Novell Client / Citrix

Pagina: 1
Acties:

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Servers:

Novell Netware 6
Windows 2000 met Citrix Metaframe XP

Op de citrix server staat de Novell Client 4.83 met SP1. Inloggen gaat goed. Als ik bestanden groter als ongeveer 10MB wil kopieren van de Novell server naar de Citrix Server ben ik mijn connectie met de novell server kwijt. Ik moet dan opnieuw inloggen om weer connectie te krijgen.

Zonder Citrix gaat het wel goed, het zit dus in de combinatie Citrix/Novell Client. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
(niet eerder gezien)
juiste procedure gevolgd? zie citrix doc: CTX634542

en als je novell client caching uitzet?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Er is een probleem met de TCP/IP stacj van Netware 6. Ook MacOS clients hebben er last van. Er is een nieuwe TCP/IP stak te downen op www.novell.com

• Bruske
Net alle servers een reboot gegeven en het draait weer...... Morgen als de gebruikers gaan werken dan zal de praktijk het leren.

Ik heb een fix (beta)gevonden voor Novell Client 4.83 SP1 maar die heb ik er nog maar even niet opgezet.

Ik merk wel met kopieren dat het niet zo vlug gaat. Alle servers staan op 100 mb full duplex maar als ik eenzelfde bestand naar een Windows 2000 Workstation kopieer op 100 MB half duplex gaat het twee keer zo vlug...... Zou dit iets te maken hebben met Citrix?

• Bruske
Wat bedoel jij eigenlijk met TCP/IP stak?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kopieert iets van je Novell server naar de Citrix server? Dit doe je dan in de Citrix sessie of op de console?

In principe mag beide geen effect hebben op de performance (performance moet goed zijn), pas bij het copieeren via drive mappings van Citrix wordt het een stuk trager. Je geeft aan dat je servers op full duplex staan, heb je dit ook zo geconfigureerd op je switch ?

TCP/IP stack is het gedeelte van je operating system dat verantwoordelijk is voor het hele TCP/IP netwerk gebeuren, veelal wordt dit een TCP/IP stack genoemdt omdat het uit meerdere lagen bestaat.

Verwijderd

>Ik merk wel met kopieren dat het niet zo vlug gaat. Alle servers staan op 100 mb full duplex maar als ik eenzelfde bestand naar een Windows 2000 Workstation kopieer op 100 MB half duplex gaat het twee keer zo vlug...... Zou dit iets te maken hebben met Citrix?

Let op: zomaar vanalles op full-duplex zetten kan je netwerk enorm verstoppen... en eendirecte verbinding full aan de ene kant en half aan de andere ook....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:37:
>Ik merk wel met kopieren dat het niet zo vlug gaat. Alle servers staan op 100 mb full duplex maar als ik eenzelfde bestand naar een Windows 2000 Workstation kopieer op 100 MB half duplex gaat het twee keer zo vlug...... Zou dit iets te maken hebben met Citrix?

Let op: zomaar vanalles op full-duplex zetten kan je netwerk enorm verstoppen... en eendirecte verbinding full aan de ene kant en half aan de andere ook....
Met Novell server hoor je sneller te kopieren dan met een Windows 2000 server...
Welk verbindingsprotocol gebruikt je Client? Sommige problemen kunnen wel eens opgelost worden d.m.v de client op IPX te zetten. Tenminste als je deze ook gebruikt op de server

• Bruske
Alles werkt op IP. Op de Novell Support Site heb wel een TID gevonden die aangeeft dant de Client 4.83 SP1 trage IP verbindingen kan hebben. Er is een Beta Fix uit maar ik wacht liever tot SP2 uit is en de fix dus volledig uitgetest is.

Als ik test kopieer ik van een Novell drive mapping naar de vaste schijf van de Citrix server. (ik kopieer op de Citrix Server)

De Switch (3com Superstack II 3900) moet het verkeer tussen Half Duplex en Full Duplex verbindingen zonder problemen kunnen afhandelen.

Na een dag draaien werkt het perfect alleen blijf ik met de trage IP verbinding zitten. Er is overigens goed mee te werken maar ik weet dat het sneller kan....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een netwerk kaart vast instelt op een speed, danwel duplex setting, moet je altijd je switch ook vast instellen. Een kant "forceren", en de andere kant op auto-detect laten staan, geeft gegarandeerd problemen.

Dus, wat bedoel je precies met:
De Switch (3com Superstack II 3900) moet het verkeer tussen Half Duplex en Full Duplex verbindingen zonder problemen kunnen afhandelen.
?

• Bruske
Ik bedoel als de ene server op 100mb full duplex staat en een andere op 100mb half duplex dan moet dat geen probleem geven omdat de switch voor de onderlinge communicatie zorgt. Teminste zo denk ik dat het werkt.....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

klopt, al moet je je servers en poorten echt wel op 100fdx hebben

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Novell Client 4.83 heeft idd het een en ander aan tekortkomingen. Met SP1 naar ik heb begrepen al een gedeelte opgelost.

Hou er echter wel rekening mee dat een MultiUser omgeving als Terminal Services hele andere eisen stelt aan applicaties en overige software. Ik sluit niet uit dat dit problemen geeft omdat er meerdere Novell Client logins op 1 windows machine actief zijn. SBC is in de wintel wereld relatief jong, en het is pas sinds Windows 2000 dat er ook steeds gerichter wordt ontwikkeld op dit soort toepassingen. (Office 2000 werkt bijv. al wel zonder heftige aanpassingen op Terminal Services, maar pas bij XP wordt er echt rekening mee gehouden en zijn er speciale transform files om in de installatie te voorzien.

Gezien de performance is het zeker een goed plan om alle server kaarten op FD te zetten. Mijn ervaring met Novell is toch wel dat je kan zien dat ze nog niet zo lang met TCP spelen.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
Firefox schreef op 25 oktober 2002 @ 10:04:

Ik sluit niet uit dat dit problemen geeft omdat er meerdere Novell Client logins op 1 windows machine actief zijn. SBC is in de wintel wereld relatief jong, en het is pas sinds Windows 2000 dat er ook steeds gerichter wordt ontwikkeld op dit soort toepassingen. (Office 2000 werkt bijv. al wel zonder heftige aanpassingen op Terminal Services, maar pas bij XP wordt er echt rekening mee gehouden en zijn er speciale transform files om in de installatie te voorzien.
- meerdere novell client logins moet gewoon werken, ook met nt4 was dit prima werkend te krijgen mits je alle tid/manuals leest.
- office 2000 heeft ook transform files, alleen moet je ze handmatig selecteren, of te wel RTFM voor elke software install in combi met TS

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1