Sinds een aantal weken heb ik een probleem met het opstarten. Ik krijg de foutmelding 02b0 Disk drive A error. Ik heb een Gateway 500 met o.a. op 1 EIDE controller de DVDspeler als master en een LS-120 floppydrive als slave. Ik heb de LS 120 verwijderd krijg echter dan dezelfde foutmelding. Ik heb een gewone (oude) floppydrive op de floppy controller gezet en de LS 120 verwijdert -> zelfde 02b0 foutmelding. Mijn bios? Mijn moederbord? Ik weet het niet meer. Bij het opstarten met een opstartdiskette doorzoekt hij wel de diskette, maar start na een tijdje gewoon op in Win 98 SE. Ik krijg dus ook geen DOS prompt. Ook met uitschakelen->opstarten in MS-Dosmodus krijg ik alleen na een tijdje een zwart scherm met knipperende cursor en een blauwe baan bovenin. Tot slot: Mijn PC kan de diskette wel lezen en schrijven, alleen in Verkenner heb ik nu drive A en B, bij drive A staat 5,25 inch en ik moet B gebruiken.
De situatie is al 3 jaar zo. De LS-120 zat er vanaf het begin in. Ik de kabel in al die jaren nooit veranderd. Op de andere EIDE kabel HD en CDR veranderd. De LS-120 zit in ieder geval aan het einde. De DVD er tussenin.