Toon posts:

Kabelmodem COM21 opvoeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een 2e hands kabelmodem gekocht com21, kun je die ook opvoeren? zodat je sneller kunt uploaden (of downloaden)?

Verwijderd

dan zal je de handleiding moeten vinden... Als ik me niet vergis moet de com21 een top hebben van 34mbit, maar je moet het wel voor elkaar krijgen dat de provider hem wil opnemen... hopenlijk voor je lukt het

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Illem,

Misschien een beetje een asso vraagje: "Wat heb je ervoor betaald?"

Ik wil het graag weten hoeveel zo'n ding nu eigenlijk opleverd/kost op de tweedehands markt!

B.V.D.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
weinig

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

JA, daar schieten we dus nix mee op, jammer dat je ht niet wilt zeggen, maar ik zou het ook niet doen hoor!

20*350ZO45°

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
chello gebruikt voor zover ik weet een combinatie van ip en mac addres van de modem voor toegang tot internet ..
ik kan niet ip's gebruiken buiten mijn subnet of mijn ip op een modem bij iemand anders die op een andere ip reeks zit.
dus ik denk dat je een modem hebt waar je niks mee kan eigelijk.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:29
34Mbit is een beetje nutteloos als er een 10Mbit Nic aan vastzit. Zou wel graag willen weten hoe je 'm op 10Mbit krijgt :)

Verwijderd

Ookal krijg je hem op 10Mbit, ik denk niet dat je provider jouw een 10Mbit lijntje geeft.

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je kan dat ding opvoeren wat je wilt, chello geeft je maar 1.5 Mbit door hun netwerk, dat die kastjes wel 34 kunnen halen maakt dan niet uit, zou je dit kastje bij de UT twente kunnen plaatsten (wat niet kan!)dan zou je wel die 34 kunnen halen op hun 100mbit netwerk

Verwijderd

Chello meldt je inderdaad aan op mac-adres...
Ik heb er zelf een half uur op moeten wachten :)

OZz

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

De snelheid die je van Chello krijgt wordt bepaald door de modem, niet door de server.

Oftewel, als jij je modem kan opvoeren, dan heb je meer snelheid, simply omdat de modem dat aangeeft.

Ik denk echter niet dat je een ŽvreemdeŽ modem aan kan sluiten, aangezien je access krijgt op basis van het MAC adres van de modem.

Overigens denk ik niet dat Chello blij zou zijn met zoŽn actie :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
@home essent,

STEL, ik neem ooit nog een abbonement op essent, HOE moet ik dan dat ding opvoeren?
Het gaat om uploaden, (15 is limiet) moet ongeveer 100 a 300 worden, als dat zou kunnen?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Nee nogmaals {topic is al tig keer langsgeweest}.
De snelheid wordt bepaald door de drukte in je wijk en tevens door de server van @Home zelf. Er gaan verhalen de ronde van uncappen enzo.. niks dan bullshit.

Verwijderd

Heb zon ding pas geleden ook gekocht voor fl 200,- maar aangezien het MAC adres van dat ding bij de provider beket moet zijn kan je er dus niets mee....

Verwijderd

jawel, een eigen VPN opzetten met elkaar

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 22:00 schreef RDK_NL het volgende:
Illem,

Misschien een beetje een asso vraagje: "Wat heb je ervoor betaald?"

Ik wil het graag weten hoeveel zo'n ding nu eigenlijk opleverd/kost op de tweedehands markt!

B.V.D.[/quote] ze doen rond de 2

Aanmelden bij chello/upzee is alleen lastig

Verwijderd

Gewoon bellen, ja mijn internet doet het niet!

Dan vragen ze je om je Mac adres en je ip, voeren ze ff keurig voor je in en je hebt gratis internet.

Heb het zelf ook ff gehad, had hier een modem van hun staan en had daar ff 2 ip nummers op, alleen blokeerde ze de orgine ip omdat ik irri was en gebruikte ik de oude, maar die is nu geblokeerd!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Een COM21 modem opvoeren is wel degelijk mogelijk. De upload is in de software van het modem beperkt tot 16kb/s.
Wat je moet doen is het volgende:
Download de nieuwste firmware van het com21 modem. Flash het modem hiermee. Dan je modem daarna uitzetten. Openmaken en je bios chip uit het voetje halen. Dan pin 1 zo ombuigen dat ie niet in het voetje komt. Dan chip er weer in. Modem weer dicht en weer aan.
De truck zit het er em in dat ze bij je kabelprovider kunnen zien dat jouw modem nu te snel upload. Dan willen ze hem op afstand met hun bios flashen, maar dat werkt dus niet want pin 1 zit er niet.
Super illegaal maar werkt wel....

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39
das leuk dat downloaden, maar daar heb ik al meerdere malen tevergeefs naar gezocht(o.a. op com21) maar nix gevonden of ligt dat aan mij????

5564

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

en dan maar hopen dat je de waarheid spreekt voor iemand zn modem molt :P

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
Rico, geef eens een linkje van die bios-flash!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Rico: waar wil jij dan die bios en flash vandaan halen? Die zijn niet op de com21 site te halen. (of heb je vriendjes bij UPC of werk je er zelf?) :)

*insert signature here

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 13:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 19:30 schreef illem het volgende:
@home essent,

STEL, ik neem ooit nog een abbonement op essent, HOE moet ik dan dat ding opvoeren?
Het gaat om uploaden, (15 is limiet) moet ongeveer 100 a 300 worden, als dat zou kunnen?[/quote]lijkt me nie zo'n goeie actie, als t ontdekt workd wordt je afgesloten en kun je kabel modem voor de rest wel vergeten, en trouwens als je een abbo neemt dan huur je een modem, dus aan die 2ehands heb je zowieso nix.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Die BIOS is wel te downloaden van de COM21 site alleen heb je er een user-id en wachtwoord voor nodig. Die krijg je dus alleen als je als kabelmaatschappij die modems gebruikt.
Deze tip heb ik van een iemand binnen Essent. Om aan die bios te komen zul je wat aparte wegen moeten bewandelen, maar we waren toch al illegaal bezig volgens mij....
Probeer maar eens te zoeken op ftp sites. Is het meestal wel ergens te vinden. Via de Com21 site zul je er niet snel aankomen of je moet die hele site kraken.
En ja de kabelmaatschappij komt er vast achter.....maar ja dit is volgens mij de enige manier om je Com21 modem op te voeren.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik zou het graag even willen proberen, als het fout gaat: ik krijg volgende week een nieuw modem >:)

Verwijderd

Hoe moet dat opvoeren nou? Wie kan er antwoord op geven?

• Drogo
Dus als ik samen met een vriend op het supersnellle (toch?) netwerk van @Home zit hebben we een verbinding van maar liefst... 16kb/s ? :'(

• Drogo
Op die manier duurt 't meer dan 10 uur om ff een backupje van een kapotte cd te versturen, fantastisch zeg...
Pagina: 1