Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ccfl-inverter blaast hele tijd op.

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb nu al 3 ccfl's gehad en elke keer ging de inverter kapot. Hoe zou dit kunnen?

Hij stond een tijdje aan en ik ben naar beneden gegaan. Toen ik boven kwam rook ik het alweer. Hij was weer afgefikt. Het gekke is dat ie het eerst wel deed. Hij brande niet super vel ofzo.

.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

wel op goede voltage voor de rest geen extra vermogen erop ofzo? goede polariteit?

Electronics development

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 19:53

mymind*

A Beautiful Mind

Sluit je alle drie die CCFL's aan op een inverter?? Als dat het geval is dan zal het niet zo vreemd zijn dat ie telkens kapot gaat. Je inverter kan dat niet aan, daarom branden ze ook niet zo fel.
Een inverter is voor één CCFL gemaakt en niet voor drie.

Verwijderd

ja, misschien een te hoog voltage of gewoon een kortsluiting...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ook een invertor niet direct op t metaal v/d kast leggen want dan gaat t ook nie goed :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt em of niet goed aangesloten of je voeding is wel heeeeel erg gaar

ik gok op het 1ste :)

Verwijderd

kortsluiting kan een inverter absoluut niet tegen, kheb er ook zo eentje gmold door em op de bodem van mn kast te leggen.
plexi plaatje eronder plakken verhelpt et probleem, of het ding in het kartonnen doosje laten

Verwijderd

Ik zelf heb dat probleem ook eens gehad. Er is een soort invertor dat juist de rode draad de min is en niet de plus wat normaal is. Het zou er misschien aan kunnen liggen of dit waar is weet ik niet. Maar mijn invertor is hierdoor ook defect aan gegaan.

Succes

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:17:
Ik zelf heb dat probleem ook eens gehad. Er is een soort invertor dat juist de rode draad de min is en niet de plus wat normaal is. Het zou er misschien aan kunnen liggen of dit waar is weet ik niet. Maar mijn invertor is hierdoor ook defect aan gegaan.

Succes
dat kan niet want hij deed het wel,

TheS4ndm4n#1919

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 23 oktober 2002 @ 19:00:
Je hebt em of niet goed aangesloten of je voeding is wel heeeeel erg gaar

ik gok op het 1ste :)
Waarom zou die het dan eerst wel doenen er daarna mee op houden?

.

Verwijderd

Ik heb zojuist exact hetzelfde probleem gehad. Ik heb 1 ccfl al een lijdje draaien en heb er een andere blauwe van een ander merk op een vrije molex aangesloten. De inverter was netjes ingepakt in dat heatplastic gebeuren. Machine aan en een uurtje later begon het te roken.

Op zich kan je zo'n apparaat maar op 1 manier aansluiten, de molex past of hij past niet... Ik heb verder geen gare voeding, die is nog geen 2 maanden oud in een nieuwe Chieftec kast. Overigens lag de inverter wel op staal (maar ingepakt in dat hitteplaticplus).

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

Erhm.. hoe heb jij je inverter aangesloten? Gewoon op de bodemplaat van je pc kast? Dat kan wel eens voor kortsluiting zorgen.. heb het zelf ook wel eens gehad :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

nee, hij ligt (lag) te fikken ergens achter een 5 1/4 bay, achter mijn baybus geloof ik. Bij een chieftec zijn die van staal. Maar dat ding zat helemaal in plastic, wat kan er nou kortsluiten?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
bij mij lag hij op de bodemplaat. Maar hij was eveneens inplastic gehuld wat totaal verbrand is. Het lijkt wel of hij te heet is geworden ofzo. hij was gloeiend heet.

.

Verwijderd

Bij mij ook, zit een heel mooi rond gat in het plastic, zo´n gat met van die zwart verkoolde randen, en de geur overheerst mijn sigarettenrookgeur...

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 21:14:
Bij mij ook, zit een heel mooi rond gat in het plastic, zo´n gat met van die zwart verkoolde randen, en de geur overheerst mijn sigarettenrookgeur...
Jep ook hier stinken als een idioot.

.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 21:14:
Rond welk onderdeel?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 13:50
Maar een inverter sluit je toch gewoon aan op 12v en natuurlijk 1 per inv.
(rood=+ zwart=min) draai het om en hij doet het niet

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Correct, ik heb gewoon de inevrter op een vrije molex gezet en dat kan echt maar op 1 manier. Hij heeft het ook gewoon een uur of twee gedaan en rustig aangestaan. Later een kleine flits en mijn machine uit. Inverter en ccfl afgekoppeld en machientje start weer zonder moeite. Nu wel een kapotte inverter liggen met een brandgat erin...

• scorpiopraxis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

scorpiopraxis

Join the Loveparade

mymind* schreef op 23 oktober 2002 @ 18:52:
Sluit je alle drie die CCFL's aan op een inverter?? Als dat het geval is dan zal het niet zo vreemd zijn dat ie telkens kapot gaat. Je inverter kan dat niet aan, daarom branden ze ook niet zo fel.
Een inverter is voor één CCFL gemaakt en niet voor drie.
Dit is niet helemaal waar, bij de inverters die bij conrad te koop zijn kan je gewoon meerdere ccfl's aansluiten. Werkt prima als je het goed aansluit.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
heatplastic Spul?

Bedoel je krimpkous? Dat kan niet zo best tegen langdurige hitte, zeker op stukken waar wat spanning door het krimpen op staat. Dan willen pennetjes er toch wel eens doorheen schieten en contact met andere dingen (zoals je bodemplaat) maken.

Senile! Senile Oekaki

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Julie invertors komen zeker bij regenboog vandaan: een maand of wat terug was er een waarschuwing dat je die dingen perse uit dat plastic moest halen, omdat ze anders doorfikten, ben bang dit dit et is...

Electronics development

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 13:50
3lmowww schreef op 24 oktober 2002 @ 10:44:
Julie invertors komen zeker bij regenboog vandaan: een maand of wat terug was er een waarschuwing dat je die dingen perse uit dat plastic moest halen, omdat ze anders doorfikten, ben bang dit dit et is...
Nou ben bang dat dit het dus niet is. Want het gebeurt ook bij andere bv die bij conrad vandaan komen.
Het probleem is dat ze op de een of andere manier toch sluiting maken. Als je ze in een soort van hoesje doet kan dit absoluut geen kwaad. Ik heb ze op die manier ook afgeschermd. Natuurlijk niet met een krimpkaus want die gaan stuk.

Het plastic waar de ccfl van Stuut de bruin inzitten is er goed voor. Gewoon doormidden knippen CCFL er in maken zodat de onderkant waar de soldeer pinnetjes zitten nergens contact mee maakt. Behalfe dan mischien met het plastic maar dat kan geen kwaad. Ik heb er trouwens nog zwarte tape omheen gedaan om te zorgen dat ze er niet uit vallen. (vast geplakt dus aan dat grote vierkantje blokje).
Trouwens plakband werkt ook goed om die dingen te laten hangen in je kast.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
3lmowww schreef op 24 oktober 2002 @ 10:44:
Dat mogen ze dan ook wel eens vertellen bij de bestelling. Mijne komt inderdaad bij regenboog vandaan.

.

Verwijderd

de mijne komt bij frozencpu.com vandaan, de rest van de spullen van die tent draait fantastisch, maar nou net die verdomde ccfl... Nou ja, zal dus wel een soldeerpuntje door de krimkous gescheurd zijn ofzo...
Pagina: 1