[VB] Internet data onderscheppen.

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik wil me een beetje dieper gaan verdiepen in data overdracht via internet. Het lijkt me dat dit nog wel een keertje van pas gaat komen.

Nu wil ik alle data die binnen komt op mijn netwerkkaartje gaan bekijken. En dit wil ik gaan doen in VB, waarom in VB? Omdat ik die op mijn computertje heb en zo snel niet ergens anders een andere ontwikkelomgeving weg kan plukken.

Kan iemand mij een eind in de goeie weg schoppen, want ik heb nu geen id waar ik op moet zoeken op internet. Misschien heeft iemand een API voor me die ik moet gaan gebruiken of iets anders. Adresjes, sampletjes en ander spul is ook vanharte welkom.

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Ik denk dat je met VB niet erg ver komt...
Niks tegen VB hoor, vind het zelf wel een prettige taal... maar niet voor dit soort dingen.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

Verwijderd

Idd VB is daar niet de meest geschikte taal voor, misschien met 'n toolkitje van pcausa maar ik denk toch echt dat je aan C/C++ moet voor dit soort dingen..

• mulder
  • Laatst online: 22:17

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• Fles
Shit, laat ik nou net geen C++ hebben... Is Visual C ook goed?

Java ken ik ook, iemand daar id-en voor?

• mulder
  • Laatst online: 22:17

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• Fles
Mja, hier heb ik ook al de source voor een Netwerk Monitor gedownload, misschien dat ik met behulp van dit geval meer kan.

• Fles
Dit is het toch niet helemaal.

Ik heb de talen Visual C, Java en C++ voor DOS tot m'n beschikking. Als iemand me hier mee een eind in de goede richting kan helpen vind ik het ook goed :)

Verwijderd

Ik gok zomaar dat als je niet weet dat visual C ook gewoon C++ support dat netwerk monitoring 'n beetje te hoog voor je gegrepen is. begin met iets simpel wat je snapt, niet met iets wat je toevallig op de plank hebt liggen..

• Fles
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:19:
Ik gok zomaar dat als je niet weet dat visual C ook gewoon C++ support dat netwerk monitoring 'n beetje te hoog voor je gegrepen is. begin met iets simpel wat je snapt, niet met iets wat je toevallig op de plank hebt liggen..
Eh, ik heb C++ gehad, net als Java en Visual Basic en Delphi, vandaar dat ik het daar voor vraag. Fout gegokt dus... Ik heb alleen nog nooit met Visual C gewerkt. Ik dacht dat het misschien een aangepaste versie zou zijn omdat hij van Microsoft is. Maar dat is dus niet zo.

Dus geld hier nogsteeds, wie kan me ff een zetje geven met C++, Java of Visual Basic of Visual C :P

Ik kwam er achter dat ik C++ ook nog heb... Borland C++ 5.02
Het is wel een tijdje geleden dat ik met C++ heb gewerkt, dus ik weet neit of er ondertussen al nieuwere versies zijn.

Verwijderd

In dat geval moet je met libpcap of een van de toolkitjes van pcausa wel wat kunnen.
Pagina: 1