Toon posts:

Foto's op Sony videocamera?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een videocamera te kopen, namelijk de Sony DCR-PC-100. Wat ik er van begrijp is dat hij ook foto's kan maken net als een digitale fotocamera. Weet iemand misschien hoe ik deze foto's dan van de camera naar mijn pc zou kunnen transporteren? Er zit een memorystick bij en kan iets van I link of zo?
alvast bedankt

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Je krijgt er een kabeltje bij (usb, dacht ik) om die camera aan te sluiten op je pc (ben voor 99% zeker).
In het geval dat dit niet het geval is, kun je een floppydisk adapter kopen (kun je je memorystick in een speciale floppy duwen, en die weer in een gewone drive) of een apart kastje waar je de memorystick in stopt en vervolgens weer met usb aansluit op de pc.
Deze dingen worden verkocht (heel goedkoop, en echt goede service) bij www.telefoto.nl (de camera trouwens ook)

(en nee, ik heb hier dus geen belangen bij, maar ik heb de gok al een keer gewaagd en er voor 3000 gulden aan spullen besteld; is perfect afgehandeld)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Wij hebben de Sony PC5-E en ik kan je wel vertellen: Voor de foto's moet je het absoluut niet doen. Resolutie is 640x480 en de kwaliteit is maar uiterst matig. Bovendien gaat het via een kabeltje naar de COM poort...Niet dat het veel verschilt met USB maar het gaat toch zo'n 20x langzamer.

De kwaliteit van de video daarentegen is :9

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
He knakker ik heb effe gekeken en daze gaat tot 1152x864 is dit al beter of nog steeds kut. Zo'n com kabel is dat een serieele kabel zo'n heeeel oude aansluiting??

Verwijderd

Ik heb zo'n Sony DCR-PC 100, en je krijgt bij zo'n camera een extern 'Memory stick kastje' (serieel) geleverd, waar je de memorystick in kunt plaatsen.
D.m.v. het bijgeleverde programma (op CD) kun je dan de foto's van de memory stick 'downloaden'.
Werkt simpel !
Trouwens een prima koop deze camera !!
Heb er al veel plezier aan beleeft.
Pagina: 1