 48kHz naar 44.1kHz, en je film klinkt dan ok.
Toch leuk dat die programmeurs van DirectX, bij Microsoft een bepaald aantal dingen over het hoofd zien en dat je dan dit soort dingen kan doen :D

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 19:02
Dit probleem komt omdat sommige divx bestanden op 48 KHZ geript zijn (kwa geluid) en de Soundblaster AWE 32/64/128 alleen 44 KHZ geluid ondersteunen, waardoor ie 'm standaard naar de laagst mogelijke bitrate knalt.

Ik heb dit probleem zelf ook gehad, toen heb ik er een andere geluidskaart in gedaan (SB Live) en toen was het probleem over.

Ligt niet aan de speler/film/drivers, maar puur aan je geluidskaart. Helaas pindakaas.
Pagina: 1