Systeem werkt niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
Hallo!
Ik heb een klein probleempje, mijn computer (pentium III 550@550, chaintech mobo, 128 mb pc100 geheugen, seagate 20gb 7200rpm hd en tnt2 videokaart) met Windows ME wil maar niet echt stabiel werken. 3D Games enzo werken allemaal perfect alleen als ik gewoon aan het e-mailen en internetten ben crasht windows vreslijk vaak met ongeldige bewerkingen fatale uitzoderingen enzo :(
(vaak kernel32.dll maar ook vele andere)
Systeem is helemaal virusvrij. Onder win98se deed ie ongeveer hetzelfde. Maar word 2000, foto's bewerken, muziek afspelen of wat dan ook gaat wel goed dus het heeft toch iets met internet te maken. Iexplorer of netscape maakt niet uit. Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd Iexplorer en netscape er al opnieuw opgezet maar het helpt allemaal niks. HD formateren is geen mogelijkheid. Wie kan mij helpen???

• Pc123
Iemand een idee?

Verwijderd

Geheugen niet helemaal 100% ?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 20:27 schreef Pc123 het volgende:
HD formateren is geen mogelijkheid[/quote]Nee sorry ;)

• Pc123
Zou het inderdaad het geheugen kunnen zijn als de zwaarste 3d games het wel goed doen en ALLE programma's wel goed werken behalve Iexplorer outlook en netscape. Ik zou zelf zeggen van niet.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 20:51 schreef Pc123 het volgende:
Zou het inderdaad het geheugen kunnen zijn als de zwaarste 3d games het wel goed doen en ALLE programma's wel goed werken behalve Iexplorer outlook en netscape. Ik zou zelf zeggen van niet.[/quote]Dat is mogelijk
Mijn pc had ook eens een brakke sd-rammetje in zich zitten. Deed het wel perfect in spellen maar niet in gewone win toepassingen, had ik nogal vaak last van fatale uitzonderingen.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Pc123
ALLE gewone win toepassingen doen het wel alleen iexplorer outlook en netscape niet. Dus het geheugen lijkt me wel errug vreemd. Het heeft dus iets met internet te maken.

Verwijderd

Je moet ff op altavista zoeken naar een memtester. Er zijn van die memtestjes die onder een linux partitie op een bootflop draaien.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24
had ik ook in Windows ME. Windows 98 ging bij mij op zich perfect (ja dat lees je goed), maar Windows ME was echt dikke kut!

• Pc123
Vroeger had ik dit probleem trouwens niet, pas sinds een tijdje, zou m'n geheugen dan opeens kapot kunnen gaan?

• Pc123
onder 98 had ik dezelfde problemen daarom had ik Me geprobeerd maar dat helpt dus ook niet. De problemen heb ik dus pas sinds een tijdje en echt ALLEEN bij internet progjes nergens anders heb ik problemen mee.

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

inet progjes zijn nogal gevoelig qua vastlopen. vooral als je er verschillende in de lucht heb en dan ook nog eens een paar andere hebt.

Maar laat me raden:
die fatale uitzonderingen krijg je van msim.dll? (weet niet meer zeker of dat de goede naam is)

* Excru aait HAL

• Pc123
hij crasht nou ook niet elke paar minuten er valt best mee te werken maar dat je je systeem een paar keer per dag moet rebooten omdat iexplorer en outlook helemaal vastlopen en dat iexplorer, outlook en netscape regelmatig ineens ongeldige bewerkingen geven daar ben ik niet echt gelukkig mee :(

• Pc123
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 21:11 schreef Excrusiator het volgende:

Maar laat me raden:
die fatale uitzonderingen krijg je van msim.dll? (weet niet meer zeker of dat de goede naam is)[/quote]Soms ja, maar vaker kernel32.dll en ook vele andere :(

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Denk dat het je geheugen dan is.
dat zijn de eerste twee die "sterven" als je geheugen zich niet lekker voelt.

probeer eens ze opnieuw erin te zetten of de dimms te wisselen, wil wel eens helpen.

* Excru aait HAL

• Pc123
Dan zal ik dan maar eens moeten gaan proberen maar weet je zeker dat het het geheugen is want alleen inet progjes doen een beetje irritant ALLE andere progjes werken perfect, foto en video bewerking, 3d games werkelijk alles gaat soepel behalve inet progjes

Verwijderd

Wat voor internet heb je. Misschien is je modem kapot. Of als je kabelmodem hebt, misschien de netwerkkaart.

Verwijderd

Installeer WinMe op je bestaande systeem weer. Zo behoud je al je instellingen en bestanden. Als dit niet helpt dl dan maar Iexplorer van microsoft. Tip installeer alle taal ondersteuningen die je tijdens de installatie van WinMe kan doen.
Dus eerst WinMe erover heen, daarna kijken of het probleem is verhopen zo niet dan via internet de nieuwere versie halen. Een ding zet je bios eens op default settings :)))

veel succes

• Pc123
Nee nee daar kan het niet aan liggen had eerst isdn en sinds een week kabel. Dat maakt verder niet uit.

• Pc123
WinME en Iexplorer heb ik allemaal al opnieuw geinstalleerd dat helpt niet

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Meestal zijn het de inet progjes die het eerste eraan gaan met geheugen problemen.
Ze zijn een van de instabielste soort progjes die ik ken.
Dus check ff je geheugen en als dat niet werk probeer eens een update/patch voor je browser. Misschien lost dat je probleem dan op.

* Excru aait HAL

• Pc123
Ok, ik zal m'n geheugen eens testen ik heb trouwens al de nieuwste versie van Iexplorer. Heeft iemand trouwen een progje om je geheugen te testen voor windows ik heb niet zo'n zin in Linux bootdisks enzo. Niet dat ik zo'n microsoft fan ben hoor maar ik heb de hd ruimte niet om linux erop te zetten en ik heb een hoop progjes die alleen onder windows draaien.

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

bootdisk bedoelen ze een diskette mee.
als je een distro thuis hebt ligge kun je hem al maken zonder linux te installen.

* Excru aait HAL

Verwijderd

Mhh klinkt toch als een probleem met de video driver...

Klik rechts op "Mijn Computer", "Eigenschappen". Dan op "Prestaties" "Grafisch". Set de slider 1 of twee tikjes terug. (Dan moet je re-booten..)

Als dat helpt werkt de video driver niet goed voor jouw systeem....

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 21:57 schreef Hooi het volgende:
Mhh klinkt toch als een probleem met de video driver...

Klik rechts op "Mijn Computer", "Eigenschappen". Dan op "Prestaties" "Grafisch". Set de slider 1 of twee tikjes terug. (Dan moet je re-booten..)

Als dat helpt werkt de video driver niet goed voor jouw systeem....[/quote]probleem met de driver?
nooit van gehoord met deze probs.
hoe ben je daar eigenlijk op/achter gekomen?

* Excru aait HAL

• Pc123
video driver, dat lijkt me wel heel erg vaag.
Zijn er geheugen test progjes voor windows? das natuurlijk wel het makkelijkst op een windows systeem. Ik weet wel dat met een bootdisk een floppy bedoelt wordt maar dan moet ik die weer gaan maken dat kost toch wel ff tijd daarom is zo'n progje voor windows het makkelijkst.

• Pc123
Iemand een goed geheugen test progje voor windows?

• Pc123
heeft er hier nou niemand een idee wat een goed progje voor windows is om je geheugen te testen?

• Ramon
  • Laatst online: 06:43
Heb je toevallig ZoneAlarm 2 op high security staan?
Als ik dat doe krijg ik dezelfde foutmeldingen als jij beschrijft. :( Ik heb ADSL :):)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ik heb vroeger wel een progje gehad om je geheugen intensief te testen. (duurt wel een paar uur) Dat progje stond op de Rescue disk van Norton Utilities (een oude. versie 97 ofzo)Mischien dat het ook op de nieuwe norton utils staat?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 21:59 schreef Excrusiator het volgende:
probleem met de driver?
nooit van gehoord met deze probs.
hoe ben je daar eigenlijk op/achter gekomen?[/quote]Nou simpel, door het zelf te hebben natuurlijk :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb je winme over win98 heen geinstalleerd? dat geeft nog welles problemen namelijk.

• Pc123
Ik heb inderdaad winme over 98 geinstalleerd maar onder 98 had ik dezefde problemen ook al. Dat van die videokaart drivers snap ik niet helemaal, hee gaat erom dat alles goed werkt (ook 3d games) maar inet progjes te vaak crashen. Maar ik kreeg een suggestie dat het aan de firewall kan liggen, ik heb blackice defender en daar heb ik weleens wat over gehoord dat ie vaak crasht maar ik had er nog niet aan gedacht dat deze problemen misschien door blackice kunnen komen. Ik ga hem meteen uitzetten en kijken hoe het dan werkt.
Pagina: 1