[KDE] PC X Servers & Kleuren

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds vandaag ook een grafisch ding op m'n linux Server gezet (vakantie, beetje spelen, niet echt nuttig).
KDE dus. Natuurlijk zit er geen monitor aan m'n server dus moest het via het netwerkje. Xfree86 erop gezet, KDE en alles wat erbij hoort gehaald, alles ging goed... totdat de kleuren in KDE niet helemaal mooi waren:

Plaatje die de layout zou verprutsen, met een lelijke maar werkende KDE

Nou heb ik 3 verschillende programma's geprobeerd... X-Win32, Reflection X en XManager.
X-Win32 en XManager vernaaien de kleuren, KDE werkt zelf wel goed.

Reflection X doet hele andere dingen:

Nog een plaatje, nu wel in full color alleen met KDE gecrasht

Die geeft dus fantastische kleuren, precies zoals het moet, maar KDE crasht *meteen* (zonder dat je iets doet). Als je daarna iets aanklikt, weer meteen dat crash afhandel schermpje.

Het zal vast wel heel simpel zijn, maar ik kan in X-Win32 en XManager geen optie vinden om de kleuren beter weer te geven dan dit (gaar dus, terwijl 'ie op True Color staat). Reflection X & KDE werkt niet.
Iemand een idee?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Reflection X & KDE werkt niet :?

Ik heb dat anders prima draaien.
Hoe verbind je aan de server ?? Via xdmcp of door een ssh sessie :?
Via xdmcp (gebruik ik al ruim een jaar voor mijn server) werkt het prima.. KDE of Gnome. Kleuren zijn prima.

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Reflection X werkt opzich wel... alleen als ik met Reflection X een sessie begin, dan crasht KDE meteen.
Als ik met X-Win32 connect (xdmcp trouwens) dan werkt het goed, maar met de kleuren verrot.