IK wil een bewakingscamera (met externe voeding) en BNC uitgang aansluiten op een multiplexor (ook BNC), maar nu zag ik dat er verschillende coax kabels zijn (met verschillende weerstand). Welke kabel moet ik gebruiken? Ik dacht zelf aan 75 Ohm, maar weet het niet zeker.
Volgens mij doet dat er geen bal toe hoeveel Ohm het is.
Het ging alleen om het feit dat de Coax kabel bij netwerken met een 75 Ohm weerstand wordt 'afgesloten' en UHF/VHF videokabel met een 50 Ohm weerstand wordt afgesloten. Dat afsluiten is gewoon een weerstand die met de mantel en de kern is verbonden.
Je hebt uiteraard wel verschillende soorten kwaliteiten. Satelliet coax is een stuk beter als VHF/UHF tv kabel. Des te beter de kwaliteit des te minder storing.
Het ging alleen om het feit dat de Coax kabel bij netwerken met een 75 Ohm weerstand wordt 'afgesloten' en UHF/VHF videokabel met een 50 Ohm weerstand wordt afgesloten. Dat afsluiten is gewoon een weerstand die met de mantel en de kern is verbonden.
Je hebt uiteraard wel verschillende soorten kwaliteiten. Satelliet coax is een stuk beter als VHF/UHF tv kabel. Des te beter de kwaliteit des te minder storing.
Senile! Senile Oekaki
Het doet er wel degelijk toe hoeveel ohm het is. In het geval van bewakingscamera's heb je waarschijnlijk gelijk en is de 75 ohm correct (staat als het goed is ook op de camera of in het boekje).
_bas_ :
coax voor standaard uhf/vhf kabel signaal heeft een karakteresieke impedantie van 75 ohm. en dus ook een afsluitweerstand van 75 ohm, deze "simuleert" de oneindige kabel om zo dus vervelende reflecties te voorkomen
_bas_ :
coax voor standaard uhf/vhf kabel signaal heeft een karakteresieke impedantie van 75 ohm. en dus ook een afsluitweerstand van 75 ohm, deze "simuleert" de oneindige kabel om zo dus vervelende reflecties te voorkomen
[ Voor 0% gewijzigd door amontillado op 23-10-2002 23:26 . Reden: spelFOUT ]
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
Verwijderd
Je moet je kabel kiezen aan de hand van de uitgangs impedantie.
In jouw geval zal dit 75 ohm zijn.
Als je hiervoor 50 ohm gebruik zal je dit echt wel merken op langere afstanden.
50 ohm is namelijk dan een te grote belasting voor een uitgang van 75 ohm.
In jouw geval zal dit 75 ohm zijn.
Als je hiervoor 50 ohm gebruik zal je dit echt wel merken op langere afstanden.
50 ohm is namelijk dan een te grote belasting voor een uitgang van 75 ohm.
Aha, in het boekje en op het internet is niks te vinden, staat gewoon "coaxial cable with BNV connector", het is een afstand van 30 meter, dus ik zal dan maar voor de 75 Ohm gaan, een afsluitweerstand hoeft er volgens mij niet op, want het gaat direct van camera naar multiplexor.