[PHP/LINUX]

Pagina: 1
Acties:

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 07:04

KeesV

Zonder titel

Topicstarter
Ik heb nu op m'n server een geluidskaart geinstalleerd en dat werkt prima met mpg321, ook onder remote login met putty. Nu heeft mpg321 een remote control optie. Deze kun je gebruiken door mpg321 -R abcd.
Je moet dan op de console commando's intikken om de player vervolgens te besturen. Mijn vraag is: kan je die commando's ook dmv PHP geven? Ik heb al wat zitten prutsen met echo "P">/dev/ttyp0 enzo, dan komt er wel een P in beeld, maar hij zou dus met P op pause moeten gaan. Als ik gewoon een P en vervolgens enter doe op de console in putty paused hij wel......
Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou wel cool zijn B)
Enne, niet vragen waarom ik MP3tjes op m'n server wil spelen, vinnik gewoon cool :Y)

(...Enne, ik weet niet zeker of dit het goeie forum is, maar ik dacht dat dit toch het meest met programmeren te maken had ipv. NOS....)

[ Voor 0% gewijzigd door KeesV op 23-10-2002 21:43 . Reden: grmbl, kan iemand de titel ff aanpassen, te vroeg verstuurd..... ]

Ik doe niet aan sigs

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:07
Er zijn wel wat functies als, exec(), system(), passthru. De details daarvan staan op php.net/manual. Weet er zelf niet het fijne van die functies af.

[ Voor 0% gewijzigd door Sybr_E-N op 23-10-2002 21:49 . Reden: Grrr, te laat ]

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00
eerste hit helpt je denk een beetje op weg: gegoogled

edit: samengevat staat er dus dat je via een een FIFO de commando's naar mpg321 stuurd.

https://github.com/atoomnetmarc/

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 07:04

KeesV

Zonder titel

Topicstarter
dat bedoel ik dus niet, met die functies kan je commando's uitvoeren (correcte me if i'm wrong...), maar ik wil als het ware een commando aan een al draaiend programma geven. Dat lukt (volgens mij) niet met die functies....

/Dat van Dino bedoel ik dus wel :P Bedankt, ik zal er even naar kijken. Juiste google termen vinden kan soms nog wel es moeilijk zijn ;)

Ik doe niet aan sigs

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Commando's op de console. Ik geloof dat
code:
1
echo "P">/dev/ttyp0
Geen ruk anders is