Toon posts:

[ACCESS] Synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ben bezig met de ontwikkeling van een redelijk uitgebreidde database die straks gebruikt gaat worden in het bedrijf waar ik werk. Dit wordt een database met klantgegevens en situaties. De database komt straks op onze fileserver te staan.
De engineers/medewerkers hebben een laptop bij. Het is de bedoeling dat deze database op de laptops lokaal komt te staan zodat ze meegenomen en bewerkt kunnen worden bij de klant. Eenmaal terug op kantoor moet de database op de server bij de tijd worden gebracht, en andersom...
Over deze functie(s) kan ik echter nergens iets terugvinden. Kan iemand helpen aub? We gebruiken Access XP.

Verwijderd

- totaal no offense -

Maar heb je bijvoorbeeld al wel eens gedacht aan:

google: ms acces + synchronize

:*)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk... maar dan kon ik niks zinnigs uit vinden... na een uurtje of 3 zoeken... dus eh... no offence... snap de regels hier, maar ik kwam er echt niet uit...
(toch bedankt :))

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

MS Jet 3.5 Replication White Paper Available on MSL The Replic35.exe file contains the Microsoft Jet Database Replication white paper. This document discusses the Microsoft Jet Replication Architecture as well as how to implement replication, create replicas, synchronize data, resolv conflicts, use partial replication and other topics. (54092 bytes, published 03/05/97)

:-/

edit:

dat filetje is een gezipte exe - die exe weer een self-extractor die je offcuz ook met bv. winrar\extract here kunt doen - daarin zit weer een docje

gawd! :-) anyway daarin staat een heleboel over db replica / sync

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2002 22:33 . Reden: add ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt repelteel....
Shit ik had nog niet eens door dat het zo eenvoudig was... :)

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
thanks, ik was al een hele poos op zoek naar zoiets !

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

overigens is dat een heel oud document. Inmiddels zijn we bij Jet4.0 en daar zitten wat nieuwe dingetjes in. Ik heb bij een paar klanten ook synchronisatie geimplemeneteerd, en het werkt goed. Houdt alleen bij het ontwikkelen al rekening met het synchroniseren. Zo kan je, als je ergens een soort history bijhoudt van iets, niet meer op ID gaan sorteren, omdat je ID een random nummer gaat worden. Dan moet je dus een datumveld toevoegen.

En let er op, dat je voor iedereen een aparte replica moet maken en niet 1 replica copieren. Dan heb je een behoorlijke kans op dataverlies. En als je je database gaat comprimeren: 2x doen. Is om een of andere reden nodig bij gerepliceerde db's.

Tot slot: het gebruik van replicatie kan lastig zijn voor je gebruikers. Zo is het natuurlijk altijd aan te raden om de font- en backend te scheiden voor gebruik op kantoor, maar willen ze natuurlijk ook 'offline' kunnen werken. Dan moeten ze dus lokaal een replica hebben van de back-end, en moet je twee front-ends leveren: 1 met koppeling naar de back-end op de server en 1 met koppeling naar de laptop-versie.
Ik heb dat probleem zelf opgelost door slechts 1 front end te maken die bij afwezigheid van de server automatsich de koppelingen naar lokaal omzet.

Ik heb ook nog ergens een link liggen naar alle voor/nadelen en gevaren waar je op moet letten. Die zal ik ff opzoeken.

Als je er nog ff verder over wilt discussiëren moet je me maar ff mailen op (zie profiel)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1