Toon posts:

[USB] USB en Windows98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem:

een Compaq laptop met 1 USB aansluiting, daarop sluit ik een Alcatel ADSL Modem aan. Tijdens het opstarten ziet / installeert windows de modem, lampjes gaan ook vrolijk knipperen, echter als hij is opgestart, zijn alle lampjes weer uit op het modem, terwijl eigenlijk het USB lampje groen zou moeten branden. Het lijkt op een hardwareconflict, ik kan echter zo niks vinden, heb zelfs Windows98SE schoon geinstalleert, iemand dit al ooit eerder meegemaakt? (Misschien met andere USB hardware?)

....

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dacht dat die adsl modempjes vrij veel gebruikten, aangezien dat uit je laptop moet komen denk ik dat die dat niet trekt eigelijk :)

dus gewoon een te zwakke voeding...zou je kunnen oplossen door een usb hub te kopen die een eigen voeding heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. daar had ik nog niet aan gedacht, 'k zal het morgen 'ns proberen (is namelijk laptop op m'n werk)

Alleen wel raar dat als ik hem loskoppel, windows opstart en pas modem aankoppel als windows helemaal is opgestart, dat windows dan helemaal geen kik geeft.... 8)7

Verwijderd

Wat betreft dat schijnbare hardwareflict: Heb je al een in het apparaatbeheer gekeken of daar vraagtekens, uitroeptekens of dat soort spul bij staat :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik al gekeken, maar daar ziet alles er gewoon goed uit...

Verwijderd

in de systeemwerkset staat systeem info, daar kun je onder hardware bronnen conflict/delen vinden om te zien of de USB een IRQ deelt met iets anders, daat houdt het namelijk niet van, alleen met de IRQ holder for PCI mag hij een IRQ delen, niet met je netwerk of videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Hij deelde inderdaad een IRQ met de geluidskaart, echter als ik de geluidskaart of USB op een andere IRQ probeer te zetten, wil windows niet meer opstarten en als ik in apparaatbeheer de geluidskaart uitschakel, blijft het probleem bestaan.... :-s

Verwijderd

niet toevallig andere usb drivers nodig?
ik had met mijn laptop het probleem dat hij bij win98se gewoon de usb poorten herkende, maar zodra ik er een muis ofzo aanhing, kwam er in apparaatbeheer een kruis door de usb poort te staan

drivertje van fujitsu geinstalleerd en het werkt prima
Pagina: 1