Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] 3 pins fan connectors

Pagina: 1
Acties:

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Weet iemand waar je deze kan halen. Bij mijn electro boer geen geluk, bij stuut en bruin konden ze me niet helpen als ik geen naam had.

Dus weet iemand dat ?

Heb ze namelijk nodig voor mn baybus. Ben druk bezig met solderen. En wacht nog op mn ledjes van de IA van Spacy

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• fleppuhstein
Kan jij uberhaupt nog iets vinden op die site ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

er is idd moeilijk aan te komen
ik heb er maar zelf een gemaakt van een anders soort connector

is een zwarte connector met 20 pinnetjes naast elkaar.
heb er gewoon 3 afgebroken/geknipt. en die kan je gebruiken als stekker voor je casefans maar je kan hem ook gebruiken om je casefans opaan te sluiten.

tis dus een rij pinnetjes die op zo'n connector passen.
maar ze kunnen zelf ook als connector werken.

tja misschien een beetje een wazige uitleg. maar ik zal kijken of ik er een plaatje van kan vinden.
hmm op die conrad site kan ik ook niets meer vinden.
dus geen plaatje voor je. en ik heb ook geen scanner of webcam.
kan morgen wel een scan voor je maken. en als je hem wilt hebben.
stuur ik hem wel per post op.

maar ik stuur morgen wel even een plaatje naar je mail adres

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Zet er zelf een ander stekkertje op, dan heb je iig. een goede verbinding... of kan dat niet? :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Benadski schreef op 23 oktober 2002 @ 20:45:
Zet er zelf een ander stekkertje op, dan heb je iig. een goede verbinding... of kan dat niet? :?
tja, dat is dus het probleem die stekkertjes zijn dus niet te krijgen

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Nee, ik bedoel: 8< *KNIP* 8< , ander stekkertje er zelf aan maken... Dan hoef je zelf niet te klooien met iets wat misschien losgaat en de boel vern*ukt...

• fleppuhstein
Hmm, ik heb nu een aantal losse staande connectors gekrgen van mn buurman. hoe hij er aan kwam weetie helaas niet meer. Maar ik merk dat staand weer net te hoog wordt. dus hoplijk een connector liggend voor printplaat montage.

Verwijderd

Probeer deze eens?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/baybus/pictures/proto2_2.jpg
Je ziet ze duidelijk achterop de Xtreme Baybus zitten. Op dit proto zitten nog zowel de 2 pins alsook de 3pins varianten. Het zijn gewone 0,1" single row male headers. Bestaan ook in haakse montage!

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
lol, dan is die electro-boer van jou niet echt groot! Hier verkopen zie die breek-connectoren wel gewoon.
Ze zitten ook in mijn fanbus. Was alleen freaking moeilijk om te solderen. Heb zo`n cheap-ass 30 Watt soldeerbout met een platte kop. Niet echt geschikt om dat fijne werk te doen, maar het is me uiteindelijk gelukt... (na 4 mislukte pogingen :()
Trouwens morgen leg ik een laatste hand aan mijn fanbus en hoop hem dan te kunnen showen hier op GoT. Low-tech met potmeters welliswaar, maar wel super functioneel ;)

[Tip-mode]
Als je die connectortjes hebt gevonden, dan kan je ze het beste zo solderen (ging hier het beste. Doe eerst wat soldeer op de draad en maak het warm. Hou deze dan bij 1 van de pinnetjes en maak het dan weer warm.
Maak het niet te lang warm, anders komt het pinnetje van het plastic los!

Use the Search Luke...

• fleppuhstein
Silentpuma schreef op 23 oktober 2002 @ 21:51:
lol, dan is die electro-boer van jou niet echt groot! Hier verkopen zie die breek-connectoren wel gewoon.
Ze zitten ook in mijn fanbus. Was alleen freaking moeilijk om te solderen. Heb zo`n cheap-ass 30 Watt soldeerbout met een platte kop. Niet echt geschikt om dat fijne werk te doen, maar het is me uiteindelijk gelukt... (na 4 mislukte pogingen :()
Trouwens morgen leg ik een laatste hand aan mijn fanbus en hoop hem dan te kunnen showen hier op GoT. Low-tech met potmeters welliswaar, maar wel super functioneel ;)

[Tip-mode]
Als je die connectortjes hebt gevonden, dan kan je ze het beste zo solderen (ging hier het beste. Doe eerst wat soldeer op de draad en maak het warm. Hou deze dan bij 1 van de pinnetjes en maak het dan weer warm.
Maak het niet te lang warm, anders komt het pinnetje van het plastic los!
ik heb het over printplaat montage. dus allemaal soldeer eilandjes.

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 23 oktober 2002 @ 21:56:
[...]

ik heb het over printplaat montage. dus allemaal soldeer eilandjes.
Dit kun je dan gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/tmp/pcb_header_haaks.jpg

Het is een 0,1" single row male header (haaks) voor PCB montage en je kunt hem gewoon op maat knippen. EN echt bij elke electroboer kopen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je hebt twee soorten die je kan gebruiken. De eerste is al een paar keer genoemt, namelijk de pinheader. Je hebt hem in 2 'steken' (pin afstanden). 2,54mm is de goede (wordt ook wel jumper strip genoemt).
Een andere, nettere mogelijkheid is een zogenaamde draadrasterconnector. Dit zijn connectors met een polariteit. Deze passen dus maar op 1 manier op het voetje. Iedereen hier op het forum kent ze wel, alleen dan als de originele fan connector. Ook hier moet je ze hebben met een 2,54mm steek.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1