Shit wis ik net die directory.InNuedo schreef op 24 oktober 2002 @ 19:39:
Beetje jammer van Ars. Ze willen het niet geloven.
lol, zal ik iedereen zijn DP's naar mijn proxy laten flushen (ding doet toch niets). Kunnen we het aantonen (en heb ik 2.7M aan nutteloze DP's :PP )
zeg maar als iemand het wil. zet ik hem weer open
Wat zijn we eigenlijk toch een stel runderen, we hadden gewoon eerste geweest.....InNuedo schreef op 23 oktober 2002 @ 22:44:
Om onszelf een beetje te kwellen, en iedereen wel iets gespaard had en niemand weet hoeveel DPC nu precies had; Het 'hoeveel-had-ik-eigenlijk-moeten-flushen' topic.
Laat ik maar beginnen:
Team ColdFusion: 310301 DP's ready to flush
Totaalstand in buffer: 2.769.283 DP's
Extra Dp's van mensen die nog terug wilden komen: 1.692.326 DP's
Totaal: 4.461.609 DP's
AAARGH
We hadden dus 1 kunnen zijn?
Verwijderd
ghe
ik blijf hiero dp's binnekrijgen
elke minuut ongeveer
IP: 213.46.***.*** connected
Client sent 1 DPs
User left
elke minuut ongeveer
Client sent 1 DPs
User left
Wat denk je van mijn proxyVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 21:25:
ghe
elke minuut ongeveer
Client sent 1 DPs
User left
vandaag iets van 17-18k..
n0kn0k schreef op 24 oktober 2002 @ 14:37:
Ongeveer 4k hier nog.
KoW mijn schatting van de buffers was een stuk beter
Klopt, * KoW had vergeten de buffertjes van de kleine teams mee te tellen. Alleen, nu waren er zoveel kleine teams die zouden kunnen sparen dat ik dat wel wat hoger had kunnen inschatten.
LPC en Duke heb ik nooit meegerekend in de officiële posts omdat het niet officiëel bekend was dat die terug zouden komen.
Verder waren er nog een paar onverwachte buffers.
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:06:
Nog één opmerking: sparen is leuk en jullie trademark, maar je moet wel weten wanneer wel en wanneer niet...![]()
Tot de volgende keer!
Er is inderdaad een foutje geweest.
Als intern bekend was geweest dat het zo nip stond had de boel wel geflushed geweest. De veronderstelling was dat we ook als we allemaal zouden flushen en iedereen terug zou komen we nog steeds meer dan een miljoen achter zouden staan.
Een les voor de volgende keer
Verwijderd
Ok ok als iedereen het verteld 
Crazy Cows wilde stiekum de MF kroon pakken en had 400k gespaard sinds de GF...
F*cking ... dit menen jullie toch niet echt CC'ers?
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
hoppa nog 400k bij het totaal
misschien is het dan toch niet zo slecht om soort orgaan te hebben die contact houdt met de lijders van de subteams enzo
misschien is het dan toch niet zo slecht om soort orgaan te hebben die contact houdt met de lijders van de subteams enzo
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Dat hadden we ook.. alleen je neemt gewoon een risico met sparen. Het maakt ook niets uit, want zonder sparen had ik een hoop minder lol er aan gehad !
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
weet ik wle maar als ik mijn stats op secret had gezet had je nooit geweten dat ik ook meespaarde
met gepaste output maar toch
ik had ff met Coldfusion gebbbeld
imho is het een goed idee om zoiets een klein beetje meer te coordineeren
next time
en idd sparen is FUN
met gepaste output maar toch
ik had ff met Coldfusion gebbbeld
imho is het een goed idee om zoiets een klein beetje meer te coordineeren
next time
en idd sparen is FUN
Vroeger wist ik idd van iedereen die spaarde wat ie had.
De laatste tijd waren er een aantal subteams die dat niet doorgaven.
* KoW heeft zich ook nooit opgedrongen om die info te moeten weten
Toch was het altijd erg handig om aan de hand daarvan te bepalen hoe DPC er echt voorstaat.
Naar buiten toe is naar niemand ooit iets over andermans buffers verteld.
Soms was het alleen erg lastig. Dan hoorde je van subteam A dat ze voor de kroon gingen, waar ze zoveel voor gespaard hadden, en ook van subteam B hetzelfde verhaal met een flush een paar dagen later
Of die keer met die ToeT flush waar * KoW al van wist, maar jeroon nog heel niet (of hij deed alsof) Op precies diezelfde dag stond een actie van DCI+LPC+Duke gepland, maar vanwege de ToeT flush is dat uitgesteld geworden.
In elk geval is centrale organisatie een heel goed iets voor een team. Op een secret forum je buffers verklappen is niet leuk als je allebei voor de MF kroon gaat, en bovendien zijn er elke keer weer mensen die buiten de boot klappen.
We hadden iig op deze manier een aantal goed geslaagde MegaFlushes
idd en die buffers hoeven natuurlijk niet zichtbaar te zijn op het forum maar dat ding van funcracker had opzich wel handig geweest
en dan dat 1 of 2 (ofzo)personen erin kunnen kijken wat iedereen heeft
kan hem nu wel pasten toch ...zo niet dan edit mijn post
asap
http://www.funcracker.net/forum/project/counter.php
asap
Hee hee_DPC_Scorpion schreef op 25 oktober 2002 @ 12:13:
idd en die buffers hoeven natuurlijk niet zichtbaar te zijn op het forum maar dat ding van funcracker had opzich wel handig geweest
asap
Erin kijken? Ehm.. in principe kan ik dat wel..
Staat gewoon plain text in de DB. Maar dat heb enkel even gedaan tijdens het debuggen van de counter, omdat ik niet het vertrouwen van mensen wilde schaden.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Verwijderd
ach..zijn we gewoon de"morele"winnaar (
)
de buffers tonen aan dat we iig een competatieve team zijn, en niet onder doen voor ARS (alhoewel die ook weer een antwoord gehad zouden hebben op onze flushes ?! )
op naar het volgende project waar we kont gaan schoppen!

de buffers tonen aan dat we iig een competatieve team zijn, en niet onder doen voor ARS (alhoewel die ook weer een antwoord gehad zouden hebben op onze flushes ?! )
op naar het volgende project waar we kont gaan schoppen!
omgVerwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 10:09:
Ok ok als iedereen het verteld
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden als er een beetje communicatie onderling was
Maybe was dat private forum nog niet zo'n slecht idee
Verwijderd
Ik denk dat sparen zo vlak op het einde geen goed idee was. Maar blijkbaar was het heel moeilijk voor jullie je oude gewoonten niet te volgen. Na onze megaflush, hebben we met zijn allen gezegd: niet meer sparen, alles rechtstreeks naar ND. Ik ben blij dat we dat gedaan hebben.n0kn0k schreef op 25 oktober 2002 @ 13:36:
[...]
omgdan hadden we dus al gewonnen
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden als er een beetje communicatie onderling was
Maybe was dat private forum nog niet zo'n slecht idee
300 dp's 
Was wel een actie geweest als IEDEREEN net optijd had geflusht
Was wel een actie geweest als IEDEREEN net optijd had geflusht
Tja vlak op het einde. Waar lag het einde? We zaten net op 70% van het project als we uitgaan van een 100MDP totaal. Maar dat had zelf nog uit kunnen lopen naar 158MDP als absolute max als ik het goed heb. Dus het was moeilijk te zeggen. Maar okee we hebben gewoon verloren, nix 'morele winnaar'. Ars heeft DPC fair and square verslagen. Een hoop mensen namen een gok om te gaan sparen. Sparen is altijd een gok, de winnende dp's hadden ook al na de 1e week gevonden kunnen worden. Maar het sparen is wel wat het IMO leuk maakt. Kan dr ook niet om rouwen dat het nu verkeerd heeft uitgepakt. En het zal mij iig niet tegen houden om in de toekomst weer te sparen.
En Crossroads, jij zegt nu wel dat we stom waren bij DPC door te sparen, maar Ars had dus net zo goed gespaard als ik jouw woorden lees. Alleen Ars had ervoor gekozen een weekje geleden te flushen. Toevalllig precies op de dag dat de tweede winnende dp had gevonden. Al had Chris het toen gelijk stop gezet, hadden jullie nu ook met die buffer gezeten. Dus dan zijn jullie net zo stom als wij
Op naar de volgende ECC!
En Crossroads, jij zegt nu wel dat we stom waren bij DPC door te sparen, maar Ars had dus net zo goed gespaard als ik jouw woorden lees. Alleen Ars had ervoor gekozen een weekje geleden te flushen. Toevalllig precies op de dag dat de tweede winnende dp had gevonden. Al had Chris het toen gelijk stop gezet, hadden jullie nu ook met die buffer gezeten. Dus dan zijn jullie net zo stom als wij
Op naar de volgende ECC!
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Niet openen laat ze maar denken dat we slecht zijn
, net als bij toepen, nooit laten weten of je bluft of niet...als je wint door te bluffen kaart wegdoen en net doen of je niet blufte
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
We waren klaar met onze flush voordat de punten waren gevonden. We waren dus op tijd.ColdFusion schreef op 25 oktober 2002 @ 14:48:
En wij spaarden met een voorsprong, jullie met een achterstand. Dat is een belangrijk verschil.
Ja maar dat wisten jullie toen ook nog niet. Achteraf is makkelijk praten voor jou door te roepen 'Wij waren op tijd'. Het was voor jullie ook maar een pure gok.Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 15:08:
[...]
We waren klaar met onze flush voordat de punten waren gevonden. We waren dus op tijd.
En wij spaarden met een voorsprong, jullie met een achterstand. Dat is een belangrijk verschil.
En sparen met achterstand of voorsprong maakt geen drol uit. In het verleden bij RC5 is DPC juist door te sparen en dan met MF's op #1 terechtkomen. Met een grote dump mensen inhalen, dat geeft pas voldoening
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Crossroads, het is heel duidelijk gezegd dat we niet wisten dat we genoeg DP's hadden. De communicatielijnen hebben dat iig niet duidelijk gemaakt.
Als we dit deden terwijl we wisten dat we #1 konden staan, dan geef ik je een klein beetje gelijk. Maar zeggen dat het project bijna afgelopen was is onzin, het had nog een half jaar kunnen duren.
Als we dit deden terwijl we wisten dat we #1 konden staan, dan geef ik je een klein beetje gelijk. Maar zeggen dat het project bijna afgelopen was is onzin, het had nog een half jaar kunnen duren.
Verwijderd
Let op het tongetje!ColdFusion schreef op 25 oktober 2002 @ 15:12:
[...]
Ja maar dat wisten jullie toen ook nog niet. Achteraf is makkelijk praten voor jou door te roepen 'Wij waren op tijd'. Het was voor jullie ook maar een pure gok.
Maar wij vonden, met meer dan 25% (30 dagen), het te gevaarlijk. Blijkbaar haden wij een andere perceptie van het "einde" dan jullie.En sparen met achterstand of voorsprong maakt geen drol uit. In het verleden bij RC5 is DPC juist door te sparen en dan met MF's op #1 terechtkomen. Met een grote dump mensen inhalen, dat geeft pas voldoening
Verwijderd
Wij hadden het risico niet genomen. Blijkbaar hebben ze bij ons minder sterke zenuwen.KoW schreef op 25 oktober 2002 @ 15:16:
Crossroads, het is heel duidelijk gezegd dat we niet wisten dat we genoeg DP's hadden. De communicatielijnen hebben dat iig niet duidelijk gemaakt.
Ik denk idd dat het goed is als er iemand is die pesies weet hoeveel iedereen spaart.
Weet iemand eigenlijk al iets over eccp-2???
al zou het 1 dember gevallen zijn dan was GF2 volgens mijn INFO al geweest...
en en nouja het is gebeurd
laten we de volgende keer iets meer communiceeren dan komt alls goed
en en nouja het is gebeurd
laten we de volgende keer iets meer communiceeren dan komt alls goed
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 15:42:
Ik heb voorspellingen gezien ....
Daar zeg je het precies.
die waarde die je noemt was een gok.
Op diezelfde manier had je kunnen gokken dat RC5 halverwege de keyspace af zou zijn. Dat is pas ergens in de 90% gebeurd.
Wij zaten nu op ik dacht 2/3 van de keyspace van 158M
Dus, nog lang niet aan het einde.
En dan nog iets, bij RC5 werd de kans steeds groter naarmate het project vorderde, gewoon omdat alleen nog niet gecheckte keys werden uitgegeven.
Bij ECCp was dat allemaal willekeurig, dus had je theoretisch gezien zelfs een kans gehad dat het project nooit af zou lopen. Overigens, die kan is op de lange duur zo klein dat dat verwaarloosbaar is.
Ik weet niet meer dan wat er op de site van Chris staat. Het volgende project zal niet ECCp-131 worden maar ECC2-109. Dit is dus een iets ander soort probleem, wat gebaseerd is op ECCp-109. Als ik het goed begrijp kost het meer kracht om hier alle punten te checken, maar aanzienlijk minder kracht dan ECCp-131 zou kosten.E-jey schreef op 25 oktober 2002 @ 15:45:
Ik denk idd dat het goed is als er iemand is die pesies weet hoeveel iedereen spaart.
Chris gaat zelf het project niet meer leiden, maar heeft wel al een belangrijk deel van de source code geschreven voor dit project. Hij heeft de source vervolgens weggegeven aan een bekende groepering dat hopelijk voor ons snel een nieuwe ECC queste op touw zet.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy