[xfree, AA] artifacts bij antialiased fonts

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://vizzzion.org/screenies/AA/aa1.png

Afbeeldingslocatie: http://vizzzion.org/screenies/AA/aa2.png

Zoals je hier kunt zien heb ik TrueType antialiased fonts, maar niet helemaal netjes.

In Konqueror zie je dat er soms de filename niet verschijnt, als ik er met de muis overheenga komt ie terug. Veel applicaties laten artifacts op mijn desktop achter (2de screenie). Ik heb een aantal dingen geprobeerd (XFree upgraden, KDE upgraden, font dirs uit XF86Config-4 wissen, niets hielp.

Ook ben ik dit probleem al in meerdere linuces tegengekomen (red hat, suse < 8, debian testing/unstable).

Zijn hier mensen die dit probleem kennen en de oplossing al tegen zijn gekomen?

Hier vind je mijn XF86Config file.

XFree 4.2 (hetzelfde probleem ook in eerdere releases)
KDE 3.0.4 (hetzelfde probleem ook in andere kde versies)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
hoe he b je je X geconfigureerd. Sommige tooltjes laten je je clock-settings instellen. misschien dat je hem te hoog geclocked hebt zonder dat je het weet :?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb mijn werkende configfile gebruikt, dus dezelfde file die het in suse perfect doet (en in redhat 8 en debian niet, cq alleen met deze artifacts)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Het zou ook nog wel eens aan de driver van je VGA kaart kunnen liggen. Maak een backupje van je config filetje en configureer 'em eens met de VESA driver. Dan kun je even kijken of het daar dan wel of niet aan ligt...

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

Lijkt mee eerder een FreeType-library probleem dan iets met XFree86 eerlijk gezegd.
Ik heb hier in SuSE 8.1 freetype2-2.0.9 die het goed doet tot op heden, alleen Mozilla geeft soms wat rare effecten, maar dat ligt (denk ik) aan Mozilla zelf.

This is my sick nature.