Foutieve Bios Update

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Ik heb een verkeerde bios geprogrammeerd op mijn oude ASUS K7M mobo.
Wel de goede volgens de asus site maar na het "succesvolle" herprogrammeren start ie wel op om te blijven hangen bij "checking NVRAM..." en gaat gewoon niet meer verder..Hij ziet dus ook helemaal gen IDE devices meer, ook de floppy drive komt ie niet meer bij...
Ik kan dus nu niet eens meer de BIOS in..wie weet een andere manier, als die er al is, om dit weer werkend te krijgen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hotflashen :)
doe maar es een search naar hotflashen, meer is er niet aan te doen eigelijk... :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Heb je al met een jumper ofzo (of desnoods door het verwijderen van de batterij) de inhoud van het NVRAM gewist ? Voor sommige BIOS-upgrades is dat een vereiste.

Zoek anders eens op in je manual of het ding een "bootblock" BIOS heeft.
Die zijn meestal na een corrupte flash te recoveren door van een speciale floppy met een BIOS-image te booten.
Heeft mij ook al eens gered toen ik een verkeerde BIOS had geflashed op de machine van een klant van een vriend, die kwam niet eens meer met beeld, alleen wat piepjes.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Hoort in PMG maar daar zou die toch dicht gegooit worden, kijk bij asus op de site naar een help bij foutief flashen, is echt zeker weten.

Dit topic is gesloten.