[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Ga je terug naar waar je hem gekocht hebt en vraag je een nieuwe. Als dat nog kan tenminste.
Wees blij dat je CPU enzo niet is afgefikt.
Maar ja tis wel kut natuurlijk.
Bad news-=MOL=- schreef op 23 oktober 2002 @ 18:46:
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar zat ik in mijn oude gekickte topic net te posten dat ik een nieuw topic maak als ik me pics heb, hoor ik opeens iets knetteren
Er kwam rook bij het waterblok vandaan, tussen waterblok en coldplate om precies te zijn.
Wat er precies is gebeurd weet ik niet. Draai al weer een paar dagen zoals het ging. Van het weekend heeft de pc 2 dagen 24/7 aangestaan met peltier, was op een lanparty namelijk.
De peltier is dood. Toen ik alles eraf gehaald had was er 1 draadje gewoonweg al uit de peltier. Compleet verbrand op het punt waar hij in het peltier zit. Verder is er geen zichtbare schade, behalve brokjes as, een soort houtskool ofzo, het zijn stukjes, maar als je het aanraakt dan verpulvert het.
Nu draai ik dus met normale waterkoeling, het is niet anders. Als iemand toevallig een 172Watt peltier heeft, ik hou me aanbevolen.
Zo, dat moest ik ff kwijt.
Een peltier moet toch gewoon continu kunnen draaien, tenminste hij goed gekoeld word?
Heb je al geprobeert om het draadje er op probeer te solderen?
Edit:
Ik geloof dat Amd RuLuzzz hier al andwoord op heeft gegeven
Wat voor voeding heb je eigenlijk voor je TEC?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Garantie kan niet, peltier was dus 2e hands.
Het enige wat verder aan de setup veranderd was dat mijn waterblok en coldplate gevlakt en gepolijst waren. Maargoed, dat had een positief effect.
Ik denk dat de in de zijkant van de peltier (die moet je dichtkitten) een druppel condens ofzo is gekomen. Ik hoorde het ook sissen enzo, rookwolkjes zelfs
Het enige wat erop zit is een nieuwe of een 2e hands kopen, maargoed dat komt vanzelf wel.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
wel k*t voor je trouwens
[ Voor 0% gewijzigd door Imhotep op 23-10-2002 23:59 . Reden: typo ]
Still King
Meestal knetterd alleen je hollandse groente
Verwijderd
Ik heb trouwens geen idee wat er fout gegaan kan zijn. Het enige dat ik kan bedenken, is dat de warme kant te warm geworden is, en dat daardoor een van de draden losgelaten heeft.
Vastsolderen kun je vergeten. Peltiers zitten in elkaar met soldeer met een smeltpunt van net boven de 100 graden.
Verwijderd
en das wel klote ja.
misschien iets mis met de voeding?
Verwijderd
Misschien heeft DaBit in z'n schuur'o'shit nog ergens een peltiertje liggen? Maar jah... das dan wel weer DaBit
ROFLVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:04:
Peltiers zijn gevoelige beesten, zodra ie kapot is is het ook echt kapot. En het is dus wel 172 watt daar moet je niet mee gaan spelen, dat kan nooit goed zijn.
Misschien heeft DaBit in z'n schuur'o'shit nog ergens een peltiertje liggen? Maar jah... das dan wel weer DaBitNOFI
Maareh, moet dat niet schuur'o'1337'shit zijn?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Mjah, met een afgeflikte peltier, ik denk niet dat het dan gaat goedkomenImhotep schreef op 23 oktober 2002 @ 23:59:
kun je het draadje niet weer aansolderen of heb je dat al geprobeerd
wel k*t voor je trouwens
Maar mol, ff offtopic, kan ik van. waterwetter halen of niet, want je bent weer eens niet op msn.
Ps, de afu's van de PTT zijn er nog steeds niet, zit nog steeds met de verkeerde radiateur
Verwijderd
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:04:
Peltiers zijn gevoelige beesten, zodra ie kapot is is het ook echt kapot. En het is dus wel 172 watt daar moet je niet mee gaan spelen, dat kan nooit goed zijn.
Misschien heeft DaBit in z'n schuur'o'shit nog ergens een peltiertje liggen? Maar jah... das dan wel weer DaBitNOFI
Alleen nog 2x 80W peltiers...
Opzich, als je een blok hebt waar er 2 onder passen, dan ben je daar beter mee af dan met 1 172W peltier.
mee eens, dan is je koeling wat efficienterVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 11:55:
[...]
Opzich, als je een blok hebt waar er 2 onder passen, dan ben je daar beter mee af dan met 1 172W peltier.
Alleen je hebt wel een andere voeding nodig, of je moet ze in serie hangen. Maar dan zijn ze weer niet krachtig genoeg om je proc te koelen
Verwijderd
80W peltiers vragen daarnaast ook nog een lager voltage (perstuk)
meestal Vmax 15V@7A d8 ik.
je kan natuurlijk proberen op 12V maar ik weet niet of ze dan goed presteren
Dat heb ik dus...Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 11:55:
[...]
Kan ik dan betere resultaten verwachten dan 1 172 watt?
Op vol vermogen (15-16v oid? ) wel. Want 2x 80watt stoot veel minder warmte uit (onnodige warmte) dan 1x 172 watt pelt. Die warmte moet ook weer afgevoerd worden natuurlijk. Dan mag bij de 172watt de DeltaT wel hoger zijn, maar als de warme kant warmer word, word de koude kant ook warmer.Amd RuLuzzz schreef op 24 oktober 2002 @ 12:32:
[...]
Dat heb ik dus...
Kan ik dan betere resultaten verwachten dan 1 172 watt?
Wat de DeltaT bij de 172watt hoger is als bij de 2x80watt gaat verloren bij de extra geproduceerde warmte (die ook weer afgevoerd moet worden).
Verwijderd
Verder scheelt het bedrijven van een pelt op 80% of 100% van vol vermogen niet veel in temperatuur, dus 2x 80w pelt in serie op 24V moet prima gaan. Anders gebruik je een bakkie-voeding van 13.6V @ 15A ofzo, en schakel je die dingen parallel.
Ik heb het destijds niet gedaan omdat ik het niet kwijt kon op mijn Asus A7V (te groot).
Helemaal eigen vaut van mijn kant. Gelukkig is bij jou alleen de peltier bij jou duuk.
Ik wil em kopen, alleen moet je wel je mail adres geven, in je profile staat ie niet..Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:02:
Mol ik heb evt 1 te koop mail me maar ff.
en das wel klote ja.
misschien iets mis met de voeding?
Voeding lijkt me gewoon in orde.
Komt goed carlos, kom maar langs...Carel schreef op 24 oktober 2002 @ 11:42:
[...]
Mjah, met een afgeflikte peltier, ik denk niet dat het dan gaat goedkomen
Maar mol, ff offtopic, kan ik van. waterwetter halen of niet, want je bent weer eens niet op msn.
Ps, de afu's van de PTT zijn er nog steeds niet, zit nog steeds met de verkeerde radiateur
Past wel denk ik, heb je eventueel maten voor me? En een richtprijs.Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 11:55:
[...]
Ze zouden op mijn bestaande voeding moeten werken??
Das erg klote.._Evert_ schreef op 24 oktober 2002 @ 13:18:
Ach, ik had dit ook enige tijd geleden. Slang van de pomp af gekomen, 172W (@12V) niet meer gekoeld, weg enermax 430, Asus tusl2c, celeron 1200, en de peltier natuurlijk.
Helemaal eigen vaut van mijn kant. Gelukkig is bij jou alleen de peltier bij jou duuk.
En verder over de warmte productie. Ik draai nu dus met alleen waterkoeling. Watertemp tot nu toe max 22,5 ofzo. Met pelt kwam ik al op 32 a 33.....
Verwijderd
_Evert_ schreef op 24 oktober 2002 @ 13:18:
Ach, ik had dit ook enige tijd geleden. Slang van de pomp af gekomen, 172W (@12V) niet meer gekoeld, weg enermax 430, Asus tusl2c, celeron 1200, en de peltier natuurlijk.
Wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus. Helaas geld dat voor ons DH tweakers ook. Uithuilen en doorgaan.
(maar wel balen voor je. Zo bont heb ik het ook nog nooit gemaakt)
Maten: 40x40mm, krek hetzelfde als jouw oude peltier. Was ooit een probleem toen ik de 3 pelties bij elkaar had liggen. Ik had geen idee meer welke nu wat was.-=MOL=- schreef op 24 oktober 2002 @ 13:24:
Past wel denk ik, heb je eventueel maten voor me? En een richtprijs.
Richtprijs? Geen idee wat die dingen nieuw kosten. Laat maar weten als je serieus interesse hebt, dan verzin ik wel wat (en ga ik je verassen door die dingen meteen op de post te gooien
Yup. Zo niet, dan moet je een paar windingen op de trafo erbij draaien. No big deal.Ze zouden op mijn bestaande voeding moeten werken??
Jahaa, die dingen stoken flink door.....En verder over de warmte productie. Ik draai nu dus met alleen waterkoeling. Watertemp tot nu toe max 22,5 ofzo. Met pelt kwam ik al op 32 a 33.....
Niks voor jou om er ergens nog een radje+fan bij te zetten -=MOL=-? Ik meen me nog vaag te herinneren dat jouw radiator niet de beste was.
Mwa, was wel meteen een mooi excuus om eindelijk eens over te gaan op een Athlon. Ben ik niet ontevreden mee.Wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus. Helaas geld dat voor ons DH tweakers ook. Uithuilen en doorgaan.
(maar wel balen voor je. Zo bont heb ik het ook nog nooit gemaakt)
En verder, het was m'n eigen stomme fout, dus ik kan niemand iets verwijten behalve mezelf. Zo leer je maar weer: ga niet k*tten met je hardware als je niet voor vervanging kan zorgen! Dus het moet stuk "mogen".
Ja, meteen effe een vraagje: ik heb een danderden supercube, en alleen waterkoeling op m'n xp1800+@1785MHz. Op de rad staat een papst 120mm@7V. (boven inn kast, zuigt lucht vanuit kast door rad naar buiten)Jahaa, die dingen stoken flink door.....
Niks voor jou om er ergens nog een radje+fan bij te zetten -=MOL=-? Ik meen me nog vaag te herinneren dat jouw radiator niet de beste was.
Nou wordt mijn water met dit weer zo'n 35-37gr (full load altijd, lang leve SETI
Da's best hoog. Ik heb een keer de kast open gehad en een grote huiskamerfan erop gezet, toen werd het water net aan 30gr. Lijkt me niet echt kloppen? zeker niet als ik -=MOL=- hier hoor over 22.5gr. Iemand suggesties toevallig?
Pompje is een sicce nova gedompeld.
Verder draait het lekker hoor, alleen had ik die temp iets lager willen zien.....
Dat komt wel dan. Maybe leuk om te doen ipv de 172 watt. Mijn isolatie is toch allemaal stukgegaan, zat een beetje veel kit tussenVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:42:
Maten: 40x40mm, krek hetzelfde als jouw oude peltier. Was ooit een probleem toen ik de 3 pelties bij elkaar had liggen. Ik had geen idee meer welke nu wat was.
Richtprijs? Geen idee wat die dingen nieuw kosten. Laat maar weten als je serieus interesse hebt, dan verzin ik wel wat (en ga ik je verassen door die dingen meteen op de post te gooien).
Daar komen we wel uit dan!Yup. Zo niet, dan moet je een paar windingen op de trafo erbij draaien. No big deal.
Ik heb een black ice 1.... Idd niet de beste, maargoed ik doe het er gewoon mee. Ik ben ook met een scooterprojectje bezig, en daar gaat een hoop geld in zitten (voor de scootfreaks, het moet zoiets worden www.joor.demon.nl kijk daar maar naar Joor's scoot).Jahaa, die dingen stoken flink door.....
Dus het enige wat ik wil is een ander peltier, of 2
Ik heb een sicce extreme, moet nog vervangen worden door me 1200 l/u. De extreme is 2500 l/u en produceert dus alleen maar onnodige warmte in mijn water._Evert_ schreef op 24 oktober 2002 @ 13:57:
Ja, meteen effe een vraagje: ik heb een danderden supercube, en alleen waterkoeling op m'n xp1800+@1785MHz. Op de rad staat een papst 120mm@7V. (boven inn kast, zuigt lucht vanuit kast door rad naar buiten)
Nou wordt mijn water met dit weer zo'n 35-37gr (full load altijd, lang leve SETI).
Da's best hoog. Ik heb een keer de kast open gehad en een grote huiskamerfan erop gezet, toen werd het water net aan 30gr. Lijkt me niet echt kloppen? zeker niet als ik -=MOL=- hier hoor over 22.5gr. Iemand suggesties toevallig?
Pompje is een sicce nova gedompeld.
Verder draait het lekker hoor, alleen had ik die temp iets lager willen zien.....
Verder heb ik em in een reservoir. Black ice 1 rad met delta 120mm @ 7volt. Maze 2 koelblok. Dat was het wel zo'n beetje...
Verwijderd
Mail maar ff als je interesse hebt. Ik ben van 't weekend trouwens niet thuis, dus tussen vanavond een uurtje of 6 en maandagochtend zie ik geen mail-=MOL=- schreef op 24 oktober 2002 @ 14:04:
Dat komt wel dan. Maybe leuk om te doen ipv de 172 watt. Mijn isolatie is toch allemaal stukgegaan, zat een beetje veel kit tussen
Neem dan een kachelradje (of eentje van en iskutter) erbij ofzo. Die dingen werken standaard al een stuk beter dan die veel te dure design dingen zoals de black ice en cooling cubes enzo..Ik heb een black ice 1.... Idd niet de beste, maargoed ik doe het er gewoon mee. Ik ben ook met een scooterprojectje bezig, en daar gaat een hoop geld in zitten (voor de scootfreaks, het moet zoiets worden www.joor.demon.nl kijk daar maar naar Joor's scoot).
Dus het enige wat ik wil is een ander peltier, of 2
Ik wil graag van Dabit weten wat hij voor de 2x 80watt peltiers wil hebben ik heb ook geen idee wat ik moet bieden.
En ik wil van Demoman weten wat hij voor die ene 172watt peltier wil hebben.
Verwijderd
verder graag contact via email wil niet topic teveel bevuilen met prijzen enzo.
supermaster@wish.net
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Maar nu de post toch al is gedaan...mazzel dat je XP nog heel is.
Denk dat mijn P4 de niet-draaiende-waterkoeling niet helemaal overleefd heeft, loopt goed maar wilt echt niet hoger dan 1800 @ 2664
Zoals ik al zei...nog effe wisselen op de zaak
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Die zou dan toch terug moeten klokken (P4)Gman schreef op 24 oktober 2002 @ 18:47:
-=Verkeerde knop=-
Maar nu de post toch al is gedaan...mazzel dat je XP nog heel is.
Denk dat mijn P4 de niet-draaiende-waterkoeling niet helemaal overleefd heeft, loopt goed maar wilt echt niet hoger dan 1800 @ 2664
Zoals ik al zei...nog effe wisselen op de zaak
Net als bij het beroemde filmpje van Ome Tom (nouja het AMD filmpje is beroemder natuurlijk
Dat klopt, hij werkt ook nog prima, maar hij wordt er echt niet beter op.Demoniac schreef op 24 oktober 2002 @ 22:48:
[...]
Die zou dan toch terug moeten klokken (P4)
Net als bij het beroemde filmpje van Ome Tom (nouja het AMD filmpje is beroemder natuurlijk)
Ik wil per se hoger omdat mensen met een 10x goedkopere luchtkoeler en alleen een betere core al 300 Mhz meer halen.
Toch vraag ik me af als je een vette OCed p4 hebt, of hij dan wel heel blijft, want je zit altijd met een reactie tijd zeg maar(voor dat throtteling), volgens mij loop je met een p4 oced op 3+ ghz met 1,95v toch zekers wel her risico om hem op te blazen, hehe, vind vind dan ome tom dan maar eventjes moet uittestenDemoniac schreef op 24 oktober 2002 @ 22:48:
[...]
Die zou dan toch terug moeten klokken (P4)
Net als bij het beroemde filmpje van Ome Tom (nouja het AMD filmpje is beroemder natuurlijk)
PAGINA IS NIET TOEGANKELIJK
De door u opgevraagde pagina bestaat wel, maar is niet voor iedereen toegankelijk. Als het hier om een redactionele pagina van Planet Internet gaat, kunt u een bericht sturen naar redactie@planet.nl.
U belt kennelijk niet in via het Planet Internet netwerk. Daarom kunt u niet doorklikken naar de opgevraagde pagina. Als u abonnee wordt bij Planet Internet kunt u binnenkort wel doorklikken naar de gewenste pagina. Klik hier voor meer informatie.
403 - FORBIDDEN