Toon posts:

Mortal Kombat VS Street Fighter

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

MK, omdat de actie daar gewoon harder is en omdat de characters meer roelen (Scorpion 0wnt Ryu :P)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 09:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:42:
MK, omdat de actie daar gewoon harder is en omdat de characters meer roelen (Scorpion 0wnt Ryu :P)
idd. GET OVER HERE!! })

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

SF :P, maar ik heb MK dan ook nooit zoveel gespeeld

specs

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Street Fighter: vroeger veel gespeeld voor MK nog ;)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:53
Heheh SF vs MK, de voorloper van UT vs Q3. Mijn stem gaat uit naar SF omdat die gewoon een betere gameplay heeft enne beter ge'balanced' is. Mk daarin tegen is weer wat bruter (fatalities, bloed enzo).

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Erg moeilijke keus. Ik was vanaf het begin gelijk SF2 verslaafd, dat duurde tot SSF2. Bij MK vond ik deel 1 leuk, maar deel 2 ook gelijk geweldig.

Dus ik kies voor StreetFighter, omdat, net zoals SICK, hij wat beter gebalnced is. Maar MK is een erg goede nummer 2.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Mk3 roels

Verwijderd

Mortal Kombat 4Ever...zo veel lol gehad met m'n trouwe Sega!

Kung Lao is DE man..ik sloop iedereen met hem.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

damm SF natuurlijk. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Mortal Kombat. Veel hilarischer in multiplayer, en qua single player zijn de spellen wat mij betreft identiek.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik ga voor StreetFighter

• Glorificationer426
  • Laatst online: 19-01 19:37

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Streetfighter :9
zonder streetfighter was MK er waarschijnlijk niet eens, niet dat ik MK slecht vind hoor vooral MK2 heb ik vreselijk vaak gespeeld op mn SNES :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Moeilijk, vind ze beide nog steeds goed.. Ga denk ik toch voor Streetfighter. De gameplay + de muziek, daar heb ik goede herinneringen aan. :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Vind ze allebei leuk.. wil geen keus maken :)
Streetfighter is wel moeilijker imo... met mortal kombat kon je iedereen hetzelfde truukje verslaan. In Street Fighter moest je echt moeite doen :)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Je mist nog piccies van een aantal belangrijke delen van de twee gameseries :)

Mortal Kombat 2
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/mk2.jpg

De Street Fighter Alpha series (in dit geval SFA2)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/sfa2.jpg

En niet te vergeten Street Fighter 1 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/sf1.jpg

De nieuwere delen, en dan voornamelijk degenen in 3D, werken niet in Mame, dus daar heb ik zo snel geen shotjes van ;)

• RedruM
  • Laatst online: 08:46
Lijkt me duidelijk.
MK.
Waarom? Harder, bloederiger (zit er uberhaubt bloed in SF?), coolere fighters, betere gfx (cartoon vechten zuigt imho)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 10:46
SF veel gespeelt vroeger, maar zeker krijgt MK mijn stem.
Super...speelde lekkerder, beetje volwassener, en meer combo's.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 20:16
MK II nog altijd mijn favoriet. :)

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Geef mij SF II. En dan met namen SFII CE en SSFX.
De Alpha/Zero serie heeft mij minder geboeid.

MK boeide mij minder. De characters hadden allemaal de dezelfde standaard bewegingen/animaties enig verschil zat hem in de special moves.

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Geef mij de SF Alpha series maar (en daarbij ook de vele capcom vs. of Street Fighter vs. versies die gemaakt zijn.), bij deze kon je lekker allemaal wrede combo's maken, de verschillende isms (met dus nog meer verschillende combo's per char) etc. MK is naar mijn idee altijd hetzelfde gebleven.
King Of Fighter natuurlijk
moeder van alle 2d beat em ups
Je zit hier verkeerd geloof ik ;)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
King Of Fighters natuurlijk
moeder van alle 2d beat em ups

Verwijderd

ik heb Street figther II en Super Street figther (I of II) voor de snes

Verwijderd

Mortal Kombat, ben ermee opgegroeid :)
Mortal Kombat Trilogy heb ik ff gehad op psx, maar duurde erg mega lang om te laden... weet iemand of dit spel ook op pc verschenen is - of als arcade game ;)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:16

NoTimeRemains

I know

ja lijkt me duidelijk MK dus omfg wat was dat phat ... gewoon elkaar mega bink met een super spannend gevecht afmaken en dan lekker badtalken en een fatality doen (en dan een smack van je ouders krijgen dat je nie mag schelden :) :) :))

This is the Way.

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 09:16

NoTimeRemains

I know

ps trilogy is uitgekomen op pc (sjeck de twilights maar eens)

This is the Way.

• ddZ
  • Laatst online: 17-01 19:44

ddZ

Streetfighter 2, no doubt :)

* ddZ heeft deze game vroeger helemaal verrot gespeeld

Verwijderd

Serieuze gamers: Street Fighter ....
Pubers met IQ < 80: Mortal Kombat ....

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mortal Kombat II op de snes was echt "The bomb" voor mij.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:43:
das een leuke :)
kga dr niet eens op in

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:49:
[...]

das een leuke :)
kga dr niet eens op in
Afgaand op de reacties van de pro mortal kombat crowd hier zit ik er niet ver naast denk ik :)

Het is toch algemeen bekend dat de gameplay van de SF games veel gebalanceerder is.

Verwijderd

ja maar dat wil niet zeggen dat MK geen fun kon zijn om te spelen, beide werden gewoon veel gespeeld
ik heb beide ook veel gespeeld, beide met veel plezier :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 01:01:
ja maar dat wil niet zeggen dat MK geen fun kon zijn om te spelen, beide werden gewoon veel gespeeld
ik heb beide ook veel gespeeld, beide met veel plezier :p
Ik heb Mortal Kombat ook aardig wat gespeeld, daarom kan ik ook zonder twijfel zeggen dat SF het betere spel is, maakt niet uit welke versie...

• Crashman
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:43:
Met deze uitspraak haal je het gemiddelde IQ van de zgn. 'Street Fighter gamers' wel in 1 keer hard onderuit :/

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 22:29
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:17:
Mortal Kombat 4Ever...zo veel lol gehad met m'n trouwe Sega!

Kung Lao is DE man..ik sloop iedereen met hem.
Oh ja? Tegen mijn Striker kan niemand op :) O+

Enneh mijn stem gaat naar MK!
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 01:04:
[...]
Ik heb Mortal Kombat ook aardig wat gespeeld, daarom kan ik ook zonder twijfel zeggen dat SF het betere spel is, maakt niet uit welke versie...
Hiermee spreek je jezelf tegen, jouw IQ ligt blijbkaar ook lager dan de 80 :z. Grow up, dit soort opmerkingen/geintjes ben ik gewend van puberale kindjes en niet van volwassen mensen :)

Verwijderd

mortal kombat blijft het voor mij

• Speedy
  • Nu online
Street Fighter II op de SNES, super game! Mortal Kombat heb ik nooit een ruk aan gevonden, een pagina aan PU moves waarbij je haast een script moet schrijven om ze uit te voeren zonder dat je vingers in de knoop raken is niks voor mij :)

Flickr | Lego collectie

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Street fighter heeft me nooit kunnen trekken. MK daarentegen wel.
kwestie van smaak.

MK heeft een bepaalde coolheid...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 06:47
Kan echt geen keuze maken, heb SF2TURBO helemaal verot gespeeld en vind het een mooi spel, maar mk heeft een groot pluspunt: fatalities!
Kstem toch maar voor MKII danmaar.

Ben ook al een hele tijd op zoek naar MKII voor snes, maar kan hem nergens vinden :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Johny58 op 24-10-2002 09:44 . Reden: typo ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Hi-Sintar schreef op 24 oktober 2002 @ 03:52:
[...]

Oh ja? Tegen mijn Striker kan niemand op :) O+

Enneh mijn stem gaat naar MK!

[...]

Hiermee spreek je jezelf tegen, jouw IQ ligt blijbkaar ook lager dan de 80 :z. Grow up, dit soort opmerkingen/geintjes ben ik gewend van puberale kindjes en niet van volwassen mensen :)
In tegenstelling tot andere mensen geef ik alle spellen een eerlijke kans. Als ik bij mensen over de vloer was die graag Mortal Kombat speelden speelde ik gewoon mee maar de game haalt het gewoon niet bij SF (of andere vechtspellen als King of Fighters/Fatal Fury).

Verwijderd

Crashman schreef op 24 oktober 2002 @ 03:50:
[...]

Met deze uitspraak haal je het gemiddelde IQ van de zgn. 'Street Fighter gamers' wel in 1 keer hard onderuit :/
Ik spreek alleen voor mezelf, andere gamers hebben er niks mee te maken. Maar mensen die fanatiek SF spelen doen dat niet voor niets, in ieder geval niet voor 'fatalities' of 'een bepaalde coolheid' ...

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 11:26
Ik vind ook Mortal Kombat beter dan street fighter

• Bootje
  • Laatst online: 19-01 13:26
MK is zeker mijn favoriet, hoewel ik me ook prima vermaakt heb met SF. Maar toch vond ik MK altijd beter. Meer moves, bloederiger, mooiere (realistiche) graphics en veel puiker in de arcade.

MK2 was het beste (nieuwe poll??) En van SF is nog altijd gewoon 2 het beste. Die oneindige uitmelkactie was iig zwaar naad!

Verwijderd

Street Fighter _/-\o_
MK _/-\o_

Maar als ik moest kiezen zou ik toch voor SF gaan
SF was er eerder, ik speelde hem al op mijn C64 en toen ik eindelijk MK op mijn Amiga kreeg bleek ik een of andere error in mijn CPU te hebben waardoor ik hem niet op mijn A500 kon draaien |:( (zelfde diskettes op andere Amiga´s was geen probleem :?)

MK 2 en 3 heb ik wel veeeeel in de arcade gespeeld en daar waren ze leuker dan op de C64/Amiga/SNES etc etc maar omdat ik toch het meeste thuis speelde (ja geld te kort en je moest 16 zijn om de arcade binnen te komen :() heb ik toch een grotere liefde voor SF

Thuis kies ik voor Street Fighter
Arcade kies ik voor MK
Alleen MK 4 vond ik zo'n bagger :( was de slechtse uit de hele serie (SF 3D was ook bagger btw)

Verwijderd

SF all the way.

• BdR
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

aah.. Mortal Kombat :) eerste SNES game, veel gespeeld (wel zonder bloed/gore helaas) mijn stem gaat toch naar MK, vooral deel 2 in de arcade >:) met Lui Kang low-kick ingedrukt houden, dan loslaten :D

de Street Fighter serie is wel langer doorgegaan en heeft meer delen. Street Fighter Zero 3 is volgens mij de beste. Mortal kombat heeft in totaal 'slechts' 5 versies (MK1, MK2, MK3, UMK3, MK4) en binnenkort deadly alliance

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:43

Sagat

Is pappa x2!

Lijkt me duidelijk waar mijn stem heengegaan is :)

Mk is denk ik wel 'cooler' dan sf, characters,geluid en natuurlijk fatalaties. Ook de subgames waren geinig, test your might op een blok steen. En ook bonuspunten voor de eindbazen, de eerste keer dat je die 4 armige gast (Goro?) op een dedicated mk kast (met groot scherm) zag.......wow.

Helaas bleek bij thuis spelen dat de gameplay minder is. Maar dit is natuurlijk compleet subjectief. Ik vond de ai in ieder geval irritant, het vechten minder snel en houterig, en dan natuurlijk de same base moves voor iedereen.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Voor mij is streetfighter de fightgame waar het allemaal om draaide. En een lekkere gameplay. :)

• GTA3
  • Niet online
MK, simple :D

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja ik begrijp ook al die Street fighter versies niet. Dat is ook een beetje de reden dat ik me altijd een beetje irriteerd aan SF. Street fighter turbo, puzzle street fighter, street fighter extreme....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Sagat
  • Laatst online: 08:43

Sagat

Is pappa x2!

Dinictus schreef op 24 oktober 2002 @ 13:32:
ja ik begrijp ook al die Street fighter versies niet. Dat is ook een beetje de reden dat ik me altijd een beetje irriteerd aan SF. Street fighter turbo, puzzle street fighter, street fighter extreme....
Sequalmania........capcom is inderdaad wel erg aan het uitmelken geweest, maar mk is hier ook schuldig aan. Volgends mij zijn er van mk3 ook 3 versies geweest voor de snes.......(mk3, umk3, mk3remix ofzo)

10 second ninja DONE

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 21:55

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:21:

Alleen MK 4 vond ik zo'n bagger :( was de slechtse uit de hele serie (SF 3D was ook bagger btw)
ben ik niet met je eens.. ik vond het zeker wel bruut dat het nu in 3d was, en met wapens... *oef*

de uber slechtste MK versie is nog altijd die op de GBA, Mortal Kombat Advanced :r wat een shitty port zeg, volgens mij niet eens gedaan door Midway zelf

Ik heb zelf de allerbeste MK nog hier thuis liggen, MKII op de SNES (met die mega grote lompe quickjoy arcade stick erbij >:))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ener-G schreef op 24 oktober 2002 @ 13:56:
[...]

ben ik niet met je eens.. ik vond het zeker wel bruut dat het nu in 3d was, en met wapens... *oef*

de uber slechtste MK versie is nog altijd die op de GBA, Mortal Kombat Advanced :r wat een shitty port zeg, volgens mij niet eens gedaan door Midway zelf

Ik heb zelf de allerbeste MK nog hier thuis liggen, MKII op de SNES (met die mega grote lompe quickjoy arcade stick erbij >:))
SF en MK horen gewoon 2D
3D is voor games zoals Tekken en Soul Caliber, die zijn groot geworden in 3D en moeten daar bij blijven
SF en MK hebben hun roots in 2D en moeten daarbij blijven

Nostalgie praat :+

Verwijderd

Topicstarter
graag vanaf nu er ook bij vermelden welke characters er ownde :

• Mortal kombat --- 1. Cage 2. Rayden 3. Stryker 4. Rayden
• Street fighter --- 1. Ryu 2. Ryu super: Ryu :+

• bazzs2001
  • Laatst online: 07:16

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Mortal Kobat: Scorpion, Sub Zero, Rayden en Lui Kang (ofzo)
Street Fighter: was niet zo vét

groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:45:

SF: Akuma, Blanka, Mr Bison, Dhalsim (Ryu sux was de simple all round dogoedie imho)
MK: Scorpion, Raiden, Baraka, Goro

Let niet op schrijvvauten
is lang geleden

Verwijderd

Gelijkspel 8)
Ik ken niet kiezen. Ik heb als eerste vechtspel ooit in mijn leven SF2 _/-\o_ voor de Sega Mega Drive gespeeld, daarna Mortal Kombat _/-\o_ voor dezelfde console. Dat waren eens goeie tijden ;(

Verwijderd

Mortal Kombat!!!!!! Fatalities rulen!!!

Verwijderd

/meh pawnz MK4

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

_WgV_

It's a magical world!

MK zeker weten!

#StopBurningStuff

• GTA3
  • Niet online
MK = Luikang/sub zero
SF= RYU :D

Verwijderd

MK net iets beter als SF
gameplay van MK is niet super goed maar de characters zijn heel gaaf en de finish him rulen :)
SF heeft wel betere gameplay alleen was toch iets minder imo

• Hahn
  • Laatst online: 19-01 19:42
Mortal Kombat 1 en 3 heb ik veel gespeeld. Deel 4 ook wel een tijdje, maar niet zo lang.
Street Fighter vond ik een stuk minder :)

The devil is in the details.

• Booth
  • Laatst online: 18-01 15:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

SF, want MK was.. najah, je deed 1 of 2 truukjes die egt werkten de hele fucking tijd om iemand te verslaan, je kunt wel combo's enzo maken maar die moes je te snel invoeren om een mooie te maken.
SF was iets trager, had je meer de tijd en kon je ook mooie dingen doen :)
:7

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:45:

Mortal Kombat: 1. Baraka 2. Jax 3. Scorpion
Street Fighter 1. Guile 2. Ryu 3. Honda (die sumo worstelaar, volgens mij hebben ze de namen van de eindbazen in latere edities doorelkaar gehusseld)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• ilyc
Mortal Kombat;
1. Rayden
2. Scorpion
3. Baraka

Street Fighter
1. Sagat
2. E. Honda
3. M. Bison

btw; Ik koos voor MK, maar er is 1 MK die ik niet uit kan staan: Mortal Kombat Mythologies, een soort 2D adventure game...BAH! Daarnaast heb je ook Mortal Kombat: Special Forces, een 3D adventure, maar dat is ook 3 keer niks. MK moet gewoon bij z'n fighting roots blijven, dan is het briljant. Ik wacht dan ook met smart op MK: Deadly Alliance!

Verwijderd

Topicstarter
idd Ilyc, net zoals command&conquer, geniaal spel en dan komen ze opeens met renegade :(

• ilyc
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:16:
idd Ilyc, net zoals command&conquer, geniaal spel en dan komen ze opeens met renegade :(
Precies. Ken je Command and Conquer Soul Survivor..? Ook Zoiets :{ Das echt zonde, gelukkig is het bij Mortal Kombat nog wel goed gekomen en bij C&C ook.
Maar Blizzard doet nu precies hetzelfde met dat StarCraft: Ghost (ofzo)...

• InZane
  • Laatst online: 19-01 22:10
MK all the way _/-\o_

Fatalities, animalities, enz.. nostalgie *zucht* :)

Verwijderd

Die Starcraft Ghost ziet er toch best goed uit, hij staat op mijn verlanglijstje.

• Crashman
Op de snes met Street Fighter II was E.Honda tagen Balrog (de bokser dus, niet Vega ;) ) super easy.

De hele tijd 'hundred-hand-slap', daar kwam Balrog niet voorbij :D zelfs niet op de moeilijkste setting :)

• GTA3
  • Niet online
Crashman schreef op 25 oktober 2002 @ 16:33:
Op de snes met Street Fighter II was E.Honda tagen Balrog (de bokser dus, niet Vega ;) ) super easy.

De hele tijd 'hundred-hand-slap', daar kwam Balrog niet voorbij :D zelfs niet op de moeilijkste setting :)
bij balrog was het altijd spring schop :D werkte atijd :D

Verwijderd

Topicstarter
balrog was sowieso makkelijk toch :? :P

• GeJe
  • Laatst online: 04-09-2025

GeJe

Je...

Vergeet niet Marvel vs. Capcom 2, streetfighter engine 56 karakters combo's hypers etc.. etc..
Dat spel rulez!

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah SF2 was natuuurlik wel DE game, maarja Mortal Kombat was toch leuker :) Vooral 2 en 3 (UMK3 in de acrades!) waren erg vet IMO, kan ook niet wachten op deel 5.
Street Fighter was tot en met SUPER STREET FIGHTER 2 TURBO (wat eigenlijk al een te uitgemelkte naam was :) ) wel leuk, maar toen met al die zero's en alpha's was het voor mij een beetje gedaan.. te veel van hetzelfde.
Mortal Kombat trilogy vond ik daarentegen wel goed :) Lekker met characters uit MK1 tegen MK3 characters vechten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Btw wat ook koele spellen waren waren de King of Figthers serie op de NeoGeo/Arcade.

Verwijderd

Topicstarter
ja, die spellen roelen wel, maar de uiteindelijke strijd draaide toch echt om deze twee toppers, of je die andere nou beter vond of niet :)

Verwijderd

Mortal Kombat. De fun die ik eraan beleefd heb en de mystiek die ik erin vond toen ik vijf jaar jonger was... Hell ik heb die k*t serie het afgelopen jaar nog gevolgd met plezier! Met die tasha en die buffel en Kung Lao... Lachen man. Films ook gezien al ben ik niet zo'n typisch MK figuur dat er ook t-shirts van heeft en zo... vind het gewoon een grappige hype en het Gameboy Classic spel heeft wel indruk gemaakt... de eerste keer tegen Smoke vergeet ik niet meer; wist niet wat er gebeurde gewoon!

Street fighter is ook wel leuk maar heeft mij nooit zo gegrepen. Al was balrog wel een all time classic ;).

• Chiron

Chiron

Bigs schreef op 26 oktober 2002 @ 12:21:
Btw wat ook koele spellen waren waren de King of Figthers serie op de NeoGeo/Arcade.
Soul Calibur _/-\o_

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

jaren geleden *heel wat jaren* was het een van de gaafste spellen die je op een arcade kast kon spelen (imho)

sfightuhr dan wel he ;)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
MKII was erg leuk, met Rayden, Sub-0 en Scorpion, heb me er flink mee vermaakt, maar SF2 had wel en uber gameplay, je had veel meer moves en combos... ik speelde meestal met Chun-Li :x of Ryu/Ken, je moest van tevoren nadenken wat de tegenstander zou doen en dan bv. een Dragonpunch gebruiken als deze springen.
Bij MKII was dit toch veel minder het geval.

SF2 dus ;)

Verwijderd

awk. na dit te hebben gelezen heb ik gelijk even een emulator gedownload :) weer lekker sf2 en mortal kombat doen.....ik zelf ga denk ik toch uiteindelijk voor streetfighter.......:)

Verwijderd

Topicstarter
nou het is duidelijk, mortal kombat heeft gewonnen :)

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 19-01 09:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MK: 1. Smoke, 2. Scorpion, 3. Rayden
SF: 1. Chun Li 2. Honda 3. Ryu

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SICK
Ener-G schreef op 25 oktober 2002 @ 01:48:
[...]

Volgens mij hebben ze de namen van de eindbazen in latere edities doorelkaar gehusseld
De namen in de europese en amerikaanse versies zijn anders dan in de japanse.

In de japanse heet de boxer M.Bison de eindbaas Vega en de spanjaard balrog dacht ik. Ik heb gehoord dat ze de naam van de boxer voor de USA versie veranderd hebben omdat M.Bison wel erg veel op M.Tyson lijkt en ze dachten dat ze daar problemen mee kregen.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
SICK schreef op 28 oktober 2002 @ 06:11:
[...]

De namen in de europese en amerikaanse versies zijn anders dan in de japanse.

In de japanse heet de boxer M.Bison de eindbaas Vega en de spanjaard balrog dacht ik. Ik heb gehoord dat ze de naam van de boxer voor de USA versie veranderd hebben omdat M.Bison wel erg veel op M.Tyson lijkt en ze dachten dat ze daar problemen mee kregen.
Idd, toen heette in de US versie de boxer Balrog, de spanjaard Vega, en de eindbaas M. Bison. En die verwarrende naamgeving hebben ze lekker doorgevoerd, en bestaat nu nog steeds.

In tegenstelling overigens tot Raiden van de Mortal Kombat series. In eerste instantie waren er copyright problemen voor de homeversies van MK, waardoor Raiden in de homeversies Rayden werd genoemd. Maar nu bestaat dat probleem blijkbaar niet meer, en sinds MK4 heet Raiden gewoon overal Raiden.

Verwijderd

Uit die tijd heeft (ik weet het, hij staat er niet tussen) King of Fighters zeker gewonnen. Ik speel KOF 98 bijvoorbeeld nog steeds 1000 maal liever dan welke 3d fighter dan ook. maargoed, dit is natuurlijk wel persoonlijk.

In de poll gaat mijn stem uit naar SFII, een van de beste games allertijden. De nieuwere versies ruleren ook nog, maar je moet er wel een beetje 2d fighting fan voor zijn. (heeft ook met leeftijd te maken denk ik). verder heeft het verreweg de grootse impact gehad. Als SFII er niet was geweest hadden we MK ook niet gekend denk ik.

Maargoed, MK was ook een leuke serie. Zie het mezelf alleen niet meer spelen omdat het nieuwe er natuurlijk al af is en het niet zo solide en goede gameplay heeft als SF. Wat mij betrefd had het sneller gemogen en had de engine was meer 'arcade achtig' moeten zijn. Zoals, je raadt het al, oa King of Fighters... :)

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sf2 op de pc was vroeger de hit bij onz oppe basisschool.
als je een vuurbal kon maken met ken of ryu was je de man.

• SICK
mitchel schreef op 28 oktober 2002 @ 15:45:
als je een vuurbal kon maken met ken of ryu was je de man.
Hmm dat kon iedereen toch wel .. iig al me vrienden die wel es sf2 speelde konden dat wel (vaak was het zelfs het enigste wat ze konden ;))

Verwijderd

Topicstarter
idd, beneden voren en dan een willekeurige slagknop :)

Verwijderd

Mortal Komat, gewoon zo'n lekker spel :)

• Solid Seal
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

MK ... naja tot behalve dat 3d gebeuren . L( crap dat hoefde van mij niet ... gewoon de 2d/3d spellen : dus MK, MK II, MK III, MK Trilogy :)

Verwijderd

Street Fighter Alpha 3 Rulezzzzz :D

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

MK: scorpion only.

die kon die moven dat hij naar links of naar rechts jumpte en dan achter je terecht kwam. Raiden kon ook zoiets maar dan zekte hij weg ofzo.

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SICK schreef op 28 oktober 2002 @ 16:11:
[...]

Hmm dat kon iedereen toch wel .. iig al me vrienden die wel es sf2 speelde konden dat wel (vaak was het zelfs het enigste wat ze konden ;))
tja maar doe dat maar eens oppe toetsen bord met 2 man tegelijk en zeker als je wat kleiner bent :P

Verwijderd

Topicstarter
Dinictus schreef op 29 oktober 2002 @ 15:00:
MK: scorpion only.

die kon die moven dat hij naar links of naar rechts jumpte en dan achter je terecht kwam. Raiden kon ook zoiets maar dan zekte hij weg ofzo.
raiden's teleport is imho veel beter, als scorpion's teleport punch geblockt werd kon hij meteen een uppercut verwachten

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 20:16:
[...]

raiden's teleport is imho veel beter, als scorpion's teleport punch geblockt werd kon hij meteen een uppercut verwachten
Nou geweldig :/ .

Ook bij Raiden's teleport kun je gelijk een special move/uppercut in je kanis verw8en. Raiden heeft ook even tijd nodig om bij te komen van die tel. port, terwijl de opponent zich allang heeft omgedraaid.

Tevens kan in de meeste gevallen Scorpion's tel. port ook in de lucht doen. Handig als beide spelers springen, aangezien je in de lucht niet kan blokken.
ok, kom jij maar op dan met je mietjes teleport van scorpion, ik crush jou met raiden
Zorg jij nu maar eerst voor de juiste online emu :P

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
ok, kom jij maar op dan met je mietjes teleport van scorpion, ik crush jou met raiden :P

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-01 20:19
MK, absoluut!
Het was gewoon leuk om te spelen en nog aardige graphics ook!
Met je schijfjes naar een klasgenoot lopen en dan de volgende dag alle installen en spelen maar. Mooie tijd dat ook!

Verwijderd

Topicstarter
toeter schreef op 30 oktober 2002 @ 15:27:
MK, absoluut!
Het was gewoon leuk om te spelen en nog aardige graphics ook!
Met je schijfjes naar een klasgenoot lopen en dan de volgende dag alle installen en spelen maar. Mooie tijd dat ook!
of je zet gewoon de console aan :P

• SICK
mitchel schreef op 29 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

tja maar doe dat maar eens oppe toetsen bord met 2 man tegelijk en zeker als je wat kleiner bent :P
Op toetsebord kon/kan (ssf2t op pc enne mame emu sf games) ik het ook wel is nog best ez maar wel iets lastiger dan met gamepad :).
Pagina: 1 2 Laatste