Toon posts:

downtime warning + beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit met de volgende vraag, waarvan ik me afvraag of er buitenom schandalig dure diensten een standaard oplossing voor is:

Ik heb een -tig tal sites die ik graag goed zou willen monitoren op evt. downtime en indien dit zo is een waarschuwing (bijvoorbeeld via SMS) zou willen krijgen zodat ik er zo kort mogelijk op kan zitten als er eens problemen voordoen.

Ik heb wel een bedrijfje gevonden wat mijn servers (2 stuks) doormiddel van een zogenaamde ping server laat controleren en indien er iets vreemds is een berichtje stuurt, maar dit kost me meer dan 200 euro per maand en dat vind ik net wat te gek worden. Via download.com kom ik niet echt veel verder dan progies waar ik een maximum van 6 ip adressen kan invullen en waarbij ik alleen via mail gewaarschuwd kan worden.

Iemand die toevallig een goed stukje software heeft draaien en hierin wat advies kan geven (het mag gewoon commerciele software, dus aankopen zijn) of anderzijds advies?

Verder een heel andere vraag, maar wellicht niet echt een apart topic waard, ik zou graag mijn sites eens willen testen op beveiliging, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Iemand inhuren voor een aantal uur die een beetje in de wereld zit, of is hier goede software voor eventueel?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je met sms gaat werken, dan ben je zowieso de sms kosten verschuldigd.
@stage gebruiken wij serversalive, die stuurt een mailtje naar het hele systeembeheer als er een server down is. als je imode hebt of op een andere manier mobiel mailtjes kan ontvangen, is dat misschien een oplossing.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Sja vroeger had je http://www.watchmyserver.com die was gratis, maar is tijdje geleden down gegaan. Echter staat er op de site dat ze later terug komen.
Niet echt een oplossing voor nu, maar je kan je laten SMS'en als ze weer online komen.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28

decramy

root@birdie:~#

over die beveiliging:
geef de site, en wij zoeken het wel uit >:)

maak alleen wel ff een backup

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Als eerste even dit, een scriptje wat alleen pingt is grotendeels zinloos. Het komt namenlijk regelmatig voor dat een server niet meer te bereiken is voor bijvoorbeeld http verkeer, maar nog wel prima te pingen valt.

Een oplossing voor je probleem is simpel: zelf schrijven. Een scriptje dat vanaf een andere server, bijvoorbeeld elke minuut een pagina zal proberen op te halen vanaf de servers. Vervolgens sluit je met een of andere toko een deal dat je via hun smsjes mag verzenden en laat je je scriptje een sms request sturen naar de smstoko. Simpel en perfect.

Een iets geavanceerdere versie als hierboven geschreven draait al een jaar of 2 naar volle tevredenheid en heeft tot nu toe hooguit iets van 15 euro gekost in die 2 jaar.