Toon posts:

flash mx fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/heh.JPG
kijk, hoe zorg ik ervoor dat flash de letter wel goed laat zien?
hij staat al op jpg kwaliteit 100 (maximaal)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

:?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
probleem ken ik, zat ook in flash 5, had hij alleen met bepaalde font types...
de reden heb ik niet kunnen achterhalen.

1 - 2 - 3

Verwijderd

Topicstarter
lexited schreef op 23 oktober 2002 @ 19:26:
probleem ken ik, zat ook in flash 5, had hij alleen met bepaalde font types...
de reden heb ik niet kunnen achterhalen.
ja dat zuigt!
en ik wil echjt heel graag dat font gebruiken :(

weet iemand echt geen manier, want
heb na lang zoeken eindelijk een vette font gevonden die dus bij mijn site past.
Of anders, weet iemand nog een font waarvan de letter d heeeel erg op deze lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/d.JPG

?

(of moet ik dat in Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen maar posten :/ ?)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
ctrl-b maal 2, dan 'break' je ze, zijn ze geen tekst meer... Misschien werkt dat?

|>

Verwijderd

Topicstarter
in het orrigineel is de letter d gewoon normaal, echter, in de output is de binnenkant van de letter d opgevuld met rood :(

• simon
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:31:
[...]

ja dat zuigt!
en ik wil echjt heel graag dat font gebruiken :(

weet iemand echt geen manier, want
heb na lang zoeken eindelijk een vette font gevonden die dus bij mijn site past.
Of anders, weet iemand nog een font waarvan de letter d heeeel erg op deze lijkt:

[afbeelding]

?

(of moet ik dat in Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen maar posten :/ ?)
Volgens mij kun je dat beter daar posten :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 23 oktober 2002 @ 19:41:
ctrl-b maal 2, dan 'break' je ze, zijn ze geen tekst meer... Misschien werkt dat?
nadat ik 2 keer op ctrl-b gedrukt heb zie ik ook de rare d met opvulling in de editor :(

• simon
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:43:
[...]

nadat ik 2 keer op ctrl-b gedrukt heb zie ik ook de rare d met opvulling in de editor :(
Ik denk dat je font niet goed is... Misschien in photoshop even uittesten?

|>

Verwijderd

Topicstarter
in photoshop werkt de font ook gewoon hoor.

Als ik er een .jpg of .bmp vanmaak, in het filmpje doe en dan maak tot een filmpje (met de hoogste mooiheidsgraad) dan zie je nog steeds duidelijk dat het een plaatje is (gewoon veeel minder fijn). Is dit te omzijlen?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ik zou zeggen:
illustrator, outline txt en importeren in flash. tis geen echte text meer maar het ziet er dan tenminste nog wel uit

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
in photoshop?

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
ik zou de letters transparant maken in photoshop, vervolgens dat plaatje als 24-bit .png exporteren (met transparantie) en die vervolgens in flash importeren. that's it :-)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

syllaz schreef op 23 oktober 2002 @ 20:12:
ik zou de letters transparant maken in photoshop, vervolgens dat plaatje als 24-bit .png exporteren (met transparantie) en die vervolgens in flash importeren. that's it :-)
het blijft een plaatje, en dat vond hij niet echt mooi. als je echt nette letters wilt zou ik toch ff illustrator gebruiken

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 23 oktober 2002 @ 20:14:
[...]

het blijft een plaatje, en dat vond hij niet echt mooi. als je echt nette letters wilt zou ik toch ff illustrator gebruiken
deze http://www.adobe.com/prod...download.jhtml?ftpID=1396 ?

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 23 oktober 2002 @ 20:14:
[...]

het blijft een plaatje, en dat vond hij niet echt mooi.
ehh, dat stukje tekst was gewoon een _stuk_ lelijker dan de rest. Beetje vaag en minder scherp enzo

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ik heb geen Adobe Id, dus ik kom er niet in. Maar als je Illustrator niet kent: Adobe Illustrator ja. een vector tekenprogramma. maar aangezien je die dus niet bij de hand hebt kun je misschien naar een alternatief kijken. (of je moet je contacten hebben, daar laat ik me verder hier niet over uit ;) )
Weet iemand of er nog een ander vector proggie is die text kan outlinenen naar vectors?

Verwijderd

Topicstarter
ben de trial al aan het downloaden, kan het daarmee ook?

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ik neem aan dat die dezelfde functionaliteit heeft, alleen voor een beberkte tijd maar dat kun je denk ik het beste op hun site opzoeken

Verwijderd

Topicstarter
als je eerst een kleur aangaf met #990000 hoe moet ik die dan vertalen in de manier waarop je het in illustrator moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt! thx!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

maar is er nog iemand die weet waarom die letters vol lopen?

Dus niet: gebruik Illustrator, maar het hoe en waarom van dit fenomeen...

• mpegernie

mpegernie

.mpe

opeen of andere manier haalt flash niet de goeie compound path uit de font, terwijl illustrator hier bijvoorbeeld geen problemen mee heeft (net gechecked). ik ben een beetje aan het zoeken of er meer mensen zijn met dit probleem en/of het probleem bekend is bij macromedia maar ik heb nog weinig succes.

Nog een andere manier om het probleem te omzeilen heb ik ook nog ff uitgeprobeerd. Hierbij heb je illustrator niet nodig. je moet gewoon zorgen dat flash de font informatie behoud implaats van ze probeerd om te zetten naar vectors (wat'ie dus brak doet). Daarvoor moet je het textveld op dynamic zetten. Je kunt nu evt weer uitzetten dat de text selectable is en ook externe text inladen. Das handig voor een snelle update. :)
ik vraag me alleen nog af of de font nu ook wordt meegenomen in je flash movie...

• mpegernie

mpegernie

.mpe

hmmm. no good. "embed font outlines" geeft hetzelfde probleem (kl%$& Flash).

Verwijderd

als je een font gebruikt dat geen vectors gebruikt krijg je dit.
kun je niks aan doen, het beste lijkt mij een ander font te zoeken.

bij de meeste pixelfonts is dit ook het geval dat de letter o b en p dichtlopen...

k meende dat daar nog n topic over liep... ff soeke...

Flash 5.0 font troubles!

probeer die es ( t was niet degene die ik wou maar die andere kon k niet vinden )

zet je font es op hele getallen voor x en y waarde...
Pagina: 1