HP Deskjet 695C am ende ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb hier een HP printer staan (type 695C) die niet meer wil printen. Alles is schoongemaakt en nagelopen op eventuele "breuken" in het soldeer, kabels zijn ge-dubbel-checkt. Het probleem blijft:
- printopdracht word gegeven (door mij in dit geval)
- de printer laat zn LEDjes knipperen en trekt alvast een A4tje naar binnen
- net voordat het printen daadwerkelijk kan beginnen gaat er een oranje LEDje knipperen en krijg ik de volgende foutmelding onder Windoos:

Er is een fout opgetreden tijdens het afdrukken van het document ... naar LPT1:. Het apparaat is niet aangesloten.

Ik kom er niet meer uit. De printer (circa 3..4 jaar oud) is via via bij een vriend van me terecht gekomen en die heeft er dus ook geen bon bij. Hulp van HP kan ik dan wel vergeten gok ik...

Anybody?!?

if you're gonna be dumb you gotta be though

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
ik zou toch een andere kabel proberen (misschien bidirectioneel).
experimenteer bios de mogelijkheden als ecp en bidirect
probeer andere computer. ik weet niet of die printer er echt gebruik van maakt, maar het lijkt alsof de communicatie halverwege stopt. vandaar.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06
Even zoeken leverde:
http://www.hp.com/cposupp...support_doc/bpd09168.html
daar staat wat knipperende leds bij jou printer betekenen.

• prisselada
Het is niet alleen bij mijn computer, het is bij iedere computer waar ik t probeer... Ik ga nu ff kijken wat die LEDjes me willen zeggen...

• prisselada
Het heeft volgens HP iets te maken met de cartrifges... Ze zien er verder goed uit, maar ja... je weet nooit hoe anderen er mee omgaan. Morgen maar ff op mn werk een cartridge uitproberen in dit bakkie. Bedankt voor de tips!

Verwijderd

druk 5 seconden op de paierdoorvoerknop, hierna drukt de printer een testpagina, gaan nu ook de ledjes knipperen? zo ja hoe, tegelijk of om en om? probeer het doorschijnende plastic stripje was door de patroonhouder gaat eens goed te reinigen, hiermee bepaalt de printer waar de printkop staat, en reinig de contacten van de patronen en de patroonhouders
Hoe oud zijn de patronen eigenlijk?

Lint van Rechts naar links schoonmaken

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:02
Nadat ie het papier ingetrokken heeft, slaat ie dan nog 1x met de kop ergens tegen aan en stopt ie dan? Gebeurt dit ook als je de reinigingstest doet (printer aan, powerknop ingedrukt houden, 7x papierdoorvoer knopje, powerknop los)
Als ie halverwege de reinigingstest kapt, zit je probleem in dat doorzichtige lintje waar je kop aan ziet hoe ver ie is op de rails. Maak dat ding ff schoon met een doekje en wat spiritus en je printer kan weer jaren mee.
Pagina: 1