Toon posts:

[Lichteffect] Lamp snel aan en uit

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag iets maken met een lamp die snel uit en aan gaat op automatisch ingestelde punten. Het gaat hier om het maken van vleermuis ogen achter een paneel. Die op bepaalde punten moeten knipperen a.h.w. Het liefst random knipperen, dat zou het beste zijn. Maar op vooraf bepaalde punten zou ook geen probleem zijn en de lamp moet dus in 1 keer uit en direct weer aan gaan voor het beste effect.

Welke lamp soort zou ik hier voor moeten gebruiken en hoe bereik ik het automatisch aan en uitschakelen op bepaald tijdstip ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 17:35:
Ik wil graag iets maken met een lamp die snel uit en aan gaat op automatisch ingestelde punten. Het gaat hier om het maken van vleermuis ogen achter een paneel. Die op bepaalde punten moeten knipperen a.h.w. Het liefst random knipperen, dat zou het beste zijn. Maar op vooraf bepaalde punten zou ook geen probleem zijn en de lamp moet dus in 1 keer uit en direct weer aan gaan voor het beste effect.

Welke lamp soort zou ik hier voor moeten gebruiken en hoe bereik ik het automatisch aan en uitschakelen op bepaald tijdstip ?
hoegroot mag de lamp zijn :?

en dat knipperen zou met een ic kunnen oid of met een pc

Verwijderd

Topicstarter
de lamp hoeft niet zo groot te zijn, maar niet te klein en het moet een gelijkmatig licht verspreiden dus niet een puntje

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Misschien een starter (van TL lampje ;) er tussen fixen :)

Verwijderd

Topicstarter
DoRRoN schreef op 23 oktober 2002 @ 17:51:
Misschien een starter (van TL lampje ;) er tussen fixen :)
en dan ? dat heeft toch geen zin ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 18:00:
en dan ? dat heeft toch geen zin ?
Jawel; door een starter in serie met een 230V gloeilamp te zetten, gaat deze onregelmatig knipperen...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

euh ik mis het stukje met waarin staat dat dit betrekking heeft tot een pc :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.