Toon posts:

[flash] stop all movieclips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een filmpje en hierin spelen een aantal movieclips (15 om precies te zijn). Nu wil ik in deze movie een knopje zetten die ervoor zorgt dat het filmpje stopt met spelen en als er op gedrukt wordt dat deze dan verder gaat. Is hier een simpele fucntie voor?

Ik heb echt nog nooit van mn leven actionscript getypt, dus ik weet uberhaubt niet of iets dergelijks bestaat. Ik kon het ook niet vinden bij de object actions?

Zou mooi zijn als dit kan, scheelt me echt heel veel werk!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

Pelle

🚴‍♂️

Geef je movieclips een instance-name, douw die namen in een array, loop door die array heen en doe dan _root[instanceName].stop() en _root[instanceName].play();

Verwijderd

Pelle schreef op 23 oktober 2002 @ 18:20:
Geef je movieclips een instance-name, douw die namen in een array, loop door die array heen en doe dan _root[instanceName].stop() en _root[instanceName].play();
Sensible way of doing it, maar voor een as n00b zou het mischien wat meer hapklaar kunnen;

code:
1
2
3
4
5
for(n in this){
    if(typeof(this[n])=='movieclip'){
        this[n].stop(); 
    }
}

Plaats dit gewoon in de mc (of root) waar je 15 mc's in staan.

Nog mooier zou het zijn om ASbroadcaster te gebruiken, een undocumented as object, wat event handling technieken geeft....dan zou je gewoon alle mc's kunnen subscriben als listner voor het stop event.....maar da's al weer way offtopic, aangezien dat ook wat handiger is om in echt app framework te gebruiken...for now this should do.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

Nog mooier zou het zijn om ASbroadcaster te gebruiken, een undocumented as object, wat event handling technieken geeft....dan zou je gewoon alle mc's kunnen subscriben als listner voor het stop event.....maar da's al weer way offtopic, aangezien dat ook wat handiger is om in echt app framework te gebruiken...for now this should do.
jij draaft ook altijd door waardoor 99% hier je gelijk niet meer snapt ;)

maar eigenlijk bedoel je volgens mij dat je dan een listener toevoegt aan de MC, voor bijvoorbeeld een onMousedown, die dan een event fired richting de MC, dat lijkt me handiger :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

oh,when? schreef op 23 oktober 2002 @ 23:50:
[...]

jij draaft ook altijd door waardoor 99% hier je gelijk niet meer snapt ;)

maar eigenlijk bedoel je volgens mij dat je dan een listener toevoegt aan de MC, voor bijvoorbeeld een onMousedown, die dan een event fired richting de MC, dat lijkt me handiger :)
Ben bezig met gotSys....leuk projectje voor hier :), kunnen jullie dan zien en meewerken aan wat ik bedoel.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 11:58:
[...]

Ben bezig met gotSys....leuk projectje voor hier :), kunnen jullie dan zien en meewerken aan wat ik bedoel.
offtopic:
gotSys? tell me more! kom anders ff op msn of mail me ff :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Ik ben vanmiddag in Hilversum (nog bedankt voor de tip trouwens, ben door de eerste ronde). Om 15:00.....Olympiade heet het. Daarna moet ik nog even in H'sum naar een andere klant.( maar als wij kunnen meeten ?:) ) Denk dat ik rond 16:30 zowiezo avail ben.
Pagina: 1