Toon posts:

filter mail -> upload picture

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan het volgende:

1) een mailtje met plaatje komt aan op specifiek mailadres...
2) het mailprogramma ziet aan afzender dat mailtje plaatje bevat...
3) het plaatje wordt gaat met bijv. ftp naar plaats op server...

zoja:
hoe?

samengevat gaat het hierom.. ik loop dus ergens.. maak foto... laat deze mailen naar mailadres.. daarbij moet een of ander batch in werking worden gezet die het plaatje upload naar mn website....

zou wel fantastisch zijn... :)

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
2 antwoorden:

1) Ja, in theorie kan dit.
2) Nee, in praktijk is er geen enkel mail-programma dat dit standaard kan. Je zal dus zelf een mail-programma moeten (laten) schrijven dat dit wel kan OF een andere oplossing verzinnen (hint: webcam!)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Je kan standaard alle mail voor een bepaalde recipient door een bepaalde applicatie af laten handelen (elk normaal mailprogramma kan dat). Wat jij wil is een scriptje die de attachment eruit haalt (met uudecode bijvoorbeeld, ofzo) en naar de juiste plek moved. Niet zo gek moeilijk lijkt me, met wat standaard UNIX utillities is dat te doen.

Verwijderd

Topicstarter
->> (hint: webcam!)
het gaat hierbij om de fotos van mn nokia7650.. deze kan ik per mms naar mezelf mailen.. ik wil ze daarom gelijk uploaden.. realtime -> online zegmaar..

heb helaas geen UNIX ervaring..

Verwijderd

Op http://www.slipstick.com/addins/auto.htm staan wel wat handige "Message Processing Tools", maar ik kon zo snel niet zien of datgene wat jij zoekt er ook tussen staat...

Het zou iig wel een stuk handiger zijn als er op de server waar de foto's moeten komen iets van een mail-ontvanger staat te luisteren. :)

Verwijderd

Wat voor mailserver gebruik je?
Met sendmail kan je dit op een best wel leuke en simpele manier doen: Schrijf een MILTER. Er is zelfs een module voor Perl voor, dus dat kan je met behulp van de mail en mime modules makkelijk oplossen. Je extract dan alle files van de email en filtert eruit wat je hebben wilt en kopieërd deze naar een of andere webaccessible directory.

Verwijderd

Topicstarter
op mn eigen server heb ik nu geen mailserver staan..
maar bedoel je zoiets ald eudora? of een 'echte' mailserver?

om maar gelijk met de deur in huis te vallen...
hoeveel tijd zou het kosten om zoiets werkend te krijgen?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

"mailtje komt aan op specifiek mailadres" betekent dus NIET dat je een eigen server hebt draaien?

Oftewel, je moet dan op je eigen PC een programmatje hebben draaien wat om de X aantal minuten kijkt of er al nieuwe mail is, als dat zo is en het heeft een bepaalde From: (of beter, Subject:), dan moet dit opgehaald worden van de pop3 mail-server (en daar verwijderd neem ik aan), en dan het plaatje geFTP'ed naar een of andere server.

Eigenlijk allemaal standaard protocollen, dus dat zou je zo in elkaar kunnen knutselen met je favouriete Prog-taal.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

http://www.sperrysoftware.com/jcAttachmentSave.asp

Deze saved auto je pic naar een directory. Daar een batch file draaien et voila....

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Wat voor server heb je dan? Als het iets UNIX-achtigs is, dan lijkt me een handig scriptje de enige goede oplossing. De rest is nodeloos ingewikkeld gepruts. Je gaat toch niet zelf een applicatie schrijven als er standaardtools bestaan die doen wat jij wilt?

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 October 2002 @ 17:17:
kan het volgende:

1) een mailtje met plaatje komt aan op specifiek mailadres...
2) het mailprogramma ziet aan afzender dat mailtje plaatje bevat...
3) het plaatje wordt gaat met bijv. ftp naar plaats op server...
Ja, Gert-Jan, dat kan wel. Maar dan zul je dat zelf moeten proggen :) Of laten doen, bijv. door iemand die heel erg goed kan programmeren. Ik heb gehoord dat je oude studiegenoot lzandman wel heel erg goed is O-)

What's the speed of Dark?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ZO, 4 maanden over die grap nagedacht? :+

Liever volgende keer ni9et voor zoiets een topic uit de oude doos schoppen k ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.