Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] fanbus in pci slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een fanbus maken in een pci slot (tijdelijk)

Heb er wel eens wat plaatjes van gezien, maar kan ze helaas niet meer vinden. Wie heeft dit, en heeft er ook mooie foto's van?

Wil tijdelijk 1 fan regelen maar wil niet mijn voorkant daarvoor slopen.
Ben van plan een grote baybus te bouwen, maar de aasturing kan niet langer wachten en dit is een eenvoudige tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Thermaltake dacht ik of anders een zalman fanmate

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Dan zou ik hem zelf maken door in het plaatje dat normaal de opening voor kaarten dichthoudt bij open slots twee schroeven te doen die dan in een dik stuk triplex zitten, waarop je je schema kan uitwerken.

Verwijderd

Topicstarter
R4C00N_SL4Y3R schreef op 23 oktober 2002 @ 22:09:
Dan zou ik hem zelf maken door in het plaatje dat normaal de opening voor kaarten dichthoudt bij open slots twee schroeven te doen die dan in een dik stuk triplex zitten, waarop je je schema kan uitwerken.
en dan bijvoorbeeld bij het slot erboven het plaatje gebruiken voor een schakelaar en led te plaatsen...

Moet kunnen

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
bestaat er eigelijk niet zoiets als een softwarematige fanbus??? die je gewoon in een leeg pci slot zet en met een klein stukje software een schakel van 12 naar 7 of 5 volt zet? :) zou wel 1337 zijn

Verwijderd

Topicstarter
heb wel eens van mensen gehoord die daar mee bezig waren.
ideeen als microcontrollers etc kwamen dan naar boven.

Lijkt me ook best wel wat. Maar dan wordt het gewoon een digidoc voor pci.

sensor eraan en regelen maar...

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

kijk op www.fanbus.com voor het schema van een baybus, boor het gaatje alleen niet in je 5,25" afdekplaatje maar in zon ijzeren afdekplaatje voor pci.

Dan steek je daar je schakelaartje door.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
als iemand interresse heeft in software baybus kan ik hem dr wel mee helpen (ga ik zelf ook doen)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
DiLDoG schreef op 24 oktober 2002 @ 22:18:
als iemand interresse heeft in software baybus kan ik hem dr wel mee helpen (ga ik zelf ook doen)
Ben k ok mee bezig, ik ga uit van de lpt poort En jij ? of wil je het niet verklappen ? :?

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 22:24

JWR

Bedoel je zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/phreak/ocm/casemods/kingofdos-2.jpg

Deze is van Kingofdos, staat bij het casemod topic.

Verwijderd

Ik heb er ook 1 gemaakt met 3 schakelaartjes. Maar nu zit er tijdelijk maar 1tje in omdat ik die anderen 2 kapot heb gemaakt :( Ik post zo wel even een pic!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/pcislotfanbus.jpg

Hier is ie dan...het is alleen een aan/uit schakelaartje!

Verwijderd

Topicstarter
JWR schreef op 24 oktober 2002 @ 22:28:
Bedoel je zoiets?

[afbeelding]

Deze is van Kingofdos, staat bij het casemod topic.
die bedoelde ik (had hem al een keer gezien, maar wist niet waar)

dank je

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
BalusC heeft ook 2 fans van (d8 ik) 60mm in een isa slot gebouwt. Deze fans krijgen ook stroom via dat isa slot!! :)

Hier is zijn site te vinden.
Pagina: 1